Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja tavlan verkar heta 075Hurlumhej. Hittar tavlan lite överallt men i te ringen. Hittar den inte bland partner.
![]()
![]()
Denna såg för märklig ut för att i te trigga undertecknad. 2416 automatiskt verk.
Komandirski artilkeriet o h gjord i Ryssland. Ie efter upplösningen så gissar mitten 90tal.
Udda tavla med 2 stärnor? Men de kanske körde så då.
Vridringen heller inget jag sett ofta. Men inte precis letat efter heller.
Och boetten? Väldigt udds utformade bandhorn.
Den har onekligen en generalskie känsla över sig.
Men jag får se om jag kan leta upp ref.
![]()
![]()
![]()
![]()
Najs. Jag kör grönsaksbuljong och örtte. Men... jag är int bitter. Jag dricker ju inte starkt...Rysk klocka och amerikanskt rödvin.
![]()
![]()
Ja vad fasen är du runt Helsingborgstrakten finns kaffe och en massa klockor.Nere hos kära barnen i Skåne.
Då tar man på sig det finaste man har!
Built 1953!![]()
Century times ringar har ju mer den stilen och även imitera Breitling. Så var jag tvungen att gissa hade jag nog hållit på dem. Men jag hittar varken boett eller vridring. Kanske är ett sådant där kit man kan hitta på Avito/Meshok?Med det där boettlocket "stora måsen" har den ej 2416 automat i sig utan ett manuellt verk. (Boettlock "stora måsen" = ca 1994)
Skum boett som sagt och även bezel? Jag får Partner eller century time vibbar...
Glaset ser även det skumt ut? Ser ej ut som det vanliga plastglaset som brukar användas!!
Ingen urverksbild antar jag eftersom dom hävdar att det sitter automatverk i?![]()
Cool! Aldrig sett bezeln förr, tror inte jatt sett tavlan heller (eller så är jag glömsk). Bra fångat.
Tror det är mineralglas på den där!
Ev har jag en likadan boett!![]()
Denna såg för märklig ut för att i te trigga undertecknad. 2416 automatiskt verk.
Komandirski artilkeriet o h gjord i Ryssland. Ie efter upplösningen så gissar mitten 90tal.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ur mitt perspektiv är de kanske lite roliga men vi pratar värde i enstaka hundralappar. Sannolikt behöver de ju servas med gissar jag? Den högra är kanske lite ovanligare man samtidigt... det är inte många som köper ryska gamla klockor.Min farsa har dom här 2 ryska, är det nå värde i dom ?
Det är värde i alla mekaniska klockor!Min farsa har dom här 2 ryska, är det nå värde i dom ?
Liiite skum ser den nog ut. Och automatiskt verk har den som sagt knappast.Denna såg för märklig ut för att i te trigga undertecknad. 2416 automatiskt verk.
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är ju oavsett en ganska bra idé att börja med att kolla ev magnetism och i förekommande fall avmagnetisera.Är fjädern magnetisk löser inte ruckning problemet utan det kommer bara återkomma![]()
Nej ett 2414A. Jag killgissade lite.. hrmm....Liiite skum ser den nog ut. Och automatiskt verk har den som sagt knappast.
Alltså, vi pratar om en klocka jag har nere i molekyler... det inte något tal om att rucka något.Det är ju oavsett en ganska bra idé att börja med att kolla ev magnetism och i förekommande fall avmagnetisera.
Är "går som tåget" bra i detta sammanhang, eller betyder det att den går jääääättefort, eller att den går, ibland, men inte alltid i tid?Vi pratar om 2 olika klockor och 2 olika problem.Den som går som tåget har jag inte rört än. Håller på med en sniper som legat ett tag... den fjädern jävlas.
Nej ett 2414A. Jag killgissade lite.. hrmm....
Jag har skrivit om det innan, men jag lyckades få hela fjädern att flyga iväg en gång. Det liksom bara smal till och jag "visste" att den flög iväg bakom mig till vänster. Efter en halvtimmes letande (jag överdriver inte) satte jag mig igen på stolen, genomsvettig och röd i ansiktet. Fjädern är typ största delen i hela urverket och OMÖJLIG att tappa bort, PINSAMT!Jo hade varit ett bra verktyg. Känns som man hela tiden är en hand kort.
Sätter i den innan jag ens har fjädern på plats nu. Vi får se hur det går. Om jag hittar trumman då. Kanske en kopp stärkande örtte först?![]()
Och alla är välsignade?Oh my. Dagens guldgruva. Karln sitter alltså på 50! nos påveklockor... helt surrealistiskt.
![]()
![]()
Alla är fyllda med vigvatten. Så bär du en sådan slipper du möta Satan på gatan.Och alla är välsignade?![]()
Stackarn. Han måste vara gravt dement och glömde att han köpte en likadan igår... och i förrgår... och dan innan dess...Oh my. Dagens guldgruva. Karln sitter alltså på 50! nos påveklockor... helt surrealistiskt.
![]()
![]()
"M.A. Numminen Vostok"Hm. Udda.
Moskvas första gummibollsfabrik?
![]()
HALLELUJA!!!Oh my. Dagens guldgruva. Karln sitter alltså på 50! nos påveklockor... helt surrealistiskt.
![]()
![]()
Oh my. Dagens guldgruva. Karln sitter alltså på 50! nos påveklockor... helt surrealistiskt.
![]()
![]()