• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Exakt! Troligen aluminium i själva torkarhuset och stål i själva torkarpinnen..
Jag brukar ta bort rost och gravera järn med elektrolytbad med en offer järnbit i elektrolyt badet så rosten förs över från den rostiga biten till offerbiten.

Före:
1659000272209.png


Efter:

1659000322178.png
Det var mig ett rejält spritkök! 🤔
 

Vostok

Audemars
Bild på någon? Jag vill se!!!!

Någon sovjetisk?
Nej ingen Ryss ännu men håller koll efter en Ural eller Dnepr med sidovagn men har ej hittar "rätt" maskin ännu..
Har lite blandat, Harley, Bsa, Panther och Yamaha och något Husqvarna lik mm.

Här är Harleyn (Va någon fotograf som tog bilden på en utställning därav vattenstämpeln på bilden):
1659006698273.png


Panther/Suecia:
1659006917553.png


En av Bsa projekten:
1659006979351.png
 

Utvisaren

Patek
Nej ingen Ryss ännu men håller koll efter en Ural eller Dnepr med sidovagn men har ej hittar "rätt" maskin ännu..
Har lite blandat, Harley, Bsa, Panther och Yamaha och något Husqvarna lik mm.

Här är Harleyn (Va någon fotograf som tog bilden på en utställning därav vattenstämpeln på bilden):
1659006698273.png


Panther/Suecia:
1659006917553.png


En av Bsa projekten:
1659006979351.png
Det rullar på rätt skapligt för herrn! o_O
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Finns ju sån air brush utrustning man kan prova om man nu kan göra lumen tunn. Typ hobbyaffärer gissar jag. Används till modellbyggen etc. Kanske en ide?


Är ju kanske en investeringsfråga, men goa pastorn får väl ta in en runda kollekt till så löser det sig nog? 🤔 :hungry:

Nej ingen Ryss ännu men håller koll efter en Ural eller Dnepr med sidovagn men har ej hittar "rätt" maskin ännu..
Har lite blandat, Harley, Bsa, Panther och Yamaha och något Husqvarna lik mm.

Här är Harleyn (Va någon fotograf som tog bilden på en utställning därav vattenstämpeln på bilden):
1659006698273.png


Panther/Suecia:
1659006917553.png


En av Bsa projekten:
1659006979351.png

Alltså, skulle jag någonsin skaffa mc skulle det vara någon av de två senaste!

Hade iofs kunna tänka mig en Harley med 😃

5lo8cvf7-900.jpg
 

Utvisaren

Patek
Alltså Ebay. Vilket mög att lista saker där. Och ja, jag säljer av lite ur där. Ofta kan man få bättre pris där.
Den där b uhr homagen/replikan är i alla fall ute nu. Ett halvår efter att jag tänkt sälja den. Cornichen sålde ju inte här så den åker den med, och den där Citizen. Tror jag okynnespostat dem här förut.

Skall prova ett par på tratten med. Men det känns som en liten marknad full med surp***ar som jag inte riktigt orkar med.

Tanken är att sälja av klockor så det finansierar en 3133 ac trevligare sort.

Kör en gammal bild i repris för att lätta upp lite.
20220107_131304.jpg
 

Utvisaren

Patek
Är det inte dags för en öl snart??
Det har det varit länge. Har inte druckit starkt på 7 dagar nu. Men samtidigt 4 kg ner. Typ 2 kg är ju att magen är utrensad men 2 kg netto i fettförlust på en vecka... värre saker har hänt. Saken är ju att om jag kommer upp i för mycket kolhydrater så ändrar kroppen om sig och tar mer näring primärt från tarmsystemet. Öl är väl ca 50 kalorier per dl så visst. En öl är nog ingen fara. Men idag har jag ätit ett litet mål mat för att inte tarmsystmet helt skall stanna av så jag är nog uppe i 400 redan. Så idag säger vi pass. Vi får se imorgon :)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jaha, den här gick innan men inte så länge...

Innan, rejält smutsig (tror det läckt in vatten, fast hittar inte direkt någon rost). Ligger en smutshinna över hela verket.
20220728_172546.jpg


Nu, efter lite spa-bad går den förhoppningsvis bättre! Såg precis lite damm, får öppna igen o kolla, skall även slänga den på timegraphern.

20220728_213809.jpg


Tror jag hitta felet, kronhalsen var stukad och hade hål i sig (på fel ställe), det är nog här den läckt även om boetten nog inte är jättetät (märkt med splash proof på backlocket).
Saknade även verkhållarskruvar, så den fick två helt nya.

20220728_211231.jpg



Så här ser den numera ut... får ta en bättre bild imorgon i uteljus!

20220728_214225.jpg


Edit: backlocket var märkt med några krumelurer följt av /78. Undrar om den senast var servad 1978?

20220728_210115.jpg
 
Senast ändrad:
Topp