• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
Om någon vill fira tonneau-torsdag med en ny tunna, så ligger det en sådan ute på forumet för försäljning sedan några minuter. Tycker den är för fin för att bara ligga och samla damm här hemma. Priset kanske är lite i överkant och kan diskuteras, men den köptes relativt dyrt av undertecknad som inte har tålamodet att hänga på ryska ”blocket-sidor”.
8CDF30B2-1C5D-4470-9720-B8B31ABBB802.jpeg

E20A2176-0E97-4994-9EB7-D58D4E3E9D9A.jpeg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag grillar hamburgare i sällskap av nyöppnad Raketa 24 h Polar.

Edit: "Nyöppnad" kanske var lite fel uttryck. "Nyuppackad" kanske egentligen beskriver skeendet på ett mer adekvat sätt. Hamburgarna blev fö goda och uppskattades av samtliga middagsgäster, ja iafall sa de att det var så. 🤔

20220707_192301.jpg

20220707_192303.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Det är märkligt hur en del saker bara går rakt in. Och vägrar att lämna en. Idag blir det gravöl av en oväntad anledning 😢

På morgnarna brukar rödstjärten spela till kaffet. Likaså i morse. En skygg speleman men han börjar om man sitter stilla en stund.
Hade jag vetat att dagens koncert skulle bli den sista hade jag kanske lyssnat lite uppmärksammare.

Självklart kom hon in med sin fångst. Levande. Kattan har liksom inte riktigt kommit på vad man gör när man väl fångat något.

Jag hade inte hjärta och vrida om nacken på fågeln. Vi har haft fåglar som bara varit i chock och som flugit igen efter en halvtimmes vila. Så jag hoppades.
Men idag förgäves. Istället kämpande min morgonvän in i det sista tills han stilla dog i mina händer.

Tack för alla fina morgnar lille vän.

1657218375260-png.2095565
 

Bilagor

  • 1657218375260.png
    1657218375260.png
    52.5 KB · Visningar: 5

Utvisaren

Patek
Det är märkligt hur en del saker bara går rakt in. Och vägrar att lämna en. Idag blir det gravöl av en oväntad anledning 😢

På morgnarna brukar rödstjärten spela till kaffet. Likaså i morse. En skygg speleman men han börjar om man sitter stilla en stund.
Hade jag vetat att dagens koncert skulle bli den sista hade jag kanske lyssnat lite uppmärksammare.

Självklart kom hon in med sin fångst. Levande. Kattan har liksom inte riktigt kommit på vad man gör när man väl fångat något.

Jag hade inte hjärta och vrida om nacken på fågeln. Vi har haft fåglar som bara varit i chock och som flugit igen efter en halvtimmes vila. Så jag hoppades.
Men idag förgäves. Istället kämpande min morgonvän in i det sista tills han stilla dog i mina händer.

Tack för alla fina morgnar lille vän.

1657218375260-png.2095565
Och det här var ju helt jla off topic. Men händelsen söker mig.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är märkligt hur en del saker bara går rakt in. Och vägrar att lämna en. Idag blir det gravöl av en oväntad anledning 😢

På morgnarna brukar rödstjärten spela till kaffet. Likaså i morse. En skygg speleman men han börjar om man sitter stilla en stund.
Hade jag vetat att dagens koncert skulle bli den sista hade jag kanske lyssnat lite uppmärksammare.

Självklart kom hon in med sin fångst. Levande. Kattan har liksom inte riktigt kommit på vad man gör när man väl fångat något.

Jag hade inte hjärta och vrida om nacken på fågeln. Vi har haft fåglar som bara varit i chock och som flugit igen efter en halvtimmes vila. Så jag hoppades.
Men idag förgäves. Istället kämpande min morgonvän in i det sista tills han stilla dog i mina händer.

Tack för alla fina morgnar lille vän.

1657218375260-png.2095565

Och det här var ju helt jla off topic. Men händelsen söker mig.

Rip. Sörjer med dig.

Här är några bilder från min kvällspromenad som stöd.
20220707_213249.jpg
20220707_213222.jpg
20220707_205034.jpg
20220707_204729.jpg
 

Rooster91

Panerai
Tack.
Hela skeendet påminde nog för mycket om andra tillfällen i livet när man varit maktlös inför ödet, och hållit ett liv i handen och sakta sett hur det sipprat mellan fingrarna på en. Det var oväntat men det träffade mitt i mellangärdet.

Snyggt med en 79a på bund!
Vi har 3 katter, för ett par år sedan fångade ena katten en fågel som jag fick loss ur käkarna.
Jag fixa en låda där jag varsamt la ner den på en filt med en skål med typ centimeterhögt vatten i.
Morgonen efter hade den drunknat i den där lilla vattenansamlingen...
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tack.
Hela skeendet påminde nog för mycket om andra tillfällen i livet när man varit maktlös inför ödet, och hållit ett liv i handen och sakta sett hur det sipprat mellan fingrarna på en. Det var oväntat men det träffade mitt i mellangärdet.

Snyggt med en 79a på bund!
Ja det är tillfällena när man vet att man bara är i passargerar sittsen!😢
20190805_170408.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vi har 3 katter, för ett par år sedan fångade ena katten en fågel som jag fick loss ur käkarna.
Jag fixa en låda där jag varsamt la ner den på en filt med en skål med typ centimeterhögt vatten i.
Morgonen efter hade den drunknat i den där lilla vattenansamlingen...

Min dotter räddade en svalunge förra året!

Boet hade gått sönder och svalan ramlat ner och slått sig. Flög inte, var nog i chock. Grannen hade katt. Hon satte en stor tung balja över och på morgonen dagen efter kunde den flyga!
 

Beo

Patek
2-Faktor
Topp