• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Morrn!!😊
image.jpg
 

Utvisaren

Patek
En lyckad semester är alltid trevligt och att vandra i fjällen är över huvud taget nyttigt för både kropp och själ. Ännu roligare blir det om tre paket innehållandes sammanlagt fem klockor väntar när man kommer hem från semestern. Nedan en första bildpresentation efter uppackning. Ett par av dem tillkom efter bra tips från min danske klockkompis. Resten har jag rotat fram på egen hand. Hyfsat skick på alla fem...
20220724_001001.jpg
Ja den blå ostvoken köpte du framför nosen på mig 😅 Men det var ju lika bra att jag glömde lägga bud i tid! Fint att den är i trygga händer!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En lyckad semester är alltid trevligt och att vandra i fjällen är över huvud taget nyttigt för både kropp och själ. Ännu roligare blir det om tre paket innehållandes sammanlagt fem klockor väntar när man kommer hem från semestern. Nedan en första bildpresentation efter uppackning. Ett par av dem tillkom efter bra tips från min danske klockkompis. Resten har jag rotat fram på egen hand. Hyfsat skick på alla fem...
20220724_001001.jpg

Bra fångat!!! Fina klockor! 😃
 

Utvisaren

Patek
Rock n roll frukost.
Kaffe och en fimp. Fimpen är alltså jag.

En annan som landat.
Aeromobilni vijska typ. Är en fallskärm på så jag gissar luftburna trupper.
Oleglume ink en som lossnat och ligger i datumrutan. Klart överpris men jag ville ha tavlan. Fick ändå ner den lite i pris.
20220724_093254.jpg
20220724_093330.jpg
20220724_093317.jpg
 

Delgada

Patek
Stackarn. Han måste vara gravt dement och glömde att han köpte en likadan igår... och i förrgår... och dan innan dess...
Osv.
Enda fördelen för honom är väl att han träffar nya människor varje dag.

En lyckad semester är alltid trevligt och att vandra i fjällen är över huvud taget nyttigt för både kropp och själ. Ännu roligare blir det om tre paket innehållandes sammanlagt fem klockor väntar när man kommer hem från semestern. Nedan en första bildpresentation efter uppackning. Ett par av dem tillkom efter bra tips från min danske klockkompis. Resten har jag rotat fram på egen hand. Hyfsat skick på alla fem...
Kanske @Johanaxe66 att drar ihop sig till en demensutredning... "oj en desert shield, den tar jag... oj en desert shield, den tar jag..."
Du kanske inte hade någon innan... Eller jo kanske... kanske rent av två... Eller tre?
Ha ha ha.❤❤❤
 

Utvisaren

Patek
Vaknade upp i Mazettifabriken i Malmö innerstad. I solsken!
När man firar plywoodbröllop är endast det bästa gott nog: NVCh30 Gen1 på handgjort läder.
830BA836-AB77-4435-9AAB-16A2D88CC141.jpeg
Gött, då har du ju bryggeriet skapligt nära...

Skybaren i konserthuset Malmö live är rätt trevligt men de tar betalt för usikten.
Bra drinkar finns nedanför Malmö live i en himla liten bar. Man går in från utsidan, sidan mot stan. Kommer inte ihåg vad den heter men de gör drinkar i weltklasse.
Inte på lilla torg, där finns bara lageröl till överpris, men ner gatan som går mot havet ligger flera riktigt bra restutranger. Antar att resturna Bastard ligger kvar. Det är inte burgarhaket utan en där de tillagar allt på djuret. Riktigt jla nice. Sushi rebellion ligger där med. Mycket bra. Letar du Michelin krogar så är ju Vollmers the place. Resturang Västergatan skall inte underskattas. Rikigt bra.
Och söker du kommunister är det området runt Möllan du skall till. Här hittar du billiga barer med skuldsatt arbetskraft som sover i källaren (trafficing). Allt har sitt pris.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Lite har Oleg allt frotterat sig mot baksidan. Vi hoppas att det är mot armen som friktion har uppstått! 🤪
Jo, jag har noterat avvikelsen, men jag tror snarare på miss i tillverkningsprocessen. Det finns inga dom helst andra tecken på någon såndär "frottering" mot baksidan. Skall även ta en titt under baklocket bara jag hinner.
Konstigt detta med tid. Nu har jag semester, men har jag tid att kunna ägna mig åt min favorithobby?
 

Utvisaren

Patek
Jo, jag har noterat avvikelsen, men jag tror snarare på miss i tillverkningsprocessen. Det finns inga dom helst andra tecken på någon såndär "frottering" mot baksidan. Skall även ta en titt under baklocket bara jag hinner.
Konstigt detta med tid. Nu har jag semester, men har jag tid att kunna ägna mig åt min favorithobby?
Du kan ju alltid bli en frottör som ny hobby? Smyga runt i hissar och gnida dig mot... flanell? 🤔

1658658755763.png
 
Topp