• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Kör vidare på denna, dock med annat band.

Ruckade den, gick lite fort innan. Lite hög beat error, men behöver en service ändå så får la kolla på det någon gång...

20220718_101147.jpg
 

Vostok

Audemars
Är själv inte ens säker på ScubaPojkar från "andra halvan 80-talet".
Om jag inte förvirrat mig bland katalogerna är den undre från 1990, och den övre (dykarkatalogen) från 91.
De från sena 80-talet ser ju ut så här, som denna från 1987:
1658125295302.png
Att det är i Neptun boetten Scuba Dude först dyker upp är nog ganska säkert och troligen i slutet på -80 talet...
Den tidigaste jag sett papper på är 1989

1658134113493.png



Edit: hittade faktiskt en som har ett "full set" från -88 nu
1658134429116.png
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Det blir snyggt med den svarta bezeln.
När det gäller band kan man väl ha nästan vad som helst med tanke på färg. Svart tavla och svart bezel blir rätt neutralt, men jag skulle nog gärna tipsa om ett svart läder med röd söm. Tar upp färgen från sekundvisaren. Perfekt!
Finns för en spottstyver på CNS.

Vilket supertips! Finns många fina band att välja mellan. Tack! 👍🏻👍🏻
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Är själv inte ens säker på ScubaPojkar från "andra halvan 80-talet".
Om jag inte förvirrat mig bland katalogerna är den undre från 1990, och den övre (dykarkatalogen) från 91.
De från sena 80-talet ser ju ut så här, som denna från 1987:
1658125295302.png
Nej, alltså jag är tämligen säker på att Neptune med Dude-tavla tillverkades from ca 1988 och sannolikt resten av Sovjet-tiden ut. När vanliga Amphibian plockade upp Duden har jag inte en aning om, men det kan mycket väl vara så att det endast var Neptune som hann få denna innan nya Ryssland bildades.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det blir snyggt med den svarta bezeln.
När det gäller band kan man väl ha nästan vad som helst med tanke på färg. Svart tavla och svart bezel blir rätt neutralt, men jag skulle nog gärna tipsa om ett svart läder med röd söm. Tar upp färgen från sekundvisaren. Perfekt!
Finns för en spottstyver på CNS.

Vilket supertips! Finns många fina band att välja mellan. Tack! 👍🏻👍🏻

Kvaliten på CNS är ju lite blandat, men å andra sidan kostar det ju inte som en helt nya Vostok heller som en del andra band gör..

Helt ok för billiga klockor 😇
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nej, alltså jag är tämligen säker på att Neptune med Dude-tavla tillverkades from ca 1988 och sannolikt resten av Sovjet-tiden ut. När vanliga Amphibian plockade upp Duden har jag inte en aning om, men det kan mycket väl vara så att det endast var Neptune som hann få denna innan nya Ryssland bildades.

Klart intressant!

Hittade dessa tre i Levenbergs bok. Den i mitten står att den är från 80-talet, de övriga två ifrån 80-talet fram tills 1991. Mer exakt än så står inte.

Den i mitten är väl 420, den andra har jag inte koll på i huvudet utan att titta efter.

20220718_162911.jpg
 
Topp