• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Alltså, man dealar med en snubbe från Moldavien i dagar och så när det väl är i lås och skall betalas, då har han konto på en bank med sanktioner. Då han tydligen håller till i Transnistrien. Så kan det gå.
Och jag som skulle få två Vostok verk gratis på köpet. :(

Ppal.JPG
 

Vostok

Audemars
Kråkbär är underskattat. Eller, ja, man måste vänja sig vid den lite bistra smaken, men när vi fjällvandrar brukar jag plocka och äta när jag går. Skall tydligen vara en väldigt bra C-vitamin-källa, har jag hört.
Bra törstsläckare och dom går ju plocka på vintern med om det är snöfritt.. Dessutom förbättras smaken en aning om dom utsatts för frost eller kokas :) Dock gillar jag dom som dom är :)
 

Rotorian

Omega
2-Faktor
Klockren humor i denna tråden! Som ny medlem känner jag mig tvungen att läsa om den från början ifall jag har missat någon humoristisk höjdpunkt.
 

Utvisaren

Patek
Såna där coola ashtray-bezel... Ser ut att vara gjorda för att matchas mot ett bund....?

Alltså, man dealar med en snubbe från Moldavien i dagar och så när det väl är i lås och skall betalas, då har han konto på en bank med sanktioner. Då han tydligen håller till i Transnistrien. Så kan det gå.
Och jag som skulle få två Vostok verk gratis på köpet. :(

Ppal.JPG
Yay det löste sig han hade en bank till :)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Alltid kul o få igång en ny dinka!

En rysk Rekord, med Slava 2414-urverk med 21 kameler. Notera de dubbla fjäderhusen!

Jag vet inte hur bra den går, har inte lagt den i timegraphen än, men här är den, nästan fullt fungerande!

20220727_202633.jpg


20220727_201941.jpg


Ny packning bak, till skruvlocket, den förra var torr och av.

Bytte en skruv som också var av samt ett kugghjul som saknade en tand. Skall se om jag har en bättre krona, den som sitter där är lite sne.

20220727_202044.jpg


Backlocket
20220727_202248.jpg
 
Topp