• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
Vostokianer! Upplys mig, detta är 710??

Skärmavbild 2022-07-06 kl. 20.11.07.png


Enkelt att hitta nya bezels??
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Här är en sån där Vostok med Poljot verk.. Undra hur dom här kom till??


En Vostok klocka träffade en Poljot klocka och så lite fem + ett, 9h senare så har du en sådan här... 😉
 

branting

Cartier
Skumt. Jag menar det är ju en helt annan klocka. 🤔😁
Ja, jag håller med! Det är dessutom fånigt att bara ha två när man kan ha tre. Saknar dessutom den minsta modellen. Så jag tycker att ett köp helt klart är motiverat 🤔

Men hon har EN klocka… en Apple watch… tror aldrig vi kommer förstå varandra när det kommer till klockor.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja, jag håller med! Det är dessutom fånigt att bara ha två när man kan ha tre. Saknar dessutom den minsta modellen. Så jag tycker att ett köp helt klart är motiverat 🤔

Men hon har EN klocka… en Apple watch… tror aldrig vi kommer förstå varandra när det kommer till klockor.
Min fru har en Michael Cors... nej, fel, min fru har två Michael Cors. Först hade hon bara en, sedan önskade hon sig en till klocka. Då gav jag henne en rätt snygg Seiko, som hon tyckte var för tråkig (för lite bling-bling) och som hon bytte tillbaka mot en andra MC. Det blev en del pengar över, så då blev det något glittrigt halsband också. Bling-bling-bling... 🙄
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja, jag håller med! Det är dessutom fånigt att bara ha två när man kan ha tre. Saknar dessutom den minsta modellen. Så jag tycker att ett köp helt klart är motiverat 🤔

Men hon har EN klocka… en Apple watch… tror aldrig vi kommer förstå varandra när det kommer till klockor.

Ungefär som jag o min fru då... Jo, jag behöver köpa några till, t.ex. den här har jag inte sedan innan och är ju jättecool!

- "Jaha, den ser precis likadan ut som dina andra klockor. Men, den du visade häromdagen var rätt snygg dock" (en klocka jag redan har).

Lätt och motivera att man behöver köpa ytterligare "fula" klockor när man har 300+ 😇
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Torsdag och eftersom jag känner mig lite som ett UFO blir det don efter person idag.
💙💛
1657175832876.png


Nytt är det NOS armband jag fick levererat i förra veckan (i orörd originalförpackning). Riktigt bra känsla och ger enligt mig helt rätt tidstypiskt utseende i kombo med klockan. Sovjetiskt 80-tal, som ser ut som 60-tal i västvärlden. Spännet har en fantastiskt krispig och trög känsla från orörd metall. Hmm, kunde kanske putsa upp just spännet lite granna... 🤔
1657175939219.png

1657175953871.png
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Torsdag och eftersom jag känner mig lite som ett UFO blir det don efter person idag.
💙💛
1657175832876.png


Nytt är det NOS armband jag fick levererat i förra veckan (i orörd originalförpackning). Riktigt bra känsla och ger enligt mig helt rätt tidstypiskt utseende i kombo med klockan. Sovjetiskt 80-tal, som ser ut som 60-tal i västvärlden. Spännet har en fantastiskt krispig och trög känsla från orörd metall. Hmm, kunde kanske putsa upp just spännet lite granna... 🤔
1657175939219.png

1657175953871.png
Låter som du har högtflygande planer? 🤔:hungry:
 
Topp