• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja det är inte svårt att göra,det svåra är att få färgen som man vill om man inte gör om både visare och tavla.😊
Jag beställde nyss nedanstående set (det översta på sidan):
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En får ursäkta, bytte till badklocka...

Kroatisk Ferrari i bakgrunden!

20220620_152923.jpg


Snarlik klockan som nog kommer på ikväll igen...

20220620_085212.jpg
 

Utvisaren

Patek
Man blir trött av att tillhöra den arbetande klassen . Nu tar jag kväll. På återseende imorgon kamrater.
20220620_204625.jpg
Jo, jag hade en sådan aha upplevelse i en fabrik en gång när mitt arbete bestod i att flytta papper från en pall och stoppa in dem i en maskin. Det var ju rena robot-arbetet. Det motiverade mig till slit, läsa upp betyg och andra val än vad jag kanske förväntades med tanke på min bakgrund. Fick 5 år i utbrändheten som ren bonus för allt slit för att ta mig fram till ett annat ställe än vad mina föräldrar varit på. Om de var värt allt slit? Jag säger nog ja i alla fall. Kunskap är och förblir den lättaste börda man kan bära. Min största glädje är nog ändå att jag lyckats hjälpa en person som hade alla odds mot sig. Fattigt hem, mentala sjukdomar i familjen och även personligen, inflytande från sekt och skilsmässobarn och allt man kan få emot sig redan som barn. Han har nu kommit igenom en systemvetareutbildning nu och har skrivit på för sitt första jobb och skall börja i höst. Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med detta. Men om man kan skall man försöka hjälpa. Många yngre behöver någon som kan lyssna på dem och ta reda på vad de vill och hjälpa dem i rätt riktning med uppmuntran och råd. Jag har bara funnits tillgänglig på nätet för diskussion om livets jävligheter och hur man kan tackla dem. Och det har hjälpt en människa från ingen framtid till utbildning och sitt första jobb.
Har ni tiden och viljan, så räck ut en hand. Det var nog det som var essensen i detta. Allt gott i tråden.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Fattar inte, är 800kr mycket för en 420 i nyskick?

När man står vid bensinmacken och tankar bilen eller traktorn och ser hur fort 800 kr försvinner nör tom de blir svindyrt att klippa gräset då lockas man inte till att lägga pengar på nöjen tyvärr😮
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
När man står vid bensinmacken och tankar bilen eller traktorn och ser hur fort 800 kr försvinner nör tom de blir svindyrt att klippa gräset då lockas man inte till att lägga pengar på nöjen tyvärr😮
Eller så tänker man att, för 800 kr, som inte ens räcker till en hel tank med bensin, kan jag få ett jädrigt coolt mekaniskt armbandsur, som kommer att överleva både nästa tank med bensin och sannolikt hela bilens livslängd. 🤔
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Det är en sån där dag.
Givetvis är man på blodgivningen en vecka för tidigt och dessförinnan har man lyckats ge fönsterputsaren en nakenchock.
Och klockan är inte ens 10.
Jaja. Det var ju gratis fika i alla fall.
 

Vostok

Audemars
Vi laddar upp inför samhällstjänst. Tänk på det på om ni skall opereras. Ni kan få lite av mitt blod infuserat... 🐷😁🐷
20220621_085931.jpg

Det spelas upp bilder i min hjärna av frikyrkliga timida Godtemplare Agda som vaknar efter sin höftledsoperation med en promillenivå på 3 procent och utför en poledance på droppställningen... ;)
 

Utvisaren

Patek
Det spelas upp bilder i min hjärna av frikyrkliga timida Godtemplare Agda som vaknar efter sin höftledsoperation med en promillenivå på 3 procent och utför en poledance på droppställningen... ;)
Och det är därför man alltid skall ha sedlar på sig.
Som min frisör som lackade ur när han skulle växla till sig lite danska pengar. Växlingsnissarna frågar ju vad han skall ha pengarna till...
-Jeg skall till Istedgade og bolle piger!!!

20220621_112341.jpg
 
Senast ändrad:
Topp