• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Morn i tråden!
20220729_054310.jpg
 

Utvisaren

Patek
TIPS!

Pratade lite till med den här säljaren på Ebaysaren som har en del kul ute (se tidigare tips från... var det Vostok?) andzyu_93

Han säljer ut en jättesamling. Inte som Rikalas enorma, men ändå en skaplig.

Det som han har ute och ytterligare 200 ur som kommer efterhand. Så, sätt en bevakning på honom!

Vi är många gamar här så kan vara bra att synka lite om man budar. Men, vill alla verkligen ha samma klocka så är det ju hårda puckar ;)

Not: det kan vara defekter på uren. Han är ingen urpulare och samlaren han säljer åt brydde sig mest om snygga tavlor.

(Det var han som sålde mig den orange Dniepropetrovsk som strulade med datumändringen)



1659075114349.png
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
TIPS!

Pratade lite till med den här säljaren på Ebaysaren som har en del kul ute (se tidigare tips från... var det Vostok?) andzyu_93

Han säljer ut en jättesamling. Inte som Rikalas enorma, men ändå en skaplig.

Det som han har ute och ytterligare 200 ur som kommer efterhand. Så, sätt en bevakning på honom!

Vi är många gamar här så kan vara bra att synka lite om man budar. Men, vill alla verkligen ha samma klocka så är det ju hårda puckar ;)

Not: det kan vara defekter på uren. Han är ingen urpulare och samlaren han säljer åt brydde sig mest om snygga tavlor.

(Det var han som sålde mig den orange Dniepropetrovsk som strulade med datumändringen)



1659075114349.png

Billiga priser har han också!

Screenshot_20220729-083240_Firefox.jpg
 

Utvisaren

Patek
Billiga priser har han också!

Screenshot_20220729-083240_Firefox.jpg
Nog en fluga i trumpeten där. 😂

Men den är ju unik med den fellumningen vid klockan sju. Skall ju inte vara några extra prickar där. 🤪

Men generellt är ju ryska klockor 2-5 gånger dyrare på Ebaysaren är från Ryssland. Men det går ju alltid att lägga ett bud. Har sagt till honom ungefär samma sak och att han inte skall bli agiterad om det kommer låga bud.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tgirf!

Skall snart fortsätta mitt flottiga flytande tema, men först en bild från klockan jag fixade igår kväll! Nu i solljus!

Vostok 2209 18 jewels Made in USSR

20220729_085735.jpg


Vet inte om jag visat det här vertyget i denna tråd innan, men användbart till mycket! Här ifrån när jag slipade ner kronhalsen till rätt storlek.

20220728_211258.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
TIPS!

Pratade lite till med den här säljaren på Ebaysaren som har en del kul ute (se tidigare tips från... var det Vostok?) andzyu_93

Han säljer ut en jättesamling. Inte som Rikalas enorma, men ändå en skaplig.

Det som han har ute och ytterligare 200 ur som kommer efterhand. Så, sätt en bevakning på honom!

Vi är många gamar här så kan vara bra att synka lite om man budar. Men, vill alla verkligen ha samma klocka så är det ju hårda puckar ;)

Not: det kan vara defekter på uren. Han är ingen urpulare och samlaren han säljer åt brydde sig mest om snygga tavlor.

(Det var han som sålde mig den orange Dniepropetrovsk som strulade med datumändringen)



1659075114349.png

Mycket roliga tavlor, till ebaypriser!
Hur mycket kan man pruta?

Rätt många Slava/Poljot-Vostok-tavlor samt en del av tveksam härkomst. Alla beskrivna "100% orginal", hehe..
 

Utvisaren

Patek
Mycket roliga tavlor, till ebaypriser!
Hur mycket kan man pruta?

Rätt många Slava/Poljot-Vostok-tavlor samt en del av tveksam härkomst. Alla beskrivna "100% orginal", hehe..
Det skiftar nog. Beroende på hur udda tavlan är. Jag lyckats få 20-50% på de jag har köpt.

Men helt riktigt, allt är inte så kosher. Man skall nog inte stirra sig blind på det utan leta udda tavlor och fundera på vad man är beredd att ge för den.
 

Vostok

Audemars
Det skiftar nog. Beroende på hur udda tavlan är. Jag lyckats få 20-50% på de jag har köpt.

Men helt riktigt, allt är inte så kosher. Man skall nog inte stirra sig blind på det utan leta udda tavlor och fundera på vad man är beredd att ge för den.

@Utvisaren den här måste väl ändå du vara intresserad av? Du har väl lite fetisch för oljeborrtorn? ;)

Edit: Hittade en till:
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
@Utvisaren den här måste väl ändå du vara intresserad av? Du har väl lite fetisch för oljeborrtorn? ;)

Edit: Hittade en till:
Den första var i listan, men inte den andra. Den hade jag inte sett 😂
 

Utvisaren

Patek
@Utvisaren den här måste väl ändå du vara intresserad av? Du har väl lite fetisch för oljeborrtorn? ;)

Edit: Hittade en till:
Kanonbåt, måsar... och fyr! Ja jädrar ja! Kan vara ett delfinstim också. Direkt från Sevastopols inlopp! 😂

1659085397870.png


Edit: den kommer även i svart!

1659085855144.png
 
Senast ändrad:
Topp