• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Här hittade jag en med en rejäl mås!! En stortrut!! 😄

1657895193000.png
WTF? Vad är det med Oleg och hans måleri-försök?
Fick han inte utlopp för sina idéer på lågstadiets kladdis-timmar?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Lika delar gin, Campari och en röd vermouth. Sedan tweakar man den in absurdum med massa olika gin:er och/eller olika typer av vermouth (Martini Rosso is a no-no). Men alltid den ”vanliga” camparin. Bitter. Rätt besk. Man måste lära sig den …

Ah, tack för svaret! Den skulle nog slinka ner.

Dricker det mesta (iofs dricker jag i princip ~0% alkohol just nu), en av mina favoriter är vodka gin, dvs hälften vodka hälften gin, shaken med is och silad i glas. Helst någon god gin såsom Bombay saffire eller liknande.

Annars kan väl t.ex. Beska droppar slinka ner vid t.ex. midsommar, den är ju "hyfsad" besk 😇
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Förbereder inledningen på fredagskvällens cocktailbonanza.
På programmet ikväll står inledningsvis Negroni. Stirred; not shaken.
Med min kära Zvezda ГЧЗ ПЕНЗА från Q3 1953. Strax 70 år ung! På det jag svurit jag aldrig skulle bära: fett bund!
Go’ helg klockomaner!
BC9FA9B4-1B9E-495D-B5EA-72B2973C15F7.jpeg
Negroni gillar vi. Zvezda likaså. Det där med bandet kan vi diskutera... 😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Negroni gillar vi. Zvezda likaså. Det där med bandet kan vi diskutera... 😁

Det kan vi diskutera länge!

Väldigt snyggt, vem har gjort designen? Vem var först med bandet i tråden? Hur många i tråden äger ett sådant här band? Vilka har inte fattat storheten med bund än i tråden? Varför är bund det snyggaste du kan bära?...

😇
 

Rooster91

Panerai
Oleg har filat flitigt!

1657917808807.png


Haha han tog lite för mycket på ena sidan, svor, gjorde samma på andra sidan.. ett par gånger..
 

MAz_666

Rolex
Det kan vi diskutera länge!

Väldigt snyggt, vem har gjort designen? Vem var först med bandet i tråden? Hur många i tråden äger ett sådant här band? Vilka har inte fattat storheten med bund än i tråden? Varför är bund det snyggaste du kan bära?...

😇
Tror jag köpte just detta först, och ngn broder sedan hakade på.
Det var efter jag sagt att ingen passar i bund ...
🤣 🤣 🤣
 
Topp