• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Vik hädan sötvattenspirater.
Beer o clock tror jag bestämt!
20220702_143816.jpg
 

Delgada

Patek
En skönhet kan man inte fotografera för många gånger!

Edit: vi noterar att ingen av oss har lagt upp sitt självporträtt. 😂
Ok då. Här är jag och min halvbror/kusin/morbror.
Vi har så mycket gemensamt.
Jag står till höger.... eller om det var till vänster....🤔

Edit: Det är inte så lätt det där med höger och vänster. Men det är jag som har klocka på armen. Så klart.
1656781168331.png
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Fick med denna i en hög av blandat vintage. Någon som kan identifiera vad jag har och berätta lite mer? Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig men denna tråden känns passande 😀 Att det är en manuell guldpläterad Vostok är allt jag lyckats klura ut
01064000-2FD4-459D-AF69-FE20215A42F4.jpeg
886CF848-4EA0-4A2F-A346-179111E49E81.jpeg
 

Delgada

Patek
Fick med denna i en hög av blandat vintage. Någon som kan identifiera vad jag har och berätta lite mer? Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig men denna tråden känns passande 😀 Att det är en manuell guldpläterad Vostok är allt jag lyckats klura ut
01064000-2FD4-459D-AF69-FE20215A42F4.jpeg
886CF848-4EA0-4A2F-A346-179111E49E81.jpeg
En Vostok Komandirskie. Den tavlan har jag inte sett tidigare.(men förmodligen har @Rikala minst 4 st sådana) Verkar vara någon slags hyllning till pansartrupperna med en kavalkad av olika modeller. Kl 8 ser ut som en T-24, kl 10 ser ut som en T-26, kl 2 är en T-34, kl 4 verkar vara T-44 Och kl 6 är förmodligen en T-64.

Mässingboett?
Den är ju varken märkt cccp eller Ryssland. Övergången kring 91-92 då allt var lite gungfly med de detaljerna kanske.

Mina högst amatörmässiga bedömningar. Hoppas någon mer insatt kan ge bättre info.
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
@eNielsen

En Vostok Komandirskie. Den tavlan har jag inte sett tidigare.(men förmodligen har @Rikala minst 4 st sådana) Verkar vara någon slags hyllning till pansartrupperna med en kavalkad av olika modeller. Kl 8 ser ut som en T-24, kl 10 ser ut som en T-26, kl 2 är en T-34, kl 4 verkar vara T-44 Och kl 6 är förmodligen en T-64.

Mässingboett?
Den är ju varken märkt cccp eller Ryssland. Övergången kring 91-92 då allt var lite gungfly med de detaljerna kanske.

Mina högst amatörmässiga bedömningar. Hoppas någon mer insatt kan ge bättre info.

Japp, kan bara hålla med om infon om tillverkningsår etc.

Dock ej gulddouble utan Titanium-nitrid på mässing.

Tror nog jag ev. kan ha en likadan eller åtminsyone tavlan och säkert en lös boett eller en boett med annan tavla. Har iallafall likadan tavla med stjärna fast med flygplan istället för massa tanks.

Har dålig koll på ref o liknande, men kolla på wus, där finns en tråd med massa kataloger, kolla runt 91-92. Inte omöjligt att den även hittas på Vostok's officiella sida med!
 

Delgada

Patek
Tack Lufthansa för att man får uppleva en oplanerad extra dag i ett nytt land när man är på väg hem...

Lite frukost!

20220703_091315.jpg


Och sightseeing...


Kolla, tre klockor i bild!
20220703_141043.jpg
Nja... jag ser fyra klockor i bild. Man får inte glömma mannen i blå t-shirt som går över gatan. Han som är så stolt över sitt armbandsur.
 

Vostok

Audemars
Fick med denna i en hög av blandat vintage. Någon som kan identifiera vad jag har och berätta lite mer? Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig men denna tråden känns passande 😀 Att det är en manuell guldpläterad Vostok är allt jag lyckats klura ut
01064000-2FD4-459D-AF69-FE20215A42F4.jpeg
886CF848-4EA0-4A2F-A346-179111E49E81.jpeg
Referens: 349xxx (xxx = har ej koll på numret på urtavlan)
Kaliber: 2414a med 17 juveler
Boettlock: "lilla måsen" utan serienummer märkning = ca 1993
 
Senast ändrad:

eNielsen

Rolex
Pledge Member
En Vostok Komandirskie. Den tavlan har jag inte sett tidigare.(men förmodligen har @Rikala minst 4 st sådana) Verkar vara någon slags hyllning till pansartrupperna med en kavalkad av olika modeller. Kl 8 ser ut som en T-24, kl 10 ser ut som en T-26, kl 2 är en T-34, kl 4 verkar vara T-44 Och kl 6 är förmodligen en T-64.

Mässingboett?
Den är ju varken märkt cccp eller Ryssland. Övergången kring 91-92 då allt var lite gungfly med de detaljerna kanske.

Mina högst amatörmässiga bedömningar. Hoppas någon mer insatt kan ge bättre info.
@eNielsen



Japp, kan bara hålla med om infon om tillverkningsår etc.

Dock ej gulddouble utan Titanium-nitrid på mässing.

Tror nog jag ev. kan ha en likadan eller åtminsyone tavlan och säkert en lös boett eller en boett med annan tavla. Har iallafall likadan tavla med stjärna fast med flygplan istället för massa tanks.

Har dålig koll på ref o liknande, men kolla på wus, där finns en tråd med massa kataloger, kolla runt 91-92. Inte omöjligt att den även hittas på Vostok's officiella sida med!
Referens: 349xxx (xxx = har ej koll på numret på urtavlan)
Kaliber: 2414a med 17 juveler
Boettlock: "lilla måsen" utan serienummer märkning = ca 1993
Stort tack alla tre! 😄
 
Topp