• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Valet som morgondagens klocka föll på den vita tunnan.
Naturligtvis vitt som sommarljuset, naturligtvis ett band som matchar medelhavsvärmen som förväntas välla in i morgon.
Enda missräkningen är att jag jobbar imorgon.
20220719_212314.jpg
20220719_212502.jpg
 

Utvisaren

Patek
God kväll kamrater. Jag och humlorna njuter av lavendeln och sommarkvällen.
Jag funderar på klockbyte inför morgondagen som av allt att döma kommer.
20220719_202140.jpg
20220719_202113.jpg
Jo, har för första gången denna sommaren lagt på lite vatten på gräset i förebyggande syfte. Inte en enda droppe har behövts tidigare. Låter iofs gräset växa midjehögt annan jag klipper typ. Har mycket ängsblommor i gräsmattan och småkrypen skall ju ha sitt. Det får ju även som konsekvens att solen inte kommer ner till marken och torkar ut den. Alla vinner. Mest jag som knappt klipper gräset varannan vecka. :hungry:
 

Utvisaren

Patek
Trålade nätet igår efter klockor i Georgien.

Inte helt lätt dock med att alltid hitta rätt!

$_57.jpeg
Oh påpminner om den där baren i Köpenhamn där man får stå på ett bord och svepa en bamsedrink med en nyårsraket nerkörd mellan skinkorna. Givetvis skall man ha druckit upp innan raketen far iväg. Tips, inte läge att göra en Lanefeldt och knipa... Vad var det nu baren hette. 🤔
Nästa fråga är ju varför jag känner till detta? 😂
 

MAz_666

Rolex
Oh påpminner om den där baren i Köpenhamn där man får stå på ett bord och svepa en bamsedrink med en nyårsraket nerkörd mellan skinkorna. Givetvis skall man ha druckit upp innan raketen far iväg. Tips, inte läge att göra en Lanefeldt och knipa... Vad var det nu baren hette. 🤔
Nästa fråga är ju varför jag känner till detta? 😂
Jag minner mig en nyårsafton dit ensamstående mor tog sin unge kille "för att det fanns en pålitlig officer på festen, som garanterat kunde föra sig med nyårsraketer ..."
När hon kom in på gården stod "officeren" glad i hågen (och en smula påverkad av alkoholhaltiga drycker!) och brände av raketerna med händerna!
Inte nog med det, "han" råkade i fyllan o villan hålla dem upp och ned, så istället för upp i luften - så gick dom snett bakåt/nedåt och exploderade i garaget!
Det var inte bättre förr ...
Man jag har alla fingrar i behåll.
:eek: :eek: 🤣🤣🥳💥
Bild för att inte vara OT! (söksträng: Vostok + New Year's Rocket)
1658262980388.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?

1658299582230.png


Men baklocket???

1658299628653.png


Ser ok ut i mina ögon, har inte hundra koll dock på bakboetten.

Tycker boetten ser polerad ut (eller bara sliten), iallafall på framsidan, bezeln kanske är bytt, antagligen förbättrad färg iallafall?
 

Vostok

Audemars
@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?

1658299582230.png


Men baklocket???

1658299628653.png
Den där va ju kanon fin!! 😍 Har du mer bilder?? Urverksbild?? :)
Zakaz ska ej finnas i Amphibia boetten utan det är Komanderskie som har Zakaz tavlor.
Bakboetten är helt rätt och är märkt med Sovjetunionens statliga kvalitetsmärke.
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?

1658299582230.png


Men baklocket???

1658299628653.png
Ser grym ut.
Men ja, jag tycker också boetten ser en smula "omhändertagen" ut.
Baksidans "fötter" in mot armbandet ser så mjuka ut på bilden.
Jämför med min slitna boett, men ändå med rätt "vassa kanter".
På samma sätt ser "solstrålarna" lite uppmjukade ut på framsidan. Liiite som man smält i tenn och jämnat till dem.
Men skicket var ju annars grymt fräscht.
IMG_1574.jpg

Tonneau 85.jpg
 

Utvisaren

Patek
Den där va ju kanon fin!! 😍 Har du mer bilder?? Urverksbild?? :)
Zakaz ska ej finnas i Amphibia boetten utan det är Komanderskie som har Zakaz tavlor.
Bakboetten är helt rätt och är märkt med Sovjetunionens statliga kvalitetsmärke.
Jo jag tänker att en tunna får man väl ha. Har ju noll sådana hittills. Någon tanke om rimligt pris?
 

Vostok

Audemars
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Jo jag tänker att en tunna får man väl ha. Har ju noll sådana hittills. Någon tanke om rimligt pris?
Folk säljer dem för typ 400 till 1500 beroende på skick och sajt.
Denna vill dom ha 950 för på bukten. (Med rätt baksida).
Googla vostok+2209 så hittar du även dom dom inte kallar Tonneau eller Barrel i annonsen (även om det blir många träffar ...)
s-l500.jpg
 

MAz_666

Rolex
Jo jag tänker att en tunna får man väl ha. Har ju noll sådana hittills. Någon tanke om rimligt pris?
300kr fr Ukraina. Med stämplat baklock; men detta är ju nästan gratix!
EDIT: i alla fall på https://vostokamphibiacccp.altervista.org/ så finns många 1190 med "sovjetiska garanti-stjärnan" - MED stämplade baklock. Jag personligen kan inte säga bu eller bä för serienummer bak ...
s-l500 (1).jpg

 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Ser grym ut.
Men ja, jag tycker också boetten ser en smula "omhändertagen" ut.
Baksidans "fötter" in mot armbandet ser så mjuka ut på bilden.
Jämför med min slitna boett, men ändå med rätt "vassa kanter".
På samma sätt ser "solstrålarna" lite uppmjukade ut på framsidan. Liiite som man smält i tenn och jämnat till dem.
Men skicket var ju annars grymt fräscht.
IMG_1574.jpg

Tonneau 85.jpg
Ja alltså de här som ser ut som kanter? Ser ju ut som det ligger en tunn list på insidan av boetten med "extra sulor" till fötterna?

1658304556650.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?

1658299582230.png


Men baklocket???

1658299628653.png


Ser ok ut i mina ögon, har inte hundra koll dock på bakboetten.

Tycker boetten ser polerad ut (eller bara sliten), iallafall på framsidan, bezeln kanske är bytt, antagligen förbättrad färg iallafall?

Förtydligar mitt inlägg lite, jämnför boetten på dessa två:

Vänster polerad/väldigt sliten, höger mer normalsliten

20220720_095655.jpg


Kan iofs bero på kameravinkel med, samma klockor i annan vinkel, så ser båda rätt släta ut!

20220720_095658.jpg


Tycker klockan du köper är i fint skick dock, så jag hade lätt köpt den till rätt pris! 😃
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Efter lite autosolande och polywatchande tillsammans med parallellerering av visarna, så testar vi den idag på ett lite smalare bund.
Lite synd att zakaz göms i kanten av tavlan, och nästan inte syns alls med boetten påtagen.
Men en vital snart 58-åring!
E5C5A0C5-436C-45E8-AE47-C9F5C9ED1B1F.jpeg

8A5D3F3F-8C44-4895-ABBD-6C3713043C1B.jpeg

Du får köra nedcabbat utan massa glas o ring ivägen! 😉

Fin klocka! Perfekt patinerad stjärna och dessutom rött datum!
 
Topp