Gå in på köp/sälj och kolla reglerna för jag har för mig man måste ha 50 inlägg och varit medlem 1-2 veckor för att kunna posta.Finns till salu om någon är intresserad! PM.
Hur kan en komma åt att sälja här på forumet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gå in på köp/sälj och kolla reglerna för jag har för mig man måste ha 50 inlägg och varit medlem 1-2 veckor för att kunna posta.Finns till salu om någon är intresserad! PM.
Stämmer! Och det är minst 2 veckors medlemskap enligt informationen på sidan.Gå in på köp/sälj och kolla reglerna för jag har för mig man måste ha 50 inlägg och varit medlem 1-2 veckor för att kunna posta.
Riktigt fina klockor! Hoppas att du hittar tillbaka till ditt intresse för Vostoks eller åtminstone tittar in här ibland ändåHej, det var ett tag sedan nu.
Jag har hållit mig på annat håll då jag tappade sugen lite på mina Vostok och inte har känt att jag haft så mycket on topic att bidra med.
Lång historia kort: klockorna har legat i en låda sedan en tid tillbaka i avvaktan att sugen eventuellt skulle återkomma, men det har den inte gjort så nu gör jag mig av med dem och ville ge en heads-up här innan populasen får gå loss i kartongen.
Alla klockor är som ni vet moddade och använda av en klåpare (dvs jag) så skick att förvänta sig är därefter.
Annons på allt kommer upp om ett tag och kommer att ligga som OHPF under någon dag så att den härifrån som till äventyrs är intresserad har möjlighet att hugga först.
Jag kommer varken att dö eller lämna KS men vill ändå passa på att tacka för all hjälp och input jag fått här i tråden, och framförallt alla garv och allt kul jag har fått ha med er. Förhoppningsvis kommer glädjen tillbaka någon gång i framtiden så att jag kan bygga nya frankenklockor att ofreda tråden med, men för nu får det bli såhär.
Allt gott
/// Efraim
Om du är trött på vostoks, så finns det ju riktiga klockorRiktigt fina klockor! Hoppas att du hittar tillbaka till ditt intresse för Vostoks eller åtminstone tittar in här ibland ändå
Alltså, ett Hirsch-band kostar ju mer än en hel samling med ryska klockor...
Go vecko start på er russkies!
Godmorgon vänner!
Bild-spam någon?
Japp det är samma som jag visat tidigare,det är en härligt sliten blå tavla som jag har och så har jag lumat om visare och index så de syns fint i mörkret men som du sa är tavlan grym i solen!Hehe, ibland är ju tillbehören dyrare än ett tjog klockor
Är den detsamma som du visat tidigare? Grym patina! Me like!!! Kanske bara solen som verkligen visar hur snygg den är!!!
Sure! Oligarkar vidare. Köpte en egen begagnad bilfärja från trafikverket, orka stå i kö med andra...
Luch... förlåt, lunch...
Jag har en med samma boett men med Amphibia visare. Jag har alltid tänkt att den är franken. Min hade likadan vridring när jag köpte den.Min danske klockkompis har letat upp denna lite ovanliga Generalskie med Dude-tavla. Bilden är ngt oskarp, men den är i väldigt bra skick.
Någon som vet mer om detta utförande? Mroatman har en Generalskie-Dude, men den har annan tavla och även sekundvisare med stor lumeplutt.
Mroatmans Generalskie-samling:
Generalskie | Watches of the USSR
Explore Soviet Watches: Generalskie, Automatic, Генеральские, Watch, Часы, USSR, СССРmroatman.wixsite.com
Grym! Underbart krackelerad tavla Hur ser baksidan ut?Jag har en med samma boett men med Amphibia visare. Jag har alltid tänkt att den är franken. Min hade likadan vridring när jag köpte den.
Grym! Underbart krackelerad tavla Hur ser baksidan ut?
Kan bli kärvt.Gå in på köp/sälj och kolla reglerna för jag har för mig man måste ha 50 inlägg och varit medlem 1-2 veckor för att kunna posta.
Visst antal inlägg typ 50, sedan i köp och sälj fliken.Finns till salu om någon är intresserad! PM.
Snygg och helt korrekt baksida på en Generalskie!
Jag har en med samma boett men med Amphibia visare. Jag har alltid tänkt att den är franken. Min hade likadan vridring när jag köpte den.
Bara för det blev jag tvungen att byta till orginalvridringen. Tavlan har en trevlig grågrön färg. Tydligt solblekt med fin patina. Fast den är nog bättre på något annat band frågan är bara vad? Och man borde ju ha en blå cccp märkt scuba dude också!Jag har en med samma boett men med Amphibia visare. Jag har alltid tänkt att den är franken. Min hade likadan vridring när jag köpte den.
Beklagar att intresset runnit bort men du är ju alltid välkommen åter.Hej, det var ett tag sedan nu.
Jag har hållit mig på annat håll då jag tappade sugen lite på mina Vostok och inte har känt att jag haft så mycket on topic att bidra med.
Lång historia kort: klockorna har legat i en låda sedan en tid tillbaka i avvaktan att sugen eventuellt skulle återkomma, men det har den inte gjort så nu gör jag mig av med dem och ville ge en heads-up här innan populasen får gå loss i kartongen.
Alla klockor är som ni vet moddade och använda av en klåpare (dvs jag) så skick att förvänta sig är därefter.
Annons på allt kommer upp om ett tag och kommer att ligga som OHPF under någon dag så att den härifrån som till äventyrs är intresserad har möjlighet att hugga först.
Jag kommer varken att dö eller lämna KS men vill ändå passa på att tacka för all hjälp och input jag fått här i tråden, och framförallt alla garv och allt kul jag har fått ha med er. Förhoppningsvis kommer glädjen tillbaka någon gång i framtiden så att jag kan bygga nya frankenklockor att ofreda tråden med, men för nu får det bli såhär.
Allt gott
/// Efraim
Dito 25 år i exil från Småland.Poesi på hög nivå på dagens pilsner. Småland har minsann inte försvunnit ur den här smålänningen, trots ca 20 år i exil. Skål på er kamrater!
Tydligen en bank i Azerbadjan. Där ser man. Konstigt att ingen bjöd över. Den lär ju vara sjukt rare and collectible.Slängde in ett startbud och fick den...
Hm. Vad fnaken har jag köpt?
Turanbank?
Tydligen en bank i Azerbadjan. Där ser man. Konstigt att ingen bjöd över. Den lär ju vara sjukt rare and collectible.
Jag flyttade tillbaka till Småland efter typ 15 år i exil.Poesi på hög nivå på dagens pilsner. Småland har minsann inte försvunnit ur den här smålänningen, trots ca 20 år i exil. Skål på er kamrater!
Kanske en NVCh-30 av gen. 1 eller 2 med paddelvisare i riktigt bra skick?Grabbar! Om ni hade 8.000kr att spendera på en klocka, att minnas något / någon med, behålla för alltid i samlingen. Vad skulle ni välja?
Raketa 3031Grabbar! Om ni hade 8.000kr att spendera på en klocka, att minnas något / någon med, behålla för alltid i samlingen. Vad skulle ni välja?
Raketa 3031
Nån av de äkta NVCh:arna (Gen1, 2 eller 3).Grabbar! Om ni hade 8.000kr att spendera på en klocka, att minnas något / någon med, behålla för alltid i samlingen. Vad skulle ni välja?