• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
God morgon kamrater. Ny vecka med nya utmaningar, som tas an med Poljot Mir på handleden.
💙💛
20220613_071652.jpg
 

Utvisaren

Patek
Rätt ok på det hela! Den är nog inte helt original för jag tycker att t.ex. kronan ser för ny ut och eventuellt vridringen också, men den funkar ändå tycker jag. Man ska inte vara så dj-la noga med dessa. 🙂
20220613_111800.jpg
Dubbelprick överst också. Då osar det väl övergångstiden mellan CCCP och OSSE? Lär mig aldrig. Men kommunistmögal kan vi nog utgå från att det finns in mer eller mindre utsträckning ;)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Dubbelprick överst också. Då osar det väl övergångstiden mellan CCCP och OSSE? Lär mig aldrig. Men kommunistmögal kan vi nog utgå från att det finns in mer eller mindre utsträckning ;)
Så kan det absolut vara. Är ingen expert på att datera dessa men jag har en från tidigt nittiotal som jag köpte i St. Petersburg sommaren -92 och den tavlan och visarna är vattenskadade så det är kul med en som inte är det. Den verkar ha klarar sig rätt bra genom åren den här. Kromat har inte nötts igenom i kanterna heller så ganska skonad är den ju i skicket.

Här är min gamla Komandirskie som jag köpte 1992.
20161116_111212.jpg
 

Utvisaren

Patek
Så kan det absolut vara. Är ingen expert på att datera dessa men jag har en från tidigt nittiotal som jag köpte i St. Petersburg sommaren -92 och den tavlan och visarna är vattenskadade så det är kul med en som inte är det. Den verkar ha klarar sig rätt bra genom åren den här. Kromat har inte nötts igenom i kanterna heller så ganska skonad är den ju i skicket.

Här är min gamla Komandirskie som jag köpte 1992.
20161116_111212.jpg
Yes sir. Doppfelprickschen! 1992!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Rätt ok på det hela! Den är nog inte helt original för jag tycker att t.ex. kronan ser för ny ut och eventuellt vridringen också, men den funkar ändå tycker jag. Man ska inte vara så dj-la noga med dessa. 🙂
20220613_111800.jpg

Så kan det absolut vara. Är ingen expert på att datera dessa men jag har en från tidigt nittiotal som jag köpte i St. Petersburg sommaren -92 och den tavlan och visarna är vattenskadade så det är kul med en som inte är det. Den verkar ha klarar sig rätt bra genom åren den här. Kromat har inte nötts igenom i kanterna heller så ganska skonad är den ju i skicket.

Här är min gamla Komandirskie som jag köpte 1992.
20161116_111212.jpg

Har ingen koll på dubbelprickarna, men den tavlan är ju cccp-märkt. Den andra, från övergångsperioden har ingen märkning alls.
 

Utvisaren

Patek
Hittade en bild på en gentil grosshandlare så jag bytte lite bild :)

Röga o kröga och kanske inte allt för sofistikerad. Passar bra åtminstone på Grisen. 😂

1655123122823.png
 
Topp