Samlarn
Silver
Det är en klon av Venus 175, tror jag.Ser ut som ST1908 verk? Är det en clon tro??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en klon av Venus 175, tror jag.Ser ut som ST1908 verk? Är det en clon tro??
Här är den!Det är en klon av Venus 175, tror jag.
Jag är nog (yrkes)skadad, men jag gillar ingången för STORA INKÖP!!!
![]()
Fan nu lägger väl hela fabriken ner snart..Vad i hela världen??
![]()
![]()
VOSTOK Amphibian Mod "Rising UKRAINA" | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for VOSTOK Amphibian Mod "Rising UKRAINA" at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Modd tavla såg jag senare så den är ej fabrikstillverkadFan nu lägger väl hela fabriken ner snart..
Modd tavla såg jag senare så den är ej fabrikstillverkad![]()
Och det här var ju helt jla off topic. Men händelsen söker mig.Det är märkligt hur en del saker bara går rakt in. Och vägrar att lämna en. Idag blir det gravöl av en oväntad anledning
På morgnarna brukar rödstjärten spela till kaffet. Likaså i morse. En skygg speleman men han börjar om man sitter stilla en stund.
Hade jag vetat att dagens koncert skulle bli den sista hade jag kanske lyssnat lite uppmärksammare.
Självklart kom hon in med sin fångst. Levande. Kattan har liksom inte riktigt kommit på vad man gör när man väl fångat något.
Jag hade inte hjärta och vrida om nacken på fågeln. Vi har haft fåglar som bara varit i chock och som flugit igen efter en halvtimmes vila. Så jag hoppades.
Men idag förgäves. Istället kämpande min morgonvän in i det sista tills han stilla dog i mina händer.
Tack för alla fina morgnar lille vän.
![]()
Jag sörjer med dig, jag la just ner mitt saltkar efter många år..Och det här var ju helt jla off topic. Men händelsen söker mig.
Och det här var ju helt jla off topic. Men händelsen söker mig.
... eller tvåVi tar en gravöl och en klocka.
![]()
Jo det är allt lite jobbigt när man ropat hem saker att hålla sig tills man fått grejerna. Fast det är nog bäst att inte avslöja för mycket. Man kan ju åtminstone få hem grejerna innan man får reda på vad det är för skräp man egentligen köpt.... eller två(klockor alltså)
Det är märkligt hur en del saker bara går rakt in. Och vägrar att lämna en. Idag blir det gravöl av en oväntad anledning
På morgnarna brukar rödstjärten spela till kaffet. Likaså i morse. En skygg speleman men han börjar om man sitter stilla en stund.
Hade jag vetat att dagens koncert skulle bli den sista hade jag kanske lyssnat lite uppmärksammare.
Självklart kom hon in med sin fångst. Levande. Kattan har liksom inte riktigt kommit på vad man gör när man väl fångat något.
Jag hade inte hjärta och vrida om nacken på fågeln. Vi har haft fåglar som bara varit i chock och som flugit igen efter en halvtimmes vila. Så jag hoppades.
Men idag förgäves. Istället kämpande min morgonvän in i det sista tills han stilla dog i mina händer.
Tack för alla fina morgnar lille vän.
![]()
Och det här var ju helt jla off topic. Men händelsen söker mig.
Tack.Rip. Sörjer med dig.
Här är några bilder från min kvällspromenad som stöd.![]()
![]()
![]()
![]()
Vi har 3 katter, för ett par år sedan fångade ena katten en fågel som jag fick loss ur käkarna.Tack.
Hela skeendet påminde nog för mycket om andra tillfällen i livet när man varit maktlös inför ödet, och hållit ett liv i handen och sakta sett hur det sipprat mellan fingrarna på en. Det var oväntat men det träffade mitt i mellangärdet.
Snyggt med en 79a på bund!
Ja det är tillfällena när man vet att man bara är i passargerar sittsen!Tack.
Hela skeendet påminde nog för mycket om andra tillfällen i livet när man varit maktlös inför ödet, och hållit ett liv i handen och sakta sett hur det sipprat mellan fingrarna på en. Det var oväntat men det träffade mitt i mellangärdet.
Snyggt med en 79a på bund!
Ja det är tillfällena när man vet att man bara är i passargerar sittsen!![]()
![]()
Udda med plast i verket. Och stämplen är inte jag bekant med i alla fall. Qvartz? Slava?Ja det är tillfällena när man vet att man bara är i passargerar sittsen!![]()
![]()
Vi har 3 katter, för ett par år sedan fångade ena katten en fågel som jag fick loss ur käkarna.
Jag fixa en låda där jag varsamt la ner den på en filt med en skål med typ centimeterhögt vatten i.
Morgonen efter hade den drunknat i den där lilla vattenansamlingen...
Udda med plast i verket. Och stämplen är inte jag bekant med i alla fall. Qvartz? Slava?
![]()
Det var bra gjort! Medalj? Medalj!Min dotter räddade en svalunge förra året!
Boet hade gått sönder och svalan ramlat ner och slått sig. Flög inte, var nog i chock. Grannen hade katt. Hon satte en stor tung balja över och på morgonen dagen efter kunde den flyga!
Jag har inte skruvat i batteriur än, men vet att Tissot och kanske fler har roat sig med plastbitar i mekaniska verken. Tog en stund innan det kopplade här...Elekromekanisk, det är udda det (spana in balansen!) Plast är väl rätt standard i batteriklockor!
Jupp!Luch 3055 verk som jag servatUdda med plast i verket. Och stämplen är inte jag bekant med i alla fall. Qvartz? Slava?
![]()