• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Jag är inte en så hängiven swinger att jag köper 5 flamingoband. Inte än i alla fall. :bag: 😁
5 fiskmåsband då?

1656581223542.png
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Najs! Två fina klockor till! Grymt fångat!

Jag har ju också en desert cadet, helt ok klocka, allt behöver inte vara stort som ett холодильник på armen!!!


Riktigt fin 24-timmars med! Inser att jag behöver fler 24-timmarsklockor, tror jag bara har en enda (Raketa).
Egentligen borde alla klockor vara 24-h-konstruktioner. Världens äldsta klocka är ju tex det. Jag syftar då på soluret. Totalt sett är iafall 24h-verk en väldigt marginell företeelse. Min första ryska klocka var fö en nytillverkad 24h Komandirskie.
Det roliga är att jag har två till 24h-Raketor på väg in. Säljare i Ukraina, så det tar sin lilla tid.
💙💛
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Egentligen borde alla klockor vara 24-h-konstruktioner. Världens äldsta klocka är ju tex det. Jag syftar då på soluret. Totalt sett är iafall 24h-verk en väldigt marginell företeelse. Min första ryska klocka var fö en nytillverkad 24h Komandirskie.
Det roliga är att jag har två till 24h-Raketor på väg in. Säljare i Ukraina, så det tar sin lilla tid.
💙💛

Det har du rätt i, dessutom borde alla klockor enbart ha en visare (timvisaren)!

Hade vart rätt skönt egentligen...
 

Utvisaren

Patek
Hehe, saken är den att man blir rätt trött och seg av att ligga på stranden i +33 grader och helt vindstilla utan någon skugga alls!

Tillbaka till huset igen och oligarkar vidare vid poolen istället! 😀
Glöm inte att tränga dig först i kön till buffen, ta gärna mat ur faten med händerna. Småät lite allt eftersom du lägger på mer mat. Om något inte smakar bra så bara lägga tillbaka en näve mat i valfri annan bytta.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Glöm inte att tränga dig först i kön till buffen, ta gärna mat ur faten med händerna. Småät lite allt eftersom du lägger på mer mat. Om något inte smakar bra så bara lägga tillbaka en näve mat i valfri annan bytta.

Vägra sedan betala notan "då maten var kall'...

Alternativt: "Aj kom från Sviden - aj äta for gratis then?"
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Glöm inte att tränga dig först i kön till buffen, ta gärna mat ur faten med händerna. Småät lite allt eftersom du lägger på mer mat. Om något inte smakar bra så bara lägga tillbaka en näve mat i valfri annan bytta.

Vägra sedan betala notan "då maten var kall'...

Alternativt: "Aj kom från Sviden - aj äta for gratis then?"

Buffé och buffé, det blir det man vill ha o äta, bara säga till kocken vad han skall laga 😀. Kör inte svennsonstyle med hotell, här är det oligarkstyle med villa och rysk kaviar som gäller!

20220630_173235.jpg


20220630_173941.jpg
 

Vostok

Audemars
Ett hopekok eller på rikt? Grymt cool i alla fall!
Aldrig sett ngt liknande.
Tavlan med siffrorna ser ut som en gammal 350, men sedan kommer sekunden …
GRYM!
Jag har sett tavlan förr men trodde det va något fejk den gången så blev lite exalterad när jag nu hittade en till :)
Trodde först det va en Raketa boett men det är det inte och frågan är om det inte till och med är en rostfri boett?
Det som är synd är att jag hittar inga bilder på urverk eller baksidan av boetten.
Klart ball vad det nu än är :D
 
Topp