Hmmm!?
Tycker mig sett en sån här tavla förr med sub sekund och i NVCh30 stuk men kommer ej på vart?
Någon mer som sett något liknade???
![]()
![]()
Inga fler bilder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmmm!?
Tycker mig sett en sån här tavla förr med sub sekund och i NVCh30 stuk men kommer ej på vart?
Någon mer som sett något liknade???
![]()
![]()
Ser ut som en slava boett ju!
Gör det? Har du någon bild på en sådan?? All info är intressantSer ut som en slava boett ju!![]()
Vore intressant att se baksidan med.
Japp!! och urverket!!Vore intressant att se baksidan med.![]()
Nej jag tänkte mer på stìlen, men de har väl inga rostfria boetter mer än anphibian?den här ser ju ut att vara rf.Gör det? Har du någon bild på en sådan?? All info är intressant![]()
Går (hittills) bet på boetten.
Japp visst ser det ut att vara rostfritt?? Bilden kan ju förvisso lura en men även slipningen gör att det ser ut at vara rostfritt??Nej jag tänkte mer på stìlen, men de har väl inga rostfria boetter mer än anphibian?den här ser ju ut att vara rf.
Ja Zim är jäkligt nära men inte helt hundra!!Går (hittills) bet på boetten.
Rätt lik Slavas UFO, men nästan alla av dom har en extra liten krona nere vid ca 7-8.
Hittills mest lik: Zim.
Men ändå inte 100% lika.
![]()
Hm. Mycket konfunderande sak. Subsekund är ju fint osv... Men en dykartavla, med subsekund, och ett skall vi säga dekorativt case. Ovanliga visare. Det är en konstig mix i mina ögon.
Håller med dig till hundra procent men det kan ju inte va menat att vara en "dykare" då det verkar vara helt öppet vid kronan?Hm. Mycket konfunderande sak. Subsekund är ju fint osv... Men en dykartavla, med subsekund, och ett skall vi säga dekorativt case. Ovanliga visare. Det är en konstig mix i mina ögon.
Spontant hade jag trott en Kajsa Warg klocka. Man tager vad man haver.
Hade gissat att man gjort om tavlan och bytt visare. Och att resten är original för klockan. Dvs man hade ett fint par visare och anpassade tavlan för att "få upp värdet".
Nu är klockan faktiskt mest irriterande. För mycket som inte passar ihop... i mina ägon.
Mest svammel... men det är mitt svammel.![]()
![]()
Är det ett krokodilband månne?Jag tyckte att någon nämnde tonneau, så jag går på det och NVCh-30, gen 2 från första halvan av 80-talet.
![]()
Ja det går verkligen inte ihop. Påminnder mest om nån "Olympisk" klocka eller möjligen en Goroda men fel ring i så fall. Hm hm hm... kul att forska iHåller med dig till hundra procent men det kan ju inte va menat att vara en "dykare" då det verkar vara helt öppet vid kronan?
Jag tror helt klart att det är något slags bygge men av vem och varför?? Sen att boetten är så jäkla skum och verkar vara av rostfritt gör bara det hela ännu mer skumt![]()
Intressant att läsa era resonemang. En hel del går över mitt förstånd, men ibland fattar jag enstaka detaljer...Hm. Mycket konfunderande sak. Subsekund är ju fint osv... Men en dykartavla, med subsekund, och ett skall vi säga dekorativt case. Ovanliga visare. Det är en konstig mix i mina ögon.
Spontant hade jag trott en Kajsa Warg klocka. Man tager vad man haver.
Hade gissat att man gjort om tavlan och bytt visare. Och att resten är original för klockan. Dvs man hade ett fint par visare och anpassade tavlan för att "få upp värdet".
Nu är klockan faktiskt mest irriterande. För mycket som inte passar ihop... i mina ägon.
Mest svammel... men det är mitt svammel.![]()
![]()
Ja kronan är inte skruvad och verkar vara förnicklad eller chromad med?Håller med dig till hundra procent men det kan ju inte va menat att vara en "dykare" då det verkar vara helt öppet vid kronan?
Jag tror helt klart att det är något slags bygge men av vem och varför?? Sen att boetten är så jäkla skum och verkar vara av rostfritt gör bara det hela ännu mer skumt![]()
22 mm från Grosshandlarn själv! Fö helt OK viklås.Är det ett krokodilband månne?
Håller med dig till hundra procent men det kan ju inte va menat att vara en "dykare" då det verkar vara helt öppet vid kronan?
Sekunden är nog inte det viktigaste för själva dyket. Men för militärer spelar ju sekunderna ibland en väldigt viktig roll när man skall utföra synkroniserade anfall etc.Intressant att läsa era resonemang. En hel del går över mitt förstånd, men ibland fattar jag enstaka detaljer...
Varför passar inte subsekund ihop med dykare?
Pamphibia modellen 170964 har subsekund liksom någon eller några av Panerai har det.
Sekundvisaren är ju knappast den viktigaste visaren för en dykare, men kan ju vara kul att ha på land, så varför då inte en subsekund?
Vissa Agat Zlatoust har ju ingen sekund alls.
Спасибо и тебе того же!Idag är det poolhäng på schemat!
![]()
Ugodan petak prijatelji!
Всем хорошей пятницы, друзья!
Ja den är ball vad det nu än är?Killgissar prototyp eller hemmabygge.
Kanske ihopslängd av prototyp case + prototyp tavla (som egentligen inte skulle sitta ihop), eller prototyp case + hemmasnickrad tavla.
Ser inte ut som om tavlan passar ihop med boetten i mina ögon.
Eller...
Ser ju onekligen ut som rostfriboett med chromad krona.
Kul klocka iallafall! Kan du hitta den andra du sett tidigare? Var det inte någon som la upp den i tråden?