Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att det är i Neptun boetten Scuba Dude först dyker upp är nog ganska säkert och troligen i slutet på -80 talet...Är själv inte ens säker på ScubaPojkar från "andra halvan 80-talet".
Om jag inte förvirrat mig bland katalogerna är den undre från 1990, och den övre (dykarkatalogen) från 91.
De från sena 80-talet ser ju ut så här, som denna från 1987:
![]()
77? Bra årgång.Idag renoverar vi två rum. Varför inte guidas av en Raketa-UFO med ett 2628.N-verk. Denna utan datum introducerades 1977, så född i de kvarteren, kanske lite närmare 1980.![]()
Det blir snyggt med den svarta bezeln.
När det gäller band kan man väl ha nästan vad som helst med tanke på färg. Svart tavla och svart bezel blir rätt neutralt, men jag skulle nog gärna tipsa om ett svart läder med röd söm. Tar upp färgen från sekundvisaren. Perfekt!
Finns för en spottstyver på CNS.
![]()
Bronco Black with Red stitching
Elevate your style with the Bronco Black leather watch band highlighted by red stitching. This combination delivers a classic look with a pop of color.www.cheapestnatostraps.com
Nej, alltså jag är tämligen säker på att Neptune med Dude-tavla tillverkades from ca 1988 och sannolikt resten av Sovjet-tiden ut. När vanliga Amphibian plockade upp Duden har jag inte en aning om, men det kan mycket väl vara så att det endast var Neptune som hann få denna innan nya Ryssland bildades.Är själv inte ens säker på ScubaPojkar från "andra halvan 80-talet".
Om jag inte förvirrat mig bland katalogerna är den undre från 1990, och den övre (dykarkatalogen) från 91.
De från sena 80-talet ser ju ut så här, som denna från 1987:
![]()
Det blir snyggt med den svarta bezeln.
När det gäller band kan man väl ha nästan vad som helst med tanke på färg. Svart tavla och svart bezel blir rätt neutralt, men jag skulle nog gärna tipsa om ett svart läder med röd söm. Tar upp färgen från sekundvisaren. Perfekt!
Finns för en spottstyver på CNS.
![]()
Bronco Black with Red stitching
Elevate your style with the Bronco Black leather watch band highlighted by red stitching. This combination delivers a classic look with a pop of color.www.cheapestnatostraps.com
Vilket supertips! Finns många fina band att välja mellan. Tack!![]()
Nej, alltså jag är tämligen säker på att Neptune med Dude-tavla tillverkades from ca 1988 och sannolikt resten av Sovjet-tiden ut. När vanliga Amphibian plockade upp Duden har jag inte en aning om, men det kan mycket väl vara så att det endast var Neptune som hann få denna innan nya Ryssland bildades.
De andra kanske är Generalskies?Klart intressant!
Hittade dessa tre i Levenbergs bok. Den i mitten står att den är från 80-talet, de övriga två ifrån 80-talet fram tills 1991. Mer exakt än så står inte.
Den i mitten är väl 420, den andra har jag inte koll på i huvudet utan att titta efter.
![]()
Hallelujah!!Ah, min jesus med bil-klocka har ankommit Svedala, nu skall bara posten hålla den ett litet tag....![]()
De andra kanske är Generalskies?
Har du köpt den?Att det är i Neptun boetten Scuba Dude först dyker upp är nog ganska säkert och troligen i slutet på -80 talet...
Den tidigaste jag sett papper på är 1989
![]()
Edit: hittade faktiskt en som har ett "full set" från -88 nu
![]()
Är det bara jag som tycker det ser ut som att han håller en jättekniv i vänster hand?Jo, ser ut så.
Hittade samma som visats tidigare i katalogerna.
1990
![]()
1990-1991
![]()
I en katalog ifrån 1983, finns en ritad dude likt den som finns på senare klockor, dock ingen klocka med detta motiv på tavlan.
![]()
Är det bara jag som tycker det ser ut som att han håller en jättekniv i vänster hand?![]()
Hmm.. jo faktiskt skulle det kunna vara en kniv, spetznazdykare?
Jätte?
Den är nog inte till salu men jag har redan en par stycken sånaHar du köpt den?![]()
Den är nog inte till salu men jag har redan en par stycken såna![]()
Kanske! Dyker det upp någon till rätt pris brukar den hamna bland de övrigaRäcker det?![]()
God afton Kamrat! Det var mig en stilig tidvisningsapparatur ni fått tag i!God kväll kompisar.
![]()
Härligt att vara uppe nu. Fåglarna spelar, katten går och lägger sig. Själv tänker jag länsa vinbörsbuskarna och körsbärsträdet. Innandet blir för varmt.Godmorgon!
![]()
![]()