• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Hörde jag fredag?
20220708_130216.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Mjo. Även jag har inhandlat en eller annan där. Troligtvis skrotet jag har köpt då iom att det här med att tänka efter innan inte riktigt är min grej.
Givetvis även inköpt till överpris. Annars är det ju inte bra grejer menar jag. 🤔
Vi får se vad jag tycker när mina två anländer. Den jag hittade med 1945-tavlan är inte så vanlig, så den ville jag oavsett gärna ha. Han säljer även en Slava Medical, men den sticker nog iväg i pris när det närmar sig...
 

Vostok

Audemars
Det blev till slut dessa två. En säljare på ebay verkar sälja ut allt han har och jag håvade in dessa, till synes i väldigt bra skick för tillsammans 57 EUR. (Ostvoken visade jag redan i går.)
1657278358923.png

1657277991916.png


Länk nedan till samma säljare. Håll lite utkik, för han/hon verkar lägga ut saker på auktion under ganska kort tid. En hel del försvann nu under förmiddagen utan att ha sålts... (ja, det finns en hel del annat konstigt till salu hos samme säljare, mycket "skrot" från Östtyskland.

Jag pratade med säljaren då han ej angivit frakt och la några bud jag med men blev överbjuden på båda :)
Mycket roliga saker till salu där faktiskt :)
 

Utvisaren

Patek
Jag pratade med säljaren då han ej angivit frakt och la några bud jag med men blev överbjuden på båda :)
Mycket roliga saker till salu där faktiskt :)
Verkligen! Någon samling så reas ut! Har lagt lite ströbud men det enda jag är intresserad av där är den lilla draken med Gazprom och United nations slavan. Är du och budar på Slavan kan jag låta bli. Jag har redan förköpt mig... 😂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag pratade med säljaren då han ej angivit frakt och la några bud jag med men blev överbjuden på båda :)
Mycket roliga saker till salu där faktiskt :)
Jag lade startbud på några fler objekt, men valde att inte fortsätta bjuda när ngn annan gick om. Två fick jag med mig och det var även de två jag verkligen ville ha. Slava Medical vill jag egentligen också ha, men den är redan i en helt annan prisklass jmf med de två jag håvade hem.
 

Utvisaren

Patek
Jag lade startbud på några fler objekt, men valde att inte fortsätta bjuda när ngn annan gick om. Två fick jag med mig och det var även de två jag verkligen ville ha. Slava Medical vill jag egentligen också ha, men den är redan i en helt annan prisklass jmf med de två jag håvade hem.
Den ser ju fin ut. Kan den landa på 1500? Har ingen koll på dem men vore kul att ge en till frugan som är i vården. Men tavlan finns ju även på icke-kylskåp har jag sett.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Verkligen! Någon samling så reas ut! Har lagt lite ströbud men det enda jag är intresserad av där är den lilla draken med Gazprom och United nations slavan. Är du och budar på Slavan kan jag låta bli. Jag har redan förköpt mig... 😂
Nej, jag budar inte på någonting där just nu! Jag tycker att det är bra om vi håller en öppen ton mot varandra och undviker att vi är två i tråden som slåss om samma sak. Båda de två som du nämner gissade jag att det var dumt att ge sig på av just det skälet att de, om jag inte missminner mig, har visats upp här i tråden.
 

Vostok

Audemars
Verkligen! Någon samling så reas ut! Har lagt lite ströbud men det enda jag är intresserad av där är den lilla draken med Gazprom och United nations slavan. Är du och budar på Slavan kan jag låta bli. Jag har redan förköpt mig... 😂
Nej jag köper nästan bara Vostok Amphibia när jag är i farten 👍
Dino klockan är verkligen udda :D Den måste ju du ha!! :D
 

Utvisaren

Patek
Nej, jag budar inte på någonting där just nu! Jag tycker att det är bra om vi håller en öppen ton mot varandra och undviker att vi är två i tråden som slåss om samma sak. Båda de två som du nämner gissade jag att det var dumt att ge sig på av just det skälet att de, om jag inte missminner mig, har visats upp här i tråden.
Ofta slänger jag dock bara in en bild. Det jobbigaste här är ju att du lägger fram de du köpt redan. Jag vet som sagt inte om jag gör det för jag tror jag kan spara de förtäckta gliringarna och det subtila hånet bakom ryggen till efter semestern? 🤔 Jag bara köper de som ser kul ut... 🥴
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ofta slänger jag dock bara in en bild. Det jobbigaste här är ju att du lägger fram de du köpt redan. Jag vet som sagt inte om jag gör det för jag tror jag kan spara de förtäckta gliringarna och det subtila hånet bakom ryggen till efter semestern? 🤔 Jag bara köper de som ser kul ut... 🥴
Man skall bara köpa det man själv gillar. Jag satt själv och log brett med hela överkroppen av ett antal av de små godingar jag såg hos just denna säljare. Man måste köpa med hjärtat ibland och inte bara låta den tyska ingenjörshjärnan beräkna aktuellt exakt nominellt värde. Sedan gillar jag även att håva in en och annan klockan som är jädrigt mint, det har nog framgått, men jag har en hel del slitna grejer också, som berättar en alldeles egen historia.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
450 typ. Jag skulle precis in och höja budet lite men då hade den gått ut. You snooze... :banghead:
😢
Been there, done that... to many times. Jag missade nyligen en Sturmanskie med blå tavla och som saknade balans, men som i övrigt var i fint skick och som jag bara hade bestämt mig för att jag skulle ha som lärbänk för att börja mecka med 3133. 23 sekunders frånvarande hjärna så var det kört. 🤬
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den ser ju fin ut. Kan den landa på 1500? Har ingen koll på dem men vore kul att ge en till frugan som är i vården. Men tavlan finns ju även på icke-kylskåp har jag sett.

Jag har en sådan i doublé, helt ok klocka. Dock var ibte svärfar imponerad och han har övrigt vart hjärtläkare samt även klinikchef...

Nej, jag budar inte på någonting där just nu! Jag tycker att det är bra om vi håller en öppen ton mot varandra och undviker att vi är två i tråden som slåss om samma sak. Båda de två som du nämner gissade jag att det var dumt att ge sig på av just det skälet att de, om jag inte missminner mig, har visats upp här i tråden.

Hmm.. Nu gav du mig ännu mer dåligt samvete 😩, tänkte på den jag snodde av @Acke93, du får säga till Acke om du vill ha den, så kan jag sälja den vidare..
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hm. Glöm inte att ha indexen felvända vid 8 och 10? Lumen inåt? Oleg *ucker...

1657280313802.png
Jag tycker att du har en negativ grundsyn. Tänk i stället att tio index är rättvända, nej, vänta nu, det finns ju inte så många index, får se nu, kl 3 och 9 är sub-tavlorna i vägen och kl 6 sitter datumfönstret... så två av tolv som i praktiken är lika med nio är fel... ja, det är ju ganska ruttet, jag håller med. Undrar vad min mattelärare från högstadiet skulle tycka om han såg att jag hävdar att 12=9? 🤔
Alldeles oavsett dessa matematiska krumbuktiska övningar är detta en förbaskat snygg kronograf-modell!
 

Vostok

Audemars
Är det någon här som budar på denna?? Om inte så tänkte jag lägga ett bud lite senare :)

 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Jag har en sådan i doublé, helt ok klocka. Dock var ibte svärfar imponerad och han har övrigt vart hjärtläkare samt även klinikchef...



Hmm.. Nu gav du mig ännu mer dåligt samvete 😩, tänkte på den jag snodde av @Acke93, du får säga till Acke om du vill ha den, så kan jag sälja den vidare..

Hahaha, är egentligen glad att jag slapp den heliga Volgan... 🤣 Plus att säljaren fick lite mer 👍🏻
 
  • Like
Reactions: Beo

Utvisaren

Patek
Jag tycker att du har en negativ grundsyn. Tänk i stället att tio index är rättvända, nej, vänta nu, det finns ju inte så många index, får se nu, kl 3 och 9 är sub-tavlorna i vägen och kl 6 sitter datumfönstret... så två av tolv som i praktiken är lika med nio är fel... ja, det är ju ganska ruttet, jag håller med. Undrar vad min mattelärare från högstadiet skulle tycka om han såg att jag hävdar att 12=9? 🤔
Alldeles oavsett dessa matematiska krumbuktiska övningar är detta en förbaskat snygg kronograf-modell!
Ja just den modellen är på listan. Ligger en med Poljot text ute för 5k ute. Men jag vill ju ha den kyrilliska. 🤔
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag har en sådan i doublé, helt ok klocka. Dock var ibte svärfar imponerad och han har övrigt vart hjärtläkare samt även klinikchef...



Hmm.. Nu gav du mig ännu mer dåligt samvete 😩, tänkte på den jag snodde av @Acke93, du får säga till Acke om du vill ha den, så kan jag sälja den vidare..
Jag har verkligen köpt nog med klockor för ett bra tag nu, så det är ingen panik.

Men... så tänker jag ju å andra sidan varje gång... 🤔 Dock behöver jag nya vandringskängor till den stundande fjällsemestern! Kanske kunde hitta billiga kängor på rea...

Som om det inte var nog genomfördes även nedanstående kompletterande inköp i går kväll:
1657281096027.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja just den modellen är på listan. Ligger en med Poljot text ute för 5k ute. Men jag vill ju ha den kyrilliska. 🤔
Yes, mina två senaste kronografer är fina, men de är båda exportmodeller (som jag definitivt vill ha) och det är de kyrilliska som hjärtat slår extraslag för. Jag TROR att priserna på Sovjetiska/Ryska klockor är på väg ner, så jag hoppas på att framtiden ur det perspektivet är ljus, men man vet aldrig...
 
Topp