Jag tänkte spontant JFK, men det är inte jättelikt... (höll på att skriva KFC, men det är ju någonting helt annat!Vem är snubben på tavlan?!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tänkte spontant JFK, men det är inte jättelikt... (höll på att skriva KFC, men det är ju någonting helt annat!Vem är snubben på tavlan?!![]()
Jag tänkte spontant JFK, men det är inte jättelikt... (höll på att skriva KFC, men det är ju någonting helt annat!)
Coca-Colan är värd mer än bezelnCoca-Cola-klockan har ju en bezel som bara den är värd en hel del...![]()
Ser ju ut som om JFK fått en son med Brezhnev eller Kosygin...
Fantastisk både klocka och länk. Och, japp, den kan nog behöva några duster i ultraljudets renande miljöDagens paket uthämtat, en Dnepr Vostok med rassellänk (som behöver gå i ultraljudstvätten några vändor)
Säljaren skickade även med 10 kopek från 1978
![]()
Jag utgår ifrån att det är vodka i glaset, men vad är det han har på tallriken; Kan någon mer kunnig identifiera vad det borde vara för någonting typiskt ryskt som har serverats?
Jag har börjat med länken nu och jäklar vad snusk det var i denFantastisk både klocka och länk. Och, japp, den kan nog behöva några duster i ultraljudets renande miljö![]()
Ja, det kan vara en ganska fascinerande mängder DNA som hamnar i bottnen av tvättkaret. Egentligen borde man kanske ha för vana att avsluta med en omgång i rödsprit för säkerhets skull. Jag använder annars bara (varmt) vatten och diskmedel när jag kör länkar i ultraljudstvätten.Jag har börjat med länken nu och jäklar vad snusk det var i den![]()
Jo Coka colan är skön.De här skulle jag vilja köpa, men det blir nog inget bud alls, måste ju ha mat på bordet med...
Blir nog och sälja lite grejjer istället.
![]()
![]()
![]()
Vad fasen har hänt med den sista? Kronan och tavlan sitter ju skevt?
Kör på den för min är snart hemma!Är det någon här som budar på denna?? Om inte så tänkte jag lägga ett bud lite senare
![]()
(154) Vintage Wristwatch Manual Winding Russian Wristwatch Vostok Coca Cola | eBay
<p dir="ltr" style="margin-top:0; margin-bottom:0;">(154) Vintage Armbanduhr handaufzug</p> <br> <p dir="ltr" style="margin-top:0; margin-bottom:0;">Stammt aus sammlung. Uhr lässt sich aufziehen und läuft. Ohne Armband. Uhr lässt sich stellen. Das habe ich selbst überprüft. Mehr ist mir...www.ebay.com
Grattis!den var ju i super fint skick och klart att den tickade igång,det är ju en Vostok!Var förbi min mor häromdagen och gick igenom ett par flyttlådor jag lagrat där inför en utlandsmission för drygt 10 år sedan. I en av lådorna låg en ask som nog inte varit öppnad på ytterligare 10 år och däri ett antal armbandsur varav ett var denna Vostok Komandirskie med de sovjetiska luftburna styrkornas symbol på urtavlan. Införskaffade den någon gång på 80-talet men bar den inte så mycket och aldrig i tjänsten. Till min glädje tickade den igång direkt efter ett par varv på kronan. Någon quickset av datumet verkar den inte ha så den får stanna och komma ikapp sig själv till den skall användas igen. Satt på ett armband i brunt skinn men nu på ett mer passande NATO. Köpte tidigare i år en Vostok av @Beo här på forumet så nu har jag två. Det får räcka för tillfället.
![]()
![]()
![]()
Kör så det ryker!Kör på den för min är snart hemma!![]()
Riktigt fin Paratrooper i fantastiskt skick! Tavlans lyster är ju bara helt underbar. Sedan vet jag ärligt inte om sunburst-effekten är medveten eller om det kommer som en effekt på att den gröna färgen åldras. Alldeles oavsett en väldigt fin klocka du har där!Var förbi min mor häromdagen och gick igenom ett par flyttlådor jag lagrat där inför en utlandsmission för drygt 10 år sedan. I en av lådorna låg en ask som nog inte varit öppnad på ytterligare 10 år och däri ett antal armbandsur varav ett var denna Vostok Komandirskie med de sovjetiska luftburna styrkornas symbol på urtavlan. Införskaffade den någon gång på 80-talet men bar den inte så mycket och aldrig i tjänsten. Till min glädje tickade den igång direkt efter ett par varv på kronan. Någon quickset av datumet verkar den inte ha så den får stanna och komma ikapp sig själv till den skall användas igen. Klockan satt på ett armband i brunt skinn men nu på ett mer passande NATO. Köpte tidigare i år en Vostok av @Beo här på forumet så nu har jag två. Det får räcka för tillfället.
![]()
![]()
![]()
Jag utgår ifrån att det är vodka i glaset, men vad är det han har på tallriken; Kan någon mer kunnig identifiera vad det borde vara för någonting typiskt ryskt som har serverats?
Jag har sett det där någonstans och det va någon Coca Cola gubbe tror jag? men minns fanken inte vart jag såg det?Vem är snubben på tavlan?!![]()
Jag har sett det där någonstans och det va någon Coca Cola gubbe tror jag? men minns fanken inte vart jag såg det?
Edit: Hittade men det står inte vem han är tyvärr
Han är med i denna film: "The Opening of Coca-Cola's First Plant In Russia 1994"
![]()
![]()
Vilket detektivarbete!!! Impregnerande!Jag har sett det där någonstans och det va någon Coca Cola gubbe tror jag? men minns fanken inte vart jag såg det?
Edit: Hittade men det står inte vem han är tyvärr
Han är med i denna film: "The Opening of Coca-Cola's First Plant In Russia 1994"
![]()
![]()
Ja fast jag ska inte ha någon cred för det hela.. Jag bara delade det jag läst förrVilket detektivarbete!!! Impregnerande!![]()
Men vem behöver Coca Cola när man numera kan köpa Cool Cola istället??
![]()