• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
I synnerhet tecknet. Googlar msn Reorich pakten freden etc fsnns mycket stt läsa på enklare språk än ryska. Det vsr ju en rysd som föreskog symbolen så visst finns anedning att sätta den på en klocka. Men numren...

Den där tonfisken börjar sätta sina spår på stavningen nu va, grosshandlarn? 🤭😉
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Ja, man får ta det nätt med fiskrn. En hal rackare! 🤪

Screenshot_20220710-225643_Firefox.jpg


Skål på er! 🍻
 

Utvisaren

Patek
Min danske klockkompis har letat upp denna lite ovanliga Generalskie med Dude-tavla. Bilden är ngt oskarp, men den är i väldigt bra skick.
Någon som vet mer om detta utförande? Mroatman har en Generalskie-Dude, men den har annan tavla och även sekundvisare med stor lumeplutt.
1657477771513.png

Mroatmans Generalskie-samling:
Ligger en på bukten. 160 euro.
Men vem vet att Ostmans är rätt...
Hsn ksnske vsjar i vinden.
🌾🌾🌾
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Hej, det var ett tag sedan nu.
Jag har hållit mig på annat håll då jag tappade sugen lite på mina Vostok och inte har känt att jag haft så mycket on topic att bidra med.

Lång historia kort: klockorna har legat i en låda sedan en tid tillbaka i avvaktan att sugen eventuellt skulle återkomma, men det har den inte gjort så nu gör jag mig av med dem och ville ge en heads-up här innan populasen får gå loss i kartongen.

Alla klockor är som ni vet moddade och använda av en klåpare (dvs jag) så skick att förvänta sig är därefter.

Annons på allt kommer upp om ett tag och kommer att ligga som OHPF under någon dag så att den härifrån som till äventyrs är intresserad har möjlighet att hugga först.

Jag kommer varken att dö eller lämna KS men vill ändå passa på att tacka för all hjälp och input jag fått här i tråden, och framförallt alla garv och allt kul jag har fått ha med er. Förhoppningsvis kommer glädjen tillbaka någon gång i framtiden så att jag kan bygga nya frankenklockor att ofreda tråden med, men för nu får det bli såhär.

Allt gott
/// Efraim
 

InWester

Cartier
Ingen som är sugen på en Neptune? Knappt använd och inköpt i höstas.. inköpt ny på Ebay. Nyskick och knappt några hairlines (hittar inga alls faktiskt). Priside’ 1800.. finns i Stockholm. Ber om ursäkt om jag bryter mot några KS regler men tänkte att rysstråden får förtur.
06F1113D-FE95-4616-BC11-13E244B44E0B.jpeg
F40BA149-6EDF-402D-9D20-FA4DF6D1D2E0.jpeg
 
Topp