Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har till övers men tyvär inte lollipop sekund,den är röd rak.Har läst era senaste poster och inser att jag gjort bort mig. Har beställt nya visare och urverk 2209 till min gamla tunna som behöver en transplantation. Förstår nu att sekundvisaren inte kommer att passa.
Är det någon som har en sekundvisare till ett 2209 urverk till övers?
Ser att Favinov på ebay har hela set till försäljning men vill inte vänta 5-7 veckor till när jag redan väntat så länge (grejerna från Meranom verkar komma på mån).
Helt enkelt HJÄLP!!!
Tack så mycket för erbjudandet.Har till övers men tyvär inte lollipop sekund,den är röd rak.
Har jag förstått rätt att tim och minutvisare till ett 22urverk passar i ett 24urverk men inte sekundvisaren?Aha! Ja timvisare är ju lika minut har lite större hål på 24xx och sekund passar över huvud taget inte alls mellan verken
Säljer Favinov "lollipop" sekundvisare till 22xx verk med alltså eller tog du en gammal?
Naturligtvis!Tack så mycket för erbjudandet.
Hmm, tål att funderas på. Får jag lägga den i bakfickan så länge?
Även minutvisaren skiljer lite.minut 0.88 och sekund 0.17 på 24xx och på 22xx är det 0.86 och 0.22.Har jag förstått rätt att tim och minutvisare till ett 22urverk passar i ett 24urverk men inte sekundvisaren?
Fasen. Inser att jag beställt 2409 urverk från Meranom till en gammal tunnan boett.Naturligtvis!
Även minutvisaren skiljer lite.minut 0.88 och sekund 0.17 på 24xx och på 22xx är det 0.86 och 0.22.
Kolla här!Fasen. Inser att jag beställt 2409 urverk från Meranom till en gammal tunnan boett.
Nu får jag fundera lite...
Tack för hjälpen.
Nya 2209 verk finns ej att köpa längre tyvärr...Fasen. Inser att jag beställt 2409 urverk från Meranom till en gammal tunnan boett.
Nu får jag fundera lite...
Tack för hjälpen.
Om jag använder Google translate rätt så verkar de inte fungera utan som reservdelar bara.
Jag tror det kan bli svårt att få tag på en 2209 för dom som har vill nog inte släppa iväg det då det ej går att frambringa nya delar eller verk..Har kommit fram till att jag behöver en donator-klocka med ett 2209 urverk. Nån som har en till övers?
Har en tonneau på ingång när postmord får iväg den från tullen,ska serva verket och kolla hur det går sen kan jag återkomma till dig.Har kommit fram till att jag behöver en donator-klocka med ett 2209 urverk. Nån som har en till övers?
Tack. Ja, jag letar och har hittat ett i Ukraina som är bra pris och ser ok ut i verket. Ditt förslag ska jag också överväga.Jag tror det kan bli svårt att få tag på en 2209 för dom som har vill nog inte släppa iväg det då det ej går att frambringa nya delar eller verk..
Köp ett "vrak" på e-bay med fungerade urverk och plocka från.. spar även ditt trasiga urverk då det kan vara bra att ha i reservdelssyfte.
Här har du tex. ett i Bulgarien så slipper du tull och moms (men jag vet ej hur bra detta urverk är så leta gärna själv)
https://www.ebay.com/itm/WOSTOK-RARE-OLD-Mechanical-WRIST-Watch-MADE-IN-USSR/153030742059?hash=item23a157d02b:g:3rkAAOSwEElazeOL&LH_PrefLoc=5&_sop=15&_pgn=2&_sacat=31387&_nkw=vostok&_from=R40&rt=nc
Härligt. Meddelar om jag köper ett vrak på ebay. Lutar åt det...Har en tonneau på ingång när postmord får iväg den från tullen,ska serva verket och kolla hur det går sen kan jag återkomma till dig.
Passar paddelvisarna och en korrekt sekundvisare och min krona detta urverk? Ser inte riktigt ut som det som sitter i nu men det spelar kanske ingen roll.Jag tror det kan bli svårt att få tag på en 2209 för dom som har vill nog inte släppa iväg det då det ej går att frambringa nya delar eller verk..
Köp ett "vrak" på e-bay med fungerade urverk och plocka från.. spar även ditt trasiga urverk då det kan vara bra att ha i reservdelssyfte.
Här har du tex. ett i Bulgarien så slipper du tull och moms (men jag vet ej hur bra detta urverk är så leta gärna själv)
https://www.ebay.com/itm/WOSTOK-RARE-OLD-Mechanical-WRIST-Watch-MADE-IN-USSR/153030742059?hash=item23a157d02b:g:3rkAAOSwEElazeOL&LH_PrefLoc=5&_sop=15&_pgn=2&_sacat=31387&_nkw=vostok&_from=R40&rt=nc
Kan du sätta ut en bild på ditt verk?Passar paddelvisarna och en korrekt sekundvisare och min krona detta urverk? Ser inte riktigt ut som det som sitter i nu men det spelar kanske ingen roll.
Är det 2209 så ska det se ut sådär, finns en äldre variant som är märkt med =yy3= på urverket och där verkar sekundaxeln vara grövre..Passar paddelvisarna och en korrekt sekundvisare och min krona detta urverk? Ser inte riktigt ut som det som sitter i nu men det spelar kanske ingen roll.
Från Ukraina åker du på tull och moms och kan få vänta i flera veckor på Postnords cirkus!!Tack. Ja, jag letar och har hittat ett i Ukraina som är bra pris och ser ok ut i verket. Ditt förslag ska jag också överväga.
Jo tack du!nu äntligen efter 2.5 månad så ska dwt komma en klocka med 2416b verk,och en tunneau för 1$ i köp 15$ i frakt och 110:- i tull avgift!cirkus postnord!Från Ukraina åker du på tull och moms och kan få vänta i flera veckor på Postnords cirkus!!
Dom är fan inte kloka på en fläck på det företaget... Klockor försvinner efter man betalt moms och tull och sedan när man får ett frispel och kontaktar dom så tycker dom att avsändaren skall göra en reklamation när det helt uppenbart är Postnord själva som slarvat bort paketet?? Sen bråkar man lite till och helt plötsligt dyker paketet som genom ett under upp i deras system igen flera månader senare? Nä, avgå alla!!!Jo tack du!nu äntligen efter 2.5 månad så ska dwt komma en klocka med 2416b verk,och en tunneau för 1$ i köp 15$ i frakt och 110:- i tull avgift!cirkus postnord!
Jaha du har med råkat ut för dom hör jag!Dom är fan inte kloka på en fläck på det företaget... Klockor försvinner efter man betalt moms och tull och sedan när man får ett frispel och kontaktar dom så tycker dom att avsändaren skall göra en reklamation när det helt uppenbart är Postnord själva som slarvat bort paketet?? Sen bråkar man lite till och helt plötsligt dyker paketet som genom ett under upp i deras system igen flera månader senare? Nä, avgå alla!!!
Flera gånger!! Lika irriterande varje gång.. Undviker att handla utanför EU nu men ibland måste man juJaha du har med råkat ut för dom hör jag!
Håller med postnord och deras fasoner. Ett par gånger efter lång väntan så har jag ringt och fått svaret att de inte vet var paketet finns. Så vips så uppdateras paketets status och kommer ner i lådan. Jävla slarv tror jag och obefintliga rutiner.Kan du sätta ut en bild på ditt verk?
Ja det är trisst!och ja du har ett 2209 verk det är årsmodell skilnad med det på ebay bra så ja paddlar passar.Håller med postnord och deras fasoner. Ett par gånger efter lång väntan så har jag ringt och fått svaret att de inte vet var paketet finns. Så vips så uppdateras paketets status och kommer ner i lådan. Jävla slarv tror jag och obefintliga rutiner.
Här är en bild på verket.
Så då kan jag slå till på det från Bulgarien?Ja det är trisst!och ja du har ett 2209 verk det är årsmodell skilnad med det på ebay bra så ja paddlar passar.
Skaffar du en verkring till 24xx verk och amphibian samt en annan uppdragskrona för 24xx verk och din boett så kan du byta verk till 24xx om du vill.
24xx verkring passar inte i den boetten den ringen är större i ytter diameter så du måste slipa eller svarva ner den isf.. Jag har gjort så på min swing lug med 2416b verk..Ja det är trisst!och ja du har ett 2209 verk det är årsmodell skilnad med det på ebay bra så ja paddlar passar.
Skaffar du en verkring till 24xx verk och amphibian samt en annan uppdragskrona för 24xx verk och din boett så kan du byta verk till 24xx om du vill.
Aha!viste jag faktist inte,trodde ytterdiametern var lika på verkringarna till 22xx och 24xxsorry min miss!tack för att du rättade mig.24xx verkring passar inte i den boetten den ringen är större i ytter diameter så du måste slipa eller svarva ner den isf.. Jag har gjort så på min swing lug med 2416b verk..
Haha! Ja hade ju varit lite tråkigt att köpa alla delar och sen ej få ihop det hela ändå Även solen har fläckar!!Aha!viste jag faktist inte,trodde ytterdiametern var lika på verkringarna till 22xx och 24xxsorry min miss!tack för att du rättade mig.