Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
KÖÖÖÖÖP!!!!!Trålade nätet igår efter klockor i Georgien.
Inte helt lätt dock med att alltid hitta rätt!
![]()
En fjäder i hatten har jag hört talas om men i!????Trålade nätet igår efter klockor i Georgien.
![]()
Jo, har för första gången denna sommaren lagt på lite vatten på gräset i förebyggande syfte. Inte en enda droppe har behövts tidigare. Låter iofs gräset växa midjehögt annan jag klipper typ. Har mycket ängsblommor i gräsmattan och småkrypen skall ju ha sitt. Det får ju även som konsekvens att solen inte kommer ner till marken och torkar ut den. Alla vinner. Mest jag som knappt klipper gräset varannan vecka.God kväll kamrater. Jag och humlorna njuter av lavendeln och sommarkvällen.
Jag funderar på klockbyte inför morgondagen som av allt att döma kommer.
![]()
![]()
Oh påpminner om den där baren i Köpenhamn där man får stå på ett bord och svepa en bamsedrink med en nyårsraket nerkörd mellan skinkorna. Givetvis skall man ha druckit upp innan raketen far iväg. Tips, inte läge att göra en Lanefeldt och knipa... Vad var det nu baren hette.Trålade nätet igår efter klockor i Georgien.
![]()
Lite fett och blandat?!Klockbyte!
Blev lite inspirerad, så tänkte köra ett litet flott tema några dagar...
![]()
Vad än det där är så måste du ju köpa det!!!Trålade nätet igår efter klockor i Georgien.
![]()
Jag minner mig en nyårsafton dit ensamstående mor tog sin unge kille "för att det fanns en pålitlig officer på festen, som garanterat kunde föra sig med nyårsraketer ..."Oh påpminner om den där baren i Köpenhamn där man får stå på ett bord och svepa en bamsedrink med en nyårsraket nerkörd mellan skinkorna. Givetvis skall man ha druckit upp innan raketen far iväg. Tips, inte läge att göra en Lanefeldt och knipa... Vad var det nu baren hette.
Nästa fråga är ju varför jag känner till detta?![]()
Vad än det där är så måste du ju köpa det!!!![]()
@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?
![]()
Men baklocket???
![]()
Den där va ju kanon fin!!@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?
![]()
Men baklocket???
![]()
Ser grym ut.@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?
![]()
Men baklocket???
![]()
Skall jaga säljaren på urverksbild.Den där va ju kanon fin!!Har du mer bilder?? Urverksbild??
Zakaz ska ej finnas i Amphibia boetten utan det är Komanderskie som har Zakaz tavlor.
Bakboetten är helt rätt och är märkt med Sovjetunionens statliga kvalitetsmärke.
![]()
State quality mark of the USSR - Wikipedia
en.wikipedia.org
Jo jag tänker att en tunna får man väl ha. Har ju noll sådana hittills. Någon tanke om rimligt pris?Den där va ju kanon fin!!Har du mer bilder?? Urverksbild??
Zakaz ska ej finnas i Amphibia boetten utan det är Komanderskie som har Zakaz tavlor.
Bakboetten är helt rätt och är märkt med Sovjetunionens statliga kvalitetsmärke.
![]()
State quality mark of the USSR - Wikipedia
en.wikipedia.org
Eftersom det ej finns något serienummer på bakboett på den där bör nummer vara stansat under balansen (fanns det papper med klockan?)Skall jaga säljaren på urverksbild.
Här har du en likadan som ser ok utJo jag tänker att en tunna får man väl ha. Har ju noll sådana hittills. Någon tanke om rimligt pris?
Folk säljer dem för typ 400 till 1500 beroende på skick och sajt.Jo jag tänker att en tunna får man väl ha. Har ju noll sådana hittills. Någon tanke om rimligt pris?
300kr fr Ukraina. Med stämplat baklock; men detta är ju nästan gratix!Jo jag tänker att en tunna får man väl ha. Har ju noll sådana hittills. Någon tanke om rimligt pris?
Ja alltså de här som ser ut som kanter? Ser ju ut som det ligger en tunn list på insidan av boetten med "extra sulor" till fötterna?Ser grym ut.
Men ja, jag tycker också boetten ser en smula "omhändertagen" ut.
Baksidans "fötter" in mot armbandet ser så mjuka ut på bilden.
Jämför med min slitna boett, men ändå med rätt "vassa kanter".
På samma sätt ser "solstrålarna" lite uppmjukade ut på framsidan. Liiite som man smält i tenn och jämnat till dem.
Men skicket var ju annars grymt fräscht.
![]()
![]()
Precis. På många är dom mer "vassa". Skulle kunna bevisa lite polerande.Ja alltså de här som ser ut som kanter? Ser ju ut som det ligger en tunn list på insidan av boetten med "extra sulor" till fötterna?
![]()
@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?
![]()
Men baklocket???
![]()
Ser ok ut i mina ögon, har inte hundra koll dock på bakboetten.
Tycker boetten ser polerad ut (eller bara sliten), iallafall på framsidan, bezeln kanske är bytt, antagligen förbättrad färg iallafall?
Precis. På många är dom mer "vassa". Skulle kunna bevisa lite polerande.
Men vad vet jag mitt gamla ...
Jag har noll koll. Jag bara köper om det är dyrt.Precis. På många är dom mer "vassa". Skulle kunna bevisa lite polerande.
Men vad vet jag mitt gamla ...
Efter lite autosolande och polywatchande tillsammans med parallellerering av visarna, så testar vi den idag på ett lite smalare bund.
Lite synd att zakaz göms i kanten av tavlan, och nästan inte syns alls med boetten påtagen.
Men en vital snart 58-åring!
![]()
![]()