• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rooster91

Panerai
Min dotter räddade en svalunge förra året!

Boet hade gått sönder och svalan ramlat ner och slått sig. Flög inte, var nog i chock. Grannen hade katt. Hon satte en stor tung balja över och på morgonen dagen efter kunde den flyga!
Jag försökte något liknande härom veckan, och la skadade fågeln som verkade shockad (bände loss även denna från pälsmonster). I en låda o högt upp ute med en kasse som skydd ovanpå men med möjlighet o krypa ut. sen var den borta utan spår av kattattack.
Dock låg en fågel död dan efter på andra sidan tomten..
 

Delgada

Patek
Godmorgon vänner!
En jobbdag till, sedan semester igen.
20220708_064839.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ringade in en repa och smuts på kronan.
Skärpning!!! 😉

Screenshot_20220708-080540_Gallery.jpg


Löjligt fin klocka 😃
Faktum är att du ringade in kronan som klockans enda svaga punkt. Tjockleken på kromskiktet på just kronan är inte något Oleg bör ha varit stolt över just den dag då denna klockas krona fick sin mässing överdragen med den blanka metallen. Kanske var det fredag, kanske behövde Oleg gå på toa, jag tror tyvärr att den bakomliggande orsaken kan komma att förbli dold i det sovjetiska dunklet. Det är inte smuts utan lite grön ärg som syns. Nu är den (kronan alltså) en del av klockans historia och identitet, så jag låter den ev vara om jag inte springer på en väldigt fin och skinande blank krona tillverkad en dag då Oleg hade lite bättre tålamod.
1657263509897.png

"Repan" på bandhornet var bara ett dammkorn, se, bevis, nöjd så? :D
1657262933652.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Faktum är att du ringade in kronan som klockans enda svaga punkt. Tjockleken på kromskiktet på just kronan är inte något Oleg bör ha varit stolt över just den dag då denna klockas krona fick sin mässing överdragen med den blanka metallen. Kanske var det fredag, kanske behövde Oleg gå på toa, jag tror tyvärr att den bakomliggande orsaken kan komma att förbli dold i det sovjetiska dunklet. Det är inte smuts utan lite grön ärg som syns. Nu är den (kronan alltså) en del av klockans historia och identitet, så jag låter den ev vara om jag inte springer på en väldigt fin och skinande blank krona tillverkad en dag då Oleg hade lite bättre tålamod.
1657263509897.png

"Repan" på bandhornet var bara ett dammkorn, se, bevis, nöjd så? :D
1657262933652.png

Saken är den att jag misstänkte ärg då jag såg det gröna, men ville inte påpeka detta då jag inte vet hur du skulle mottagit det.

En tandpetare och pilla bort det gröna? Alternativt lossa hela bommen och köra i ultraljudstvätten (behöver dock oljas om sedan)?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det blev till slut dessa två. En säljare på ebay verkar sälja ut allt han har och jag håvade in dessa, till synes i väldigt bra skick för tillsammans 57 EUR. (Ostvoken visade jag redan i går.)
1657278358923.png

1657277991916.png


Länk nedan till samma säljare. Håll lite utkik, för han/hon verkar lägga ut saker på auktion under ganska kort tid. En hel del försvann nu under förmiddagen utan att ha sålts... (ja, det finns en hel del annat konstigt till salu hos samme säljare, mycket "skrot" från Östtyskland.

 

Utvisaren

Patek
Det blev till slut dessa två. En säljare på ebay verkar sälja ut allt han har och jag håvade in dessa, till synes i väldigt bra skick för tillsammans 57 EUR. (Ostvoken visade jag redan i går.)


Länk nedan till samma säljare. Håll lite utkik, för han/hon verkar lägga ut saker på auktion under ganska kort tid. En hel del försvann nu under förmiddagen utan att ha sålts... (ja, det finns en hel del annat konstigt till salu hos samme säljare, mycket "skrot" från Östtyskland.

Mjo. Även jag har inhandlat en eller annan där. Troligtvis skrotet jag har köpt då iom att det här med att tänka efter innan inte riktigt är min grej.
Givetvis även inköpt till överpris. Annars är det ju inte bra grejer menar jag. 🤔

United nations slavan börjar ticka iväg. Vet inte vad de går för men man får fundera.
 
Topp