• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
7 på väg hem... 😬😬😬

Bara 7?! 😃

Mitt rekord är nog drygt 30st på en gång, eller när jag köpte 27 (eller hur många det nu var) Zvezda för och ha reservdel till en klocka. Tror jag pröjsade 150:- för dem 🤣.

Köpte 29 klockor en annan gång utan riktigt veta vad jag skulle få eller hur många (kass bilder samt att jag sa till tantan att behålla några av hennes arvegods). Inga ryssar den gången dock.

Hur hanterar era livskamrater detta hamstrande?

Hen har gett upp!

Skild ekonomi. 😀
Gemensamma utgifter delas, resten är hopp och lek.
Sedan prutar man friskt och köper aldrig till begärt pris. Som återkommande kund kräver man rabatter osv osv.
Just ryska klockor är ju förhållandevis billiga också. Så det går ju att hitta ur för hundralappen.

100:-!!! Så dyra!

Meshokpriser låg ofta undrr hundringen om man vill ha lite patina och mer med renoveringsbehov.

Ah, saknar den gamla goda tiden då Putin bara år kaviar och inte försökte starta ww3...

Tillslut har man väl så många att man kan säga "den här? Nej den är gammal."

Precis så är det!

Jag har faktiskt lyckats köpa samma modell flera gånger för jag trott att jag ej haft den :oops: Började fundera om jag fått alzheimers när jag hittat nästan exakt samma klocka som jag nyss skruvat isär på bänken i en skrivbordslåda senast igår när jag letade efter en ny packning 😂

Haha, jo, jag har jag också lyckats köpa någon extra eller två av misstag
 

Delgada

Patek
Spam.
20220709_175553.jpg
 

Utvisaren

Patek
Norska sydkusten, Risör. Hyggligt ställe! Pittoreskt så man får mi dre uppstötningar. Bra hälleflundra!
Amfibia i hamnen!
Korv med bröd för facila 59 norska.
Jag tyckte det stod korv med Carlsberg, så priset verkade ju ok. Men det var med Jarlsberg, dvs ost i korven... snacka om lurad....
20220709_184315.jpg

20220709_180537.jpg
20220709_184307.jpg
 

Utvisaren

Patek
Jag har faktiskt lyckats köpa samma modell flera gånger för jag trott att jag ej haft den :oops: Började fundera om jag fått alzheimers när jag hittade nästan exakt samma klocka som jag nyss skruvat isär på bänken i en skrivbordslåda senast igår när jag letade efter en ny packning 😂
Yep. 79an i stål. Höll på att köpa trippelt.
Hade glömt att jag hade en demonterad och en i kö. Den guldiga såg så miserabel ut och jag kunde inte begripa varför jag inte hade en i stål/krom. Den är ju grymt snygg och coolt verk också 2234.
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Äh, för lite fart ikväll?! Kollar ALLA på damfotbollen?!

Lägger in en video som ni kan begrunda, medans jag tar en dusch och funderar på vilken klocka jag skall ha ikväll...

 

Utvisaren

Patek
Bara 7?! 😃

Mitt rekord är nog drygt 30st på en gång, eller när jag köpte 27 (eller hur många det nu var) Zvezda för och ha reservdel till en klocka. Tror jag pröjsade 150:- för dem 🤣.

Köpte 29 klockor en annan gång utan riktigt veta vad jag skulle få eller hur många (kass bilder samt att jag sa till tantan att behålla några av hennes arvegods). Inga ryssar den gången dock.



Hen har gett upp!



100:-!!! Så dyra!

Meshokpriser låg ofta undrr hundringen om man vill ha lite patina och mer med renoveringsbehov.

Ah, saknar den gamla goda tiden då Putin bara år kaviar och inte försökte starta ww3...



Precis så är det!



Haha, jo, jag har jag också lyckats köpa någon extra eller två av misstag
Det jobbiga om man ville jobba bort patinan så kom mässing fram istället... 🥒 -en också...😠😭🤡
 

Utvisaren

Patek
Äh, för lite fart ikväll?! Kollar ALLA på damfotbollen?!

Lägger in en video som ni kan begrunda, medans jag tar en dusch och funderar på vilken klocka jag skall ha ikväll...

Nix. Skall trots strålande sol närskåda månen. Sprang på en typ som var astronom, frågade om vi fick följa med och se så ja... man skall alltid fråga. 😃
 

Vostok

Audemars
Äh, för lite fart ikväll?! Kollar ALLA på damfotbollen?!

Lägger in en video som ni kan begrunda, medans jag tar en dusch och funderar på vilken klocka jag skall ha ikväll...

Nej för fanken!! Jag hatar sport!! 🤮
Sambon sitter klistrad och tittar och ibland skriker hon och hoppar i soffan så jag satte mig och bytte fjädertrumma på ett 2409 istället :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Norska sydkusten, Risör. Hyggligt ställe! Pittoreskt så man får mi dre uppstötningar. Bra hälleflundra!
Amfibia i hamnen!
Korv med bröd för facila 59 norska.
Jag tyckte det stod korv med Carlsberg, så priset verkade ju ok. Men det var med Jarlsberg, dvs ost i korven... snacka om lurad....
20220709_184315.jpg

20220709_180537.jpg
20220709_184307.jpg
Jag har passerat förbi där ett antal gånger på väg mot Stavanger. Vacker kustremsa så att man blir helt matt. 😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nej för fanken!! Jag hatar sport!! 🤮
Sambon sitter klistrad och tittar och ibland skriker hon och hoppar i soffan så jag satte mig och bytte fjädertrumma på ett 2409 istället :D

Ungefär som jag, gillar utöva sport men inte titta (kan väl se någon match live, t.ex. handboll eller om vi är nära och ta någon medalj).

Satte mig o skruva jag med..

Före
20220709_175648.jpg


Under
20220709_180437.jpg

20220709_180440.jpg

20220709_181418.jpg
20220709_222001.jpg
20220709_222612.jpg


Efter
20220709_223318.jpg


På armen. Skall byta till tydligare visare, kanske även beceln, vi får se... 420an med fina svetsloppor!!! 😇

20220709_223632.jpg



Ha en trevlig kväll!

Någon som har ett Zissou-baklock över?
 

Vostok

Audemars
Var kan man hitta denna skönhet??

1657403936583.png
Det är en kille som heter Sergey Trifonov som gjort den.. Han brukar kallas "kungen av lume" och jag har surrat lite med honom under årenslopp och kikat på hans olika alster :)
Han har även en shop på Meshok där han brukar sälja lite balla moddar och delar och har faktiskt lagt ut den till försäljning där:
 

Vostok

Audemars
Ja verkligen. Naturen är magisk här.

Måste. Ha.
🤤🤤🤤
Det är en kille som heter Sergey Trifonov som gjort den.. Han brukar kallas "kungen av lume" och jag har surrat lite med honom under årenslopp och kikat på hans olika alster :)
Han har även en shop på Meshok där han brukar sälja lite balla moddar och delar och har faktiskt lagt ut den till försäljning där:
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Det är en kille som heter Sergey Trifonov som gjort den.. Han brukar kallas "kungen av lume" och jag har surrat lite med honom under årenslopp och kikat på hans olika alster :)
Han har även en shop på Meshok där han brukar sälja lite balla moddar och delar och har faktiskt lagt ut den till försäljning där:

Alltså.. Bara den där klockan motiverar en resa till den fria världen.. Om nu inte EU kollapsar under vintern så att sanktionerna ryker..

Screenshot_20220710-094849_Firefox.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är en kille som heter Sergey Trifonov som gjort den.. Han brukar kallas "kungen av lume" och jag har surrat lite med honom under årenslopp och kikat på hans olika alster :)
Han har även en shop på Meshok där han brukar sälja lite balla moddar och delar och har faktiskt lagt ut den till försäljning där:

Ha, köpte visare av honom för några år sedan, som postnord så vänligt retunerade och sedan försvann paketet på vägen... ☹️

Har inte blivit någon mer affär efter det.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det senaste inom hemautomation ifrån Ryssland!!! Pga alla sanktioner storsatsar nu Putin på den egna marknaden!

"Vi är bäst störst och vackrast och har den senaste tekniken!"

Screenshot_20220710-112526_Chrome.jpg

Screenshot_20220710-112535_Chrome.jpg
 
Topp