• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt ut :) Det som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
Har inte tänkt på det förr men de flesta jag har sett har datum.
Kanske blir en renovering av denna då den va lite rolig :D

1657458010298.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt ut :) Det som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
Har inte tänkt på det förr men de flesta jag har sett har datum.
Kanske blir en renovering av denna då den va lite rolig :D

1657458010298.jpeg
Hur tänker de med vridringen? Restaurerar du med ny färg?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt ut :) Det som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
Har inte tänkt på det förr men de flesta jag har sett har datum.
Kanske blir en renovering av denna då den va lite rolig :D

1657458010298.jpeg
Fan!ingen avgasrök ur den vagnen heller!🤪
 

MAz_666

Rolex
Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt ut :) Det som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
Har inte tänkt på det förr men de flesta jag har sett har datum.
Kanske blir en renovering av denna då den va lite rolig :D

1657458010298.jpeg
Ser härligt gammal, men välbehållen ut!
Transition, eller finns "ZAKAZ" där nere i tavlans underkant när den tas isär?
Det jag tror mig sett är ju "sanningen" att: början av 90-talet har rak sekund; red-dot sekund = ofta sent 80-tal.
 

Vostok

Audemars
Precis; som jag editerade samtidigt med ditt svar, så tror jag mig sett att "sanningen" är att: början av 90-talet har rak sekund; red-dot sekund = ofta sent 80-tal. Så det bör ju stämma. Dock tror jag mig sett en red-dot utan text - så sanningen är väl böjbar ...
"så sanningen är väl böjbar" som alltid när det gäller ryska klockor 😂 👍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt ut :) Det som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
Har inte tänkt på det förr men de flesta jag har sett har datum.
Kanske blir en renovering av denna då den va lite rolig :D

1657458010298.jpeg
Den där var riktigt intressant. Tror inte jag har sett någon sådan tidigare. Hur ser bakstycket ut?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Lekte lite igår kväll eller rättare sagt igår natt! Testa lite olika boettkombinationer och bezel:er.

Så nu sitter det en äldre bezel med orange lume-plupp som jag lumade dit i natt 😀. Skall nog testa guldiga visare och kanske en måla en sekundvisare orange?

20220710_102217.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag fick ett tips från en annan Kamrat och slog till direkt. Fint skick, lite ovanlig och dessutom Sovjet-märkt. Tydligen från tidigt 90-tal, vilket även stödjer teorin som @MAz_666 har lanserat ang sekundvisarens design.
Komandirskie_339551_1.jpg

1657464892347.jpeg


Finns även en bit ner på nedanstående sida:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag fick ett tips från en annan Kamrat och slog till direkt. Fint skick, lite ovanlig och dessutom Sovjet-märkt. Tydligen från tidigt 90-tal, vilket även stödjer teorin som @MAz_666 har lanserat ang sekundvisarens design.
Komandirskie_339551_1.jpg

1657464892347.jpeg


Finns även en bit ner på nedanstående sida:

Den va cool! Tror inte jag sett den innan!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Grävde igenom lite skrot och hittade denna "tank".. Urtavlan är i kanonskick men glaset gör att det ser förjäkligt ut :) Det som fångade mitt intresse är att det satt ett riktigt gammalt 2409 verk i den och att den saknar datum?
Har inte tänkt på det förr men de flesta jag har sett har datum.
Kanske blir en renovering av denna då den va lite rolig :D

1657458010298.jpeg

Fränt! I must have! 🤣
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag fick ett tips från en annan Kamrat och slog till direkt. Fint skick, lite ovanlig och dessutom Sovjet-märkt. Tydligen från tidigt 90-tal, vilket även stödjer teorin som @MAz_666 har lanserat ang sekundvisarens design.
Komandirskie_339551_1.jpg

1657464892347.jpeg


Finns även en bit ner på nedanstående sida:

Den här va cool med! En klocka med en sådan tavla "måste" jag bara köpa någon gång!

Screenshot_20220710-170212_Chrome.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag fick ett tips frpn en annan Kamrat och slog till direkt. Fint skick, lite ovanlig och dessutom Sovjet-märkt. Tydligen från tidigt 90-tal, vilket även stödjer teorin som @MAz_666 har lanserat ang sekundvisarens design.
Komandirskie_339551_1.jpg


Finns en bit ner på nedanstående sida:

Den här va cool med! En klocka med en sådan tavla "måste" jag bara köpa någon gång!

Screenshot_20220710-170212_Chrome.jpg
Jag, den där tavlan är inte vanlig. Referensnummer 334 läser jag mig till.
 

Vostok

Audemars
Jag fick ett tips frpn en annan Kamrat och slog till direkt. Fint skick, lite ovanlig och dessutom Sovjet-märkt. Tydligen från tidigt 90-tal, vilket även stödjer teorin som @MAz_666 har lanserat ang sekundvisarens design.
Komandirskie_339551_1.jpg


Finns en bit ner på nedanstående sida:


Jag, den där tavlan är inte vanlig. Referensnummer 334 läser jag mig till.
Och din guldfärgade heter 551 och är från tidigt 90-tal men det kanske du redan vet? :)
 
Topp