• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Kanske skulle fresta med en nos Ostvok med papper box och faderullan utan sprickor i tavlan!😉😊👍
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Jäklar!! 😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Alltså en välrökt, inte för hårt så den blir torr, rådjursskank... det är en av få ting jag inte delar med mig av. Galet gott. :hungry:

Rökt fiskmås?

Gött, då har du ju bryggeriet skapligt nära...

Skybaren i konserthuset Malmö live är rätt trevligt men de tar betalt för usikten.
Bra drinkar finns nedanför Malmö live i en himla liten bar. Man går in från utsidan, sidan mot stan. Kommer inte ihåg vad den heter men de gör drinkar i weltklasse.
Inte på lilla torg, där finns bara lageröl till överpris, men ner gatan som går mot havet ligger flera riktigt bra restutranger. Antar att resturna Bastard ligger kvar. Det är inte burgarhaket utan en där de tillagar allt på djuret. Riktigt jla nice. Sushi rebellion ligger där med. Mycket bra. Letar du Michelin krogar så är ju Vollmers the place. Resturang Västergatan skall inte underskattas. Rikigt bra.
Och söker du kommunister är det området runt Möllan du skall till. Här hittar du billiga barer med skuldsatt arbetskraft som sover i källaren (trafficing). Allt har sitt pris.

Jag hade nog letat Michelinkrogar! #oligarkstyle
 

Utvisaren

Patek
Kan ni skicka upp lite såna hit till mig!? :p
För 20 år sedan eller så stod jag på Malmöfestivalen och sålde rödvinsmarinerad vildsvinskebab med rårörda lingon och kräm fräs. Så jdra gott det blev. Vi sålda så bra att vi fick börja fulservera med extra mycket sallad i botten på brödet och fylla upp med det vi kunde ersätta snabbt. En sorts smålandsk kebab? Men folk sa inget utan åt och var glada vad vi vet i alla fall.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Har sett tavlor ibland med ett B till höger om sablarna. El fejko eller annan version?
De med (B) tillverkades i Vostoks regi efter att samarbetet med med Vremir var klart. "Äkta vara" skall vara utan (B). Jag kommer att skriva ett utförligt inlägg ang detta lite senare.
Nedan en bra sida som förklarar hur det hänger ihop och historien bakom.
 
Topp