• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Ligger i hängmattan och är nöjd med nya bandet. Kakigrönt var vad som behövdes för att få bezeln att stråla.
Eller vad säger du @Utvisaren ?
(Du brukar ju ha koll på färger när du är nykter....😄👍 )
Kvalité på bandet känns väl sådär, lite tunt och lite plastigt men helt ok, och absolut helt ok till det priset. Man behöver ju inte bli bankrutt när man köper band på CNS.
20220726_163450.jpg
20220726_164656.jpg
 

Utvisaren

Patek
Ligger i hängmattan och är nöjd med nya bandet. Kakigrönt var vad som behövdes för att få bezeln att stråla.
Eller vad säger du @Utvisaren ?
(Du brukar ju ha koll på färger när du är nykter....😄👍 )
Kvalité på bandet känns väl sådär, lite tunt och lite plastigt men helt ok, och absolut helt ok till det priset. Man behöver ju inte bli bankrutt när man köper band på CNS.
20220726_163450.jpg
20220726_164656.jpg
Handlar om att få rätt nyans oftast. Orange poppar normalt mot blått. Grönt är normalt mer mot det röda men det är ju rött även i organge. Det beror på tonen, dvs hur röd den orange är så kan ett grönt vara bra. Likaså om det istället är mycket gult i den orange, då kan man dra iväg åt det lila.
Men till slut är det alltid en smaksak. :)
 

branting

Cartier
Funderar på om det är värt att sälja ett organ för denna? 🤔 Så jävla snygg och cool 😍😍
E85128EA-0376-4C0C-95E4-21FFCBB59DC4.png

 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Funderar på om det är värt att donera ett organ för denna? 🤔 Så jävla snygg och cool 😍😍
E85128EA-0376-4C0C-95E4-21FFCBB59DC4.png


Donera uttalas don|era och är ett verb -de.

Donera betyder:
  • ge genom gåvobrev till allmännyttigt ändamål
😉
 

MAz_666

Rolex
Gött, då har du ju bryggeriet skapligt nära...

Skybaren i konserthuset Malmö live är rätt trevligt men de tar betalt för usikten.
Bra drinkar finns nedanför Malmö live i en himla liten bar. Man går in från utsidan, sidan mot stan. Kommer inte ihåg vad den heter men de gör drinkar i weltklasse.
Inte på lilla torg, där finns bara lageröl till överpris, men ner gatan som går mot havet ligger flera riktigt bra restutranger. Antar att resturna Bastard ligger kvar. Det är inte burgarhaket utan en där de tillagar allt på djuret. Riktigt jla nice. Sushi rebellion ligger där med. Mycket bra. Letar du Michelin krogar så är ju Vollmers the place. Resturang Västergatan skall inte underskattas. Rikigt bra.
Och söker du kommunister är det området runt Möllan du skall till. Här hittar du billiga barer med skuldsatt arbetskraft som sover i källaren (trafficing). Allt har sitt pris.
Tog precis ett par cocktails på CARE of: världsklass!!!
Grymt tack för tips; uppskattas!
Med min Poljotkronograf. Och en hustru.
8D2100DC-8161-45E8-BD6E-1FC838606CF5.jpeg

7064BC96-F413-4C1E-B43A-CD395AD83391.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Oh, Empoiria? Inte ens satan går dit utan skottsäker väst. Held og lycke. 🤪
Jag har varit där en gång. Höll på att aldrig komma ut. Stället är ju byggt så att man aldrig fattar var man är. Jag skulle sammanstråla med min fru efter någon timme, men hon fanns ingenstans. Efter några varv runt insåg jag att jag var på fel våning. 🤣
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fan nu får posten lösa det här med rysslands paket 🤬
Jag räknar för egen del till över 20 inköpta ryska/sovjetiska klockor efter att kriget i Ukraina startade och ingen av dessa är köpta från Ryssland. Finns gott om andra möjligheter både från säljare i Ukraina (bra sätt enligt mig att stötta Ukraina under en svår tid) eller inom EU.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Blev lite inspirerad, har velat testa det här ett tag...

Tog fram klarlacken, la ett lager på en kass tavla, blandade tre olika lumen (orange, vit och ljusgrön) och strödde över tavlan. Avslutade med ett lager klarlack till.

20220726_213109.jpg

20220726_213049.jpg


Och så i mörker, lyser inte riktigt så här mycket, kameran ljuger lite.

20220726_213454.jpg

20220726_213321.jpg


Inte helt övertygad, men kul iallafall.

Tjernobyl??
 
Topp