• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
En АМФИБИЯ 13027А ?

1657994763927.png


Lurat på en i månader, bara en tusing - vad får man ens för det idag? Ett tuggummi på Pressbyrån?!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Som sagt!Beo’s smultronställe😍!
image.jpg

Och här kommer klockbilden!den överlevde inte 1askottet på 80 meter ens?!!så jag fick sätta några inom boetten med,för den som är intresserad så var det en Citizen.😱😂
F34267D9-AB46-4DC8-BFE6-B3AA9407B141.jpeg

Edit!nej fan det var ju en Seiko!!

Bra skjutet! En skott värt minst 500 😀
 

Rotorian

Omega
2-Faktor
420 boett (tror jag). Klockan är från 91-93-ish. Har inte koll på ref. Det är iallafall en Vostok.

Armbandet har jag köpt på tratten (nos), och har inget med skeppet o göra på tavlan, men tyckte det passade fint ihop.

20220716_211007.jpg

20220716_211036.jpg
Onekligen väldigt fin! Tack för bilderna.

Den ryska klockindustrin har producerat mycket fint, ser fram emot att få pryda samlingen med ett par alster därifrån.
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Onekligen väldigt fin! Tack för bilderna.

Den ryska klockindustrin har producerat mycket fint, ser fram emot att få pryda samlingen med ett par alster därifrån.
Varmt välkommen! Jag hävdar (utan att ha belägg för någonting) att detta är sajtens galnaste och mest hängivna hörna. Tror inte att vi är riktigt kloka någon av oss, men det som håller ihop oss är kärleken till små tekniska underverk från Sovjetunionen och Ryssland. I detta rum är det OK att tillfälligt bortse från pågående krig och annat elände. Klockorna det som håller ihop oss.
 

Rooster91

Panerai
Varmt välkommen! Jag hävdar (utan att ha belägg för någonting) att detta är sajtens galnaste och mest hängivna hörna. Tror inte att vi är riktigt kloka någon av oss, men det som håller ihop oss är kärleken till små tekniska underverk från Sovjetunionen och Ryssland. I detta rum är det OK att tillfälligt bortse från pågående krig och annat elände. Klockorna det som håller ihop oss.
Uren är sådär faktiskt, jag är här för gemenskapen och vodka. 👍
 

Kreacon

Audemars
Älskar vostok-känslan. På handleden får man verkligen känslan av det där oförstörbara verket och det polerbara plexit, som nånstans rimmar med byggnadsvård, som oxå är ett av mina intressen. Det är på nåt sätt hållbart, det finns en möjlighet att ta hand om det.
Putsa upp det. Visst, kanske är det inte fläckfritt eller perfekt men det finns en själ. Det finns nåt långsiktigt. Det är något eget.
Men det är oxå till för ”alla”. Långt ifrån den glamour övriga klockvärlden verkar kämpa mot. Jag gillar.

Med vänlig hälsning, salongsberusad.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har vi några gula urtavlor här?


Då dubblar jag 😂

1658004571217.jpeg

Sjukt grymma de dära äggklockorna!!!

Okej, har kollat igenom arkivet nu, inte så många gula ryssar, men de här har väl ändå lite gult i sig (har några andra med guld, men de räknas ju inte)...

20220716_234000.jpg


Inser att jag behöver köpa minst en ryss med gul tavla! Var rätt nära för något år sedan o köpa en ny med mycket gult i båda tavla, bezel o band, men det blev inget...
 

Rotorian

Omega
2-Faktor
Varmt välkommen! Jag hävdar (utan att ha belägg för någonting) att detta är sajtens galnaste och mest hängivna hörna. Tror inte att vi är riktigt kloka någon av oss, men det som håller ihop oss är kärleken till små tekniska underverk från Sovjetunionen och Ryssland. I detta rum är det OK att tillfälligt bortse från pågående krig och annat elände. Klockorna det som håller ihop oss.
Givetvis tackar jag ödmjukast för dessa värmande ord.

Det skall ju erkännas att märkestrådarna till trots så blev jag lite extra varm inombords när jag såg denna tråden.

Det är ändå något speciellt med saker som har sitt ursprung i Ryssl...ehh förlåt Sovjet. Politiken är förvisso intressant och jag älskar att skicka flera gigabyte av tangentbordskrigeri över internet men i detta sammanhanget så bryr jag mig icke.

Även om jag tycker att Putin ser ståtlig ut när han rider barbröstad på en björn så är det irrelevant i detta ämnet.

Jag finner också att det är dom enklare och, tacksamt för samlingen, billigare klockorna som intresserar mig mest.

Kanske för att jag varken har studieskulder eller stående inbjudningar till dom fina salongerna? Svårt att veta.

Nu skall jag spara på bokstäverna så att nästa skribent kan formulera sig såsom den önskar!
 
Topp