• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
När man står vid bensinmacken och tankar bilen eller traktorn och ser hur fort 800 kr försvinner nör tom de blir svindyrt att klippa gräset då lockas man inte till att lägga pengar på nöjen tyvärr😮

Ah, precis så är det!!! "Tankade" sjukt dyrt förra gången jag laddade bilen...

Vet inte riktigt hur jag skall klara av den dyra kostnaden, blir inte många klockor nu!!! 😱😱😱

Screenshot_20220621-151147_Tibber.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Men elbilen kostar ju som en hel bensinmack i pris väl?🤪

Tänkte inte på det?! 😉 🤣

Jo, jag tjänar inte direkt några pengar på det här, tar ett tag betala tillbaka boxen + extra sladd.

Bilen har jag inte köpt, privatleasar, men hade ändå "behövt" köpa en ny bil ändå för gamla var dags o pensionera (så det blev en elbil). Blir ju klart dyrare än gamla bilen då den var betald sedan länge, men nog inte dyrare än om jag skulle tagit lån på en ny fosil och tanka svindyrt bränsle.

Drivmedlet (elen) är ju nästan gratis när man laddar till spotpris på natten... 11 öre/kwh inklusive skatter o avgifter är väl det billigaste jag tankat för än så länge (inte alltid lika billigt dock)...
 

Utvisaren

Patek
Ja jag vet i fanken?? Känns lite skum men vad vet jag?
Just den gröna lumen gör mig lite konfunderad fast det kan ju vara "omlumat"?
320 boetten är ju sent 80-tal, tidigt 90-tal.
Har plöjt de kataloger jag hittar man denna är inte med. Fultavla eller något från 87-88 för jag hittar inga katloger över den tiden. 89-90 har kanske någon liknande design men icke denna. Den där ringen klockan 9 är inget jag hittar.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Pustar ut lite hemma på altanen efter after work med grillning. Nu skall det tilläggas att AW i kommunal regi, om man är i kommunens egna lokaler, alltid är alkoholfri (i vår kommun) . Så, det var på det sättet en ganska lugn tillställning, men man kan ju som arrangerande person ändå bli lite trött och matt efteråt.
Oavsett en skön kväll här i Småland.
20220621_183722.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om chanserna att rädda boetten? Rätt sleten... men i övrigt fin i tavla och glas.
Visarna är ju omlumade men vad fn... :hungry:

1655812669305.png
En kromad boett är nästan omöjlig att få ordning på. Försiktig polering kanske kan jämna ut en del små repor, men risken är väldigt stor att man bara går igenom kromskiktet och det blir knappast en förbättring.
Någon som har erfarenhet av hur man kan rädda en sliten kromboett?
 

Delgada

Patek
En kromad boett är nästan omöjlig att få ordning på. Försiktig polering kanske kan jämna ut en del små repor, men risken är väldigt stor att man bara går igenom kromskiktet och det blir knappast en förbättring.
Någon som har erfarenhet av hur man kan rädda en sliten kromboett?

Är väl nästan till att kroma om den i så fall?
Näe. Det är ju lite coolt på sitt sätt och vis med en sådan patina som nedslitet krom är. Seriöst alltså. Jag tycker det kan vara riktigt snyggt.
 

Vostok

Audemars
Har plöjt de kataloger jag hittar man denna är inte med. Fultavla eller något från 87-88 för jag hittar inga katloger över den tiden. 89-90 har kanske någon liknande design men icke denna. Den där ringen klockan 9 är inget jag hittar.
Det står ju Ryssland på urtavlan så den bör ju vara nyare?
Den känns lite som efterproduktion men vem vet?
Du har ingen bild på urverk och/eller bakboett?
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
kan man fresta med ett bältesspänne?

Det lutar väl åt fultavla?

Baklocket.
1655843411959.png


Och då blir väl detta bakverket? 🤔

Verket märkt RUS? WTHecklafjäll?

Det mesta luktar ju post Sovjet onekligen.
1655843365469.png
Det där är ju ett riktigt hopplock av olika delar vart fall 😂 Dr Frankenstein har skruvat hejvilt här 😂
 
Topp