• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rooster91

Panerai

Rikala

Patek
2-Faktor

Rikala

Patek
2-Faktor
Polockade isär en Rekord ikväll, alltid lika kul när skruvarna är så smutsiga att de fastnar i korntången när man lyfter dem så man måste skaka emot något för att få de och släppa!

20220726_223407.jpg


Liten kul detalj att trummorna var märkta med romerska siffror. XVII, dvs 17.

Om verket var servat senast 2017 så har man lyckats smutsa ner det snabbt!
Dock är det inte speciellt tätt vid bommen och packningen i baklocket är dålig.

20220726_223223.jpg


Fortsättning en annan dag...

God natt kamrater!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Каждое утро я просыпаюсь в девять и хватаюсь за утреннюю газету. Затем я смотрю на страницу некролога. Если моего имени нет, я встаю!

20220727_091518.jpg


Доброе утро товарищи! Я надеюсь, что у вас будет отличный день!
 

Utvisaren

Patek
Den ryska vokalbulären kan under stundom, även för det otränade ögat, förefalla en smula bedagat och retarderat. Eminenta ord som sumprunkare synes icke återfinnas i de slaviska rikena. Men där står likväl underhållning att finna! Så giv icke tapt!

Жизнь болотного жокея то взлетает, то падает.


"Sumprunkare var ett yrke som försvann under 1940-talet. Sumprunkarens uppgift, ombord på fiskebåten, var att hålla liv i fångsten. Detta gjorde han genom att ligga på rygg på lastluckan och med fötternas hjälp ge fart åt en sten som var fäst i ett rep från riggen. Stenens gungande rörelse togs upp av båten, vilket fick friskt vatten att skvalpa in till fiskarna som förvarades i sumparna. Därav tillkomsten av den mindre smickrande yrkestitulaturen."

Förefaller inte som författaren känner betydelsen av alla ord som mähät själver nyttjar? Vad är osmickrande i den yrkestitulaturen? Oklart. 🤔
 

MAz_666

Rolex
Den ryska vokalbulären kan under stundom, även för det otränade ögat, förefalla en smula bedagat och retarderat. Eminenta ord som sumprunkare synes icke återfinnas i de slaviska rikena. Men där står likväl underhållning att finna! Så giv icke tapt!

Жизнь болотного жокея то взлетает, то падает.


"Sumprunkare var ett yrke som försvann under 1940-talet. Sumprunkarens uppgift, ombord på fiskebåten, var att hålla liv i fångsten. Detta gjorde han genom att ligga på rygg på lastluckan och med fötternas hjälp ge fart åt en sten som var fäst i ett rep från riggen. Stenens gungande rörelse togs upp av båten, vilket fick friskt vatten att skvalpa in till fiskarna som förvarades i sumparna. Därav tillkomsten av den mindre smickrande yrkestitulaturen."

Förefaller inte som författaren känner betydelsen av alla ord som mähät själver nyttjar? Vad är osmickrande i den yrkestitulaturen? Oklart. 🤔
”Runka”: att föra fram och åter.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo jag blev inspirerad av din häromdagen. Den hsr legst lite i träda. Lite väl mycket tingel tangel kan man tycka vissa dagar.

Ah, jag får väl ta o fixa min andra med (råkade köpa en till då jag glömt av att jag hade den ovan).

Har nog en extra tavla (sleten) med tror jag...

Boetten är ju grym! Gillar formen skarpt, men kan förstå att inte alla vågar vara lika coola som oss som bär dessa klockor 😇
 

Utvisaren

Patek
Ah, jag får väl ta o fixa min andra med (råkade köpa en till då jag glömt av att jag hade den ovan).

Har nog en extra tavla (sleten) med tror jag...

Boetten är ju grym! Gillar gprmen skarpt, men kan förstå att inte alla vågar vara lika coola som oss som bär dessa klockor 😇
Komandirski - hipsterklockan nr 1. 🤔😎😎
 
Topp