• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
No date scuba! 😍

En sån behöver man!!!
1657918636739.png
 

Vostok

Audemars
Satt och grävde runt lite på watchuseek och hittade en som köpt en NVCh-30 med burk och allt.
Jag är kanske en smula MÖP och kände igen burken och den hör ej till en NVCh-30, den hör inte ens till en klocka 😂
Burken användes nämligen av Tyska armén för att förvara smör, dock har någon finurlig person tryckt NVCh-30 och Vostoklogga på locket på burken och sålt det hela som ett komplett kit...
Tycker lite synd om den som köpte det hela och tror han gjort ett fynd..

1657962162053.png

1657962187180.png



Här är bild på den tyska smörburken:
1657962594360.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Satt och grävde runt lite på watchuseek och hittade en som köpt en NVCh-30 med burk och allt.
Jag är kanske en smula MÖP och kände igen burken och den hör ej till en NVCh-30, den hör inte ens till en klocka 😂
Burken användes nämligen av Tyska armén för att förvara smör, dock har någon finurlig person tryckt NVCh-30 och Vostoklogga på locket på burken och sålt det hela som ett komplett kit...
Tycker lite synd om den som köpte det hela och tror han gjort ett fynd..

1657962162053.png

1657962187180.png



Här är bild på den tyska smörburken:
1657962594360.png

🤣😂🤣🙃

Du får upplysa honom att han köpt en smörburk i återkomma med reaktionen! Oleg har vart kreativ!!!

Har vi några gula urtavlor här?

Får kolla i arkivet, får ta en tur till valvet o kolla, återkommer
 

Vostok

Audemars
🤣😂🤣🙃

Du får upplysa honom att han köpt en smörburk i återkomma med reaktionen! Oleg har vart kreativ!!!



Får kolla i arkivet, får ta en tur till valvet o kolla, återkommer
Tror inte han vill veta det 😂 Jag tror fanken det är fel papper med, svårt att tyda?
Stackars människa, hoppas han inte betalt med något organ när han köpte den :oops:
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Blev inte så mycket skrivet igår. Eller idag. Detta då gårdagen är lite av ett mysterium, och dagen... ja det är en sån där dag.
Vaknar i en folkbåt, själv iförd en matrosmössa från robotbåten Ystad och man nynnar glatt på en refräng med slutklämmen "tutte, tutte, ost".

Dock hade jag två klockor på mig, en på varje arm. Så det bör ha varit en fin gårdagsafton.

Nåja. Skall nog vila lite idag.

Tutte, tutte, ost på er. 🥱😴
 

MAz_666

Rolex
Blev inte så mycket skrivet igår. Eller idag. Detta då gårdagen är lite av ett mysterium, och dagen... ja det är en sån där dag.
Vaknar i en folkbåt, själv iförd en matrosmössa från robotbåten Ystad och man nynnar glatt på en refräng med slutklämmen "tutte, tutte, ost".

Dock hade jag två klockor på mig, en på varje arm. Så det bör ha varit en fin gårdagsafton.

Nåja. Skall nog vila lite idag.

Tutte, tutte, ost på er. 🥱😴
Drottningsylt mellan skinkorna?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Som sagt!Beo’s smultronställe😍!
image.jpg

Och här kommer klockbilden!den överlevde inte 1askottet på 80 meter ens?!!så jag fick sätta några inom boetten med,för den som är intresserad så var det en Citizen.😱😂
F34267D9-AB46-4DC8-BFE6-B3AA9407B141.jpeg

Edit!nej fan det var ju en Seiko!!
 
Senast ändrad:
Topp