• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Dagens paket uthämtat, en Dnepr Vostok med rassellänk (som behöver gå i ultraljudstvätten några vändor)
Säljaren skickade även med 10 kopek från 1978 :)

1657284280162.jpeg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Är det någon här som budar på denna?? Om inte så tänkte jag lägga ett bud lite senare :)

Kör på den för min är snart hemma!👌😍
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Var förbi min mor häromdagen och gick igenom ett par flyttlådor jag lagrat där inför en utlandsmission för drygt 10 år sedan. I en av lådorna låg en ask som nog inte varit öppnad på ytterligare 10 år och däri ett antal armbandsur varav ett var denna Vostok Komandirskie med de sovjetiska luftburna styrkornas symbol på urtavlan. Införskaffade den någon gång på 80-talet men bar den inte så mycket och aldrig i tjänsten. Till min glädje tickade den igång direkt efter ett par varv på kronan. Någon quickset av datumet verkar den inte ha så den får stanna och komma ikapp sig själv till den skall användas igen. Klockan satt på ett armband i brunt skinn men nu på ett mer passande NATO. Köpte tidigare i år en Vostok av @Beo här på forumet så nu har jag två. Det får räcka för tillfället.

9CFFFDF4-93C6-4496-8F53-7F0857E91ED3.jpeg
0075C82A-47DE-4930-97D9-F82D15879E40.jpeg
4EC01CDD-A1CE-4C4B-9FE4-23CB421C3200.jpeg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Var förbi min mor häromdagen och gick igenom ett par flyttlådor jag lagrat där inför en utlandsmission för drygt 10 år sedan. I en av lådorna låg en ask som nog inte varit öppnad på ytterligare 10 år och däri ett antal armbandsur varav ett var denna Vostok Komandirskie med de sovjetiska luftburna styrkornas symbol på urtavlan. Införskaffade den någon gång på 80-talet men bar den inte så mycket och aldrig i tjänsten. Till min glädje tickade den igång direkt efter ett par varv på kronan. Någon quickset av datumet verkar den inte ha så den får stanna och komma ikapp sig själv till den skall användas igen. Satt på ett armband i brunt skinn men nu på ett mer passande NATO. Köpte tidigare i år en Vostok av @Beo här på forumet så nu har jag två. Det får räcka för tillfället.

9CFFFDF4-93C6-4496-8F53-7F0857E91ED3.jpeg
0075C82A-47DE-4930-97D9-F82D15879E40.jpeg
4EC01CDD-A1CE-4C4B-9FE4-23CB421C3200.jpeg
Grattis!den var ju i super fint skick och klart att den tickade igång,det är ju en Vostok!😉😁
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Var förbi min mor häromdagen och gick igenom ett par flyttlådor jag lagrat där inför en utlandsmission för drygt 10 år sedan. I en av lådorna låg en ask som nog inte varit öppnad på ytterligare 10 år och däri ett antal armbandsur varav ett var denna Vostok Komandirskie med de sovjetiska luftburna styrkornas symbol på urtavlan. Införskaffade den någon gång på 80-talet men bar den inte så mycket och aldrig i tjänsten. Till min glädje tickade den igång direkt efter ett par varv på kronan. Någon quickset av datumet verkar den inte ha så den får stanna och komma ikapp sig själv till den skall användas igen. Klockan satt på ett armband i brunt skinn men nu på ett mer passande NATO. Köpte tidigare i år en Vostok av @Beo här på forumet så nu har jag två. Det får räcka för tillfället.

9CFFFDF4-93C6-4496-8F53-7F0857E91ED3.jpeg
0075C82A-47DE-4930-97D9-F82D15879E40.jpeg
4EC01CDD-A1CE-4C4B-9FE4-23CB421C3200.jpeg
Riktigt fin Paratrooper i fantastiskt skick! Tavlans lyster är ju bara helt underbar. Sedan vet jag ärligt inte om sunburst-effekten är medveten eller om det kommer som en effekt på att den gröna färgen åldras. Alldeles oavsett en väldigt fin klocka du har där! 😍
 

Delgada

Patek
Det blev ett oförmodat klockbyte då dottern ville låna den blå 420. Vad vore man för människa om sa nej till sånt.
Det blev 170 istället. Slängde på orange tropic. Det är ju semester. Nu ska jag plocka några dl blåbär till ungens födelsedagstårta.
20220708_161650.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
På pendeln på väg hem. Lite trött idag efter en veckasom sannolikt har bjudit på för lite sömn, men skönt att det är fredag. Läge att införskaffa lite kött lämpligt för grillning och sedan är det ju bara att puttra på grillen. Undrar vad det blir för grillklocka...
20220708_165218.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Jag har sett det där någonstans och det va någon Coca Cola gubbe tror jag? men minns fanken inte vart jag såg det?

Edit: Hittade men det står inte vem han är tyvärr :(
Han är med i denna film: "The Opening of Coca-Cola's First Plant In Russia 1994"



1657295468896.png

1657295500569.png

Men vem behöver Coca Cola när man numera kan köpa Cool Cola istället?? 😎

Screenshot_20220708-182802_Firefox.jpg
 

Vostok

Audemars
Fy fanken vad skitig den va och glaset va limmat och utan spännring samt ej Vostok så det fick jag byta till ett gammalt Vostok som jag polerade upp sen fick jag måla om bezeln då nästan all färg lossnat under skiten..
Sen gick den så jäkla fort så det va ej mätbart på timegraphern men nu är den avmagnetiserad och ruckad :)

1657303814102.jpeg
 
Topp