• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Torsdag och eftersom jag känner mig lite som ett UFO blir det don efter person idag.
💙💛
1657175832876.png


Nytt är det NOS armband jag fick levererat i förra veckan (i orörd originalförpackning). Riktigt bra känsla och ger enligt mig helt rätt tidstypiskt utseende i kombo med klockan. Sovjetiskt 80-tal, som ser ut som 60-tal i västvärlden. Spännet har en fantastiskt krispig och trög känsla från orörd metall. Hmm, kunde kanske putsa upp just spännet lite granna... 🤔
1657175939219.png

1657175953871.png

Grymt band! Vill ha!
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Tja, varför inte? Gud, den heliga smörjan och en grön Lada. Kan det bli bättre??? 🤣 🤣

Budet jag gav räcker till mat för två personer i två veckor i Ukraina.

F-n också, jag la bara ett bud och det var högre än ditt, hemskt ledsen 🤪. Nu får säljaren lite mer o äta för, så något bra kommer ur detta...

Hade även "lovat" frugan att inte köpa något mer på ett tag, får hoppas jag tar in posten först när avin kommer!!! 😇
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
F-n också, jag la bara ett bud och det var högre än ditt, hemskt ledsen 🤪. Nu får säljaren lite mer o äta för, så något bra kommer ur detta...

Hade även "lovat" frugan att inte köpa något mer på ett tag, får hoppas jag tar in posten först när avin kommer!!! 😇
Jag står inför exakt en sådan AVI-situation i dag. Får nog åka hem lite tidigare från jobbet... Mao paketöppning i kväll 🎁
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nice try... :cool: Jag blir numera alltid skeptisk när någonting säljs med box och papper (ja... det är på förekommen anledning! :rolleyes: )
 

Vostok

Audemars
Nice try... :cool: Jag blir numera alltid skeptisk när någonting säljs med box och papper (ja... det är på förekommen anledning! :rolleyes: )
Skaplig fejktavla :eek:

Pappret hör till en sån här

1657194799725.png
 

MAz_666

Rolex
Slit och släp. Väder-appen säger ”34 i skuggan; känns som 44”. Hur skall man överleva? Jo med mycket vätska, och vad passar då bättre än en Amphibian? Strandmodet 2022 skulle kunna beskrivas som: skinkchock. Jag och mina flamingos gör i alla fall vad vi kan för att väcka uppmärksamhet.
0B8301B4-C46B-4A3C-86CD-3B46E93E4930.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Köp en och restaurera en årligen = SSB-RDF. Beyaz och cola till alla!:hungry: :hungry: :hungry:

"Förbundet motarbetar aktivt samhällets obizarra element (t ex Christer Glenning, Siewert Öholm och Gunde Svan)."

🤣🤣🤣

På mitt första jobb var vi ett gäng grabbar som köpte små radiostyrda bilar (skala 1:43) och byggde banor på konferensbordet och körde tävlingar under imundigande av alkolholhaltiga drycker. Kul var det!

Moddade även en del bilar genom att sätta dit extra batteri så de gick snabbare, blev rätt svårstyrda.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Slit och släp. Väder-appen säger ”34 i skuggan; känns som 44”. Hur skall man överleva? Jo med mycket vätska, och vad passar då bättre än en Amphibian? Strandmodet 2022 skulle kunna beskrivas som: skinkchock. Jag och mina flamingos gör i alla fall vad vi kan för att väcka uppmärksamhet.
0B8301B4-C46B-4A3C-86CD-3B46E93E4930.jpeg

Najs! Hittade den här tröjan i Pula!

20220707_151815.jpg


Blev tyvärr inga flamingokläder denna gång..

Ordning återställd; nu sitter det en Komandirski på bund på armen! 😇
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Najs! Hittade den här tröjan i Pula!

20220707_151815.jpg


Blev tyvärr inga flamingokläder denna gång..

Ordning återställd; nu sitter det en Komandirski på bund på armen! 😇
Bu... bu... bu... bund? Jag trodde att det fanns en överenskommelse att bund bara får bäras om det är kallare än -32°C (alt °K)... 🤔 :D
 

Samlarn

Rolex
Jag köpte en "unbranded" watch för några år sen. Aldrig använt den. Bytte armband och tog bort skyddsplasten på den igårkväll. Klockan "lyfte" som tusan med det nya armbandet men det lutar åt att jag säljer den eftersom jag inte samlar på den här typen av klockor. Kan man ta 5 000 kr för den här?
Urverket är en "klon" av det gamla schweiziska Venus 175. Kolumnhjulskronograf.
IMG_20220707_170054.jpg

IMG_20220707_130005.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Jag köpte en "unbranded" watch för några år sen. Aldrig använt den. Bytte armband och tog bort skyddsplasten på den igårkväll. Klockan "lyfte" som tusan med det nya armbandet men det lutar åt att jag säljer den eftersom jag inte samlar på den här typen av klockor. Kan man ta 5 000 kr för den här?
Urverket är en "klon" av det gamla schweiziska Venus 175. Kolumnhjulskronograf.
IMG_20220707_170054.jpg

IMG_20220707_130005.jpg
Ser ut som ST1908 verk? Är det en clon tro??
 
Topp