Vostok
Guld
Japp! Vad va det jag sa om Postnord nu då?Ha, köpte visare av honom för några år sedan, som postnord så vänligt retunerade och sedan försvann paketet på vägen...
Har inte blivit någon mer affär efter det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp! Vad va det jag sa om Postnord nu då?Ha, köpte visare av honom för några år sedan, som postnord så vänligt retunerade och sedan försvann paketet på vägen...
Har inte blivit någon mer affär efter det.
Hur tänker de med vridringen? Restaurerar du med ny färg?Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt utDet som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
Har inte tänkt på det förr men de flesta jag har sett har datum.
Kanske blir en renovering av denna då den va lite rolig
![]()
Jag brukar måla dem men den såg lite väl risig ut i pläteringen så kan bli en ur skrotlådan iställetHur tänker de med vridringen? Restaurerar du med ny färg?
Fan!ingen avgasrök ur den vagnen heller!Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt utDet som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
![]()
... och ingen traktor framför heller!Fan!ingen avgasrök ur den vagnen heller!![]()
Ser härligt gammal, men välbehållen ut!Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt utDet som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
![]()
Den är nog lika ovanlig som den med traktorn som bogserar stridsvagnenFan!ingen avgasrök ur den vagnen heller!![]()
Det finns ingen text så verkar var Transition tavlaSer härligt gammal, men välbehållen ut!
Transition, eller finns "ZAKAZ" där nere i tavlans underkant när den tas isär?
Precis; som jag editerade samtidigt med ditt svar, så tror jag mig sett att "sanningen" är att: början av 90-talet har rak sekund; red-dot sekund = ofta sent 80-tal. Så det bör ju stämma. Dock tror jag mig sett en red-dot utan text - så sanningen är väl böjbar ...Det finns ingen text så verkar var Transition tavla![]()
"så sanningen är väl böjbar" som alltid när det gäller ryska klockorPrecis; som jag editerade samtidigt med ditt svar, så tror jag mig sett att "sanningen" är att: början av 90-talet har rak sekund; red-dot sekund = ofta sent 80-tal. Så det bör ju stämma. Dock tror jag mig sett en red-dot utan text - så sanningen är väl böjbar ...
Den där var riktigt intressant. Tror inte jag har sett någon sådan tidigare. Hur ser bakstycket ut?Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt utDet som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
![]()
Det är en Amphibia så standard baklock som manuella Amphibia har.Den där var riktigt intressant. Tror inte jag har sett någon sådan tidigare. Hur ser bakstycket ut?
Jag fick ett tips från en annan Kamrat och slog till direkt. Fint skick, lite ovanlig och dessutom Sovjet-märkt. Tydligen från tidigt 90-tal, vilket även stödjer teorin som @MAz_666 har lanserat ang sekundvisarens design.
![]()
![]()
Finns även en bit ner på nedanstående sida:
![]()
Tipo 33X | Vostok Amphibia CCCP
Questa cassa è stata prodotta nei primi anni 90'. La forma è a 'cuscino'. Ha la corona a ore 2. E' in ottone cromato (331) o in ottone dorato al nitrurovostokamphibiacccp.altervista.org
Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt utDet som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
![]()
Jag fick ett tips från en annan Kamrat och slog till direkt. Fint skick, lite ovanlig och dessutom Sovjet-märkt. Tydligen från tidigt 90-tal, vilket även stödjer teorin som @MAz_666 har lanserat ang sekundvisarens design.
![]()
![]()
Finns även en bit ner på nedanstående sida:
![]()
Tipo 33X | Vostok Amphibia CCCP
Questa cassa è stata prodotta nei primi anni 90'. La forma è a 'cuscino'. Ha la corona a ore 2. E' in ottone cromato (331) o in ottone dorato al nitrurovostokamphibiacccp.altervista.org
Jag, den där tavlan är inte vanlig. Referensnummer 334 läser jag mig till.Den här va cool med! En klocka med en sådan tavla "måste" jag bara köpa någon gång!
![]()
Och din guldfärgade heter 551 och är från tidigt 90-tal men det kanske du redan vet?Jag fick ett tips frpn en annan Kamrat och slog till direkt. Fint skick, lite ovanlig och dessutom Sovjet-märkt. Tydligen från tidigt 90-tal, vilket även stödjer teorin som @MAz_666 har lanserat ang sekundvisarens design.
![]()
Finns en bit ner på nedanstående sida:
Jag, den där tavlan är inte vanlig. Referensnummer 334 läser jag mig till.
Japp, 339551... gäspOch din guldfärgade heter 551 och är från tidigt 90-tal men det kanske du redan vet?![]()
Den här tavlan vill jag ha tag påJapp, 339551... gäsp![]()
Japp, 339551... gäsp![]()
... och ett mekaniskt urverk helt utan behov av batteri!!!Den innehåller också med största sannolikhet 17 syntetiska juveler, men det kanske du också redan vet![]()
Va? Är det mekaniskt? Jag trodde min va trasig när den slutade gå efter några timmar... Men det går ju inte vrida upp den heller för kronan sitter ju löst och vobblar liksom?... och ett mekaniskt urverk helt utan behov av batteri!!!
Detta kan mycket väl vara klocksnacks mysigaste tråd.
Bjuder på kvällsmys med lume, tidigt i säng idag.
![]()