• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Om jag någonsin hittar den här urtavlan igen ska jag köpa den!! Nu snackar vi konstverk!! 😍
Klar "Fredags klocka" 😂

1656674019518.png
Riktigt villhöverha på den!!😉😀
 

MAz_666

Rolex
Ja den är ball vad det nu än är? :D
Nej jag hittar fanken inte igen vart jag sett den där urtavlan tidigare? Kan ha varit för något år sedan så det har hunnits med en del nördande efter det och mycket "grävning" i olika forum 😅
Kan ha varit i något ryskt forum jag hittade den men minns fanken inte säkert vart??
Ska gräva lite på en annan hårddisk om jag kan ha sparat något om den där sen :)
Inte helt olik en gammal Ruhla heller …
FAA0C766-819D-4D53-BDDF-09887718478F.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Paket #1 hämtat och öppnat.
Tank-Komandirskie i riktigt fint skick. Första Tank:en i min samling som har kronan placerad kl 3. Ni ser, det går alltid att hitta orsaker/ursäkter för att göra ett klockköp. :cool:
1656682917739.png


En annan orsak till köpet, ja, förutom placeringen av kronan då, var att detta exemplar har ett lite ovanligt Vremir-bakstycke. (Eller hur, @MAz_666 ;) ) Jag måste erkänna att jag inte har koll på vad Vremir innebär i andra fall än när vi pratar om Desert Shield Serie 1 och 2. Kanske kan även detta vara en modell som tillverkades i något form av samarbete med amerikanen Bruce Erikson? Baksidan bär inga spår av att klockan skall ha burits av någon, alls.
1656683371531.png


Ingen rök efter T34:an på denna tavla... :D
1656683549008.png
 

Vostok

Audemars
Paket #1 hämtat och öppnat.
Tank-Komandirskie i riktigt fint skick. Första Tank:en i min samling som har kronan placerad kl 3. Ni ser, det går alltid att hitta orsaker/ursäkter för att göra ett klockköp. :cool:
1656682917739.png


En annan orsak till köpet, ja, förutom placeringen av kronan då, var att detta exemplar har ett lite ovanligt Vremir-bakstycke. (Eller hur, @MAz_666 ;) ) Jag måste erkänna att jag inte har koll på vad Vremir innebär i andra fall än när vi pratar om Desert Shield Serie 1 och 2. Kanske kan även detta vara en modell som tillverkades i något form av samarbete med amerikanen Bruce Erikson? Baksidan bär inga spår av att klockan skall ha burits av någon, alls.
1656683371531.png


Ingen rök efter T34:an på denna tavla... :D
1656683549008.png
TimePeace Russian Watch grundades den 13 augusti 1990 av Bruce Erikson, W. Edgar Cornish och Bruce Corwin, för att importera sovjetiska klockor till USA.
Dess adress var på 886 Hale St. Beverly Farms, MAssachusetts 01915.
Timepeace hade som leverantör Urfabriken i Uglich (Chaika), den i Petrodvorets (Raketa) men speciellt Urfabriken i Chistopol (Vostok).

Timepeace registrerade i USA den 22 januari 1991 varumärkena "Vremir" (sammandragningen av "Время-Мир", "Vremya-Mir", eller "Time-Peace" på engelska) och Timpeace samt dess logotyp med de tre lökformade tornen.
 

MAz_666

Rolex
Paket #1 hämtat och öppnat.
Tank-Komandirskie i riktigt fint skick. Första Tank:en i min samling som har kronan placerad kl 3. Ni ser, det går alltid att hitta orsaker/ursäkter för att göra ett klockköp. :cool:
1656682917739.png


En annan orsak till köpet, ja, förutom placeringen av kronan då, var att detta exemplar har ett lite ovanligt Vremir-bakstycke. (Eller hur, @MAz_666 ;) ) Jag måste erkänna att jag inte har koll på vad Vremir innebär i andra fall än när vi pratar om Desert Shield Serie 1 och 2. Kanske kan även detta vara en modell som tillverkades i något form av samarbete med amerikanen Bruce Erikson? Baksidan bär inga spår av att klockan skall ha burits av någon, alls.
1656683371531.png


Ingen rök efter T34:an på denna tavla... :D
1656683549008.png
Ingen rök; men ej heller ngn traktor framför? 😉😂😂😂
 

Delgada

Patek
Du byter band oftare än vad jag byter kallingar 😳🙄😬😂 Snyggt blev det iaf 🙌
Ha ha ha .. ja. Genom att byta band kan jag låtsas att min mycket modesta samling på 7 st Amphibia är så mycket större.
Därmed invaggar jag mig i en illusion att jag nästan är är jämställd med de stora alpha-hannarna i tråden.
Ni vet själva vilka ni är, så jag behöver inte nämna några namn som @Vostok eller @Rikala eller @Johanaxe66 eller @Beo eller @MAz_666 eller @Utvisaren osv osv.... oj nu nämnde jag någon i alla fall....🤔
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ha ha ha .. ja. Genom att byta band kan jag låtsas att min mycket modesta samling på 7 st Amphibia är så mycket större.
Därmed invaggar jag mig i en illusion att jag nästan är är jämställd med de stora alpha-hannarna i tråden.
Ni vet själva vilka ni är, så jag behöver inte nämna några namn som @Vostok eller @Rikala eller @Johanaxe66 eller @Beo eller @MAz_666 eller @Utvisaren osv osv.... oj nu nämnde jag någon i alla fall....🤔
Här finns inga Alpha hannar!!alla samlingar är fina,trevliga och efter person och tycke👌😊!ingen förmer eller förmindre och vår stämning är ks mysigaste och har nog högst i tak👍!
Har jag fel eller?skön kväll på er ryssnördar!😆
16567073965881340266193.jpg
 

MAz_666

Rolex
Lik boett i alla fall eller?





Hittade oxå den, men den är jämntjock med synliga bandluggar, "två-vinklad", samt för grovt räfflad.
Leta på!
;) 😂😂😂🤣🤣🤣
 

Utvisaren

Patek
Ha ha ha .. ja. Genom att byta band kan jag låtsas att min mycket modesta samling på 7 st Amphibia är så mycket större.
Därmed invaggar jag mig i en illusion att jag nästan är är jämställd med de stora alpha-hannarna i tråden.
Ni vet själva vilka ni är, så jag behöver inte nämna några namn som @Vostok eller @Rikala eller @Johanaxe66 eller @Beo eller @MAz_666 eller @Utvisaren osv osv.... oj nu nämnde jag någon i alla fall....🤔
Instämmer med Beo. Antalet spelar ju ingen roll. Alla vet ju att det är storleken som räknas! :banghead: 😂
 
Senast ändrad:
Topp