• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Kör ett nattinlägg!

Kollade över min andra admiral, lite vattenskadad! All den vita färgen från datumskivan har lösts upp och hamnat på verket, baksidan på tavlan och glaset istället..

20220729_224956.jpg

20220729_225130.jpg


Lite snabb rengörning på ovansidan verket. Byte till en bättre begagnad tavla och datumskiva...

20220729_233616.jpg


Saknar bezel, testade att sätta på en annan, var lite stor och nu får jag inte av den, fortsättning en annan dag...

20220730_001609.jpg
Men seriöst, kör de vattenbaserat i ett ur som inte är tätt? Very "admiralski"... bara sitta i kajutan och dricka Vodka? 😁😁
 

Vostok

Audemars
Kör ett nattinlägg!

Kollade över min andra admiral, lite vattenskadad! All den vita färgen från datumskivan har lösts upp och hamnat på verket, baksidan på tavlan och glaset istället..

20220729_224956.jpg

20220729_225130.jpg


Lite snabb rengörning på ovansidan verket. Byte till en bättre begagnad tavla och datumskiva...

20220729_233616.jpg


Saknar bezel, testade att sätta på en annan, var lite stor och nu får jag inte av den, fortsättning en annan dag...

20220730_001609.jpg
Skumt typsnitt på den datumringen som siffrorna lossnat på?
 

Utvisaren

Patek
Översatte och googlade satan, men kom inte fram till ngt klokt SHUMO(K) 50 skulle betyda - dvs. som man skulle välja att göra en klocktavla om.
Har du listat ut vad det är du bär?
🤔
Ingen jla aning. Lurar på att lägga upp den i något forum och fråga. Tänker att det ser ut som en zilant så jag har trott det står Kazan etc fast med udda typsnitt. Helt oläsligt för mig... trots att jag i alka fall kan tyda ryska som en 5 åring. Bokstav för bokstav...
 

Utvisaren

Patek
Frågan är om inte det där ska förställa det förlista skeppet Moskva till och med?

1659085918439.png
Det här blev lite för bra för att vara sant. Det är ju verkligen historia i klockan. Dealade lite med säljaren och den blåa är nu min. OM NÅGON VILL HA DEN SVARTA KAN JAG KÖPA DEN MED! Så blir det mindre frakt att slå ut på antalet ur. Let me know innan ja får tuppjuck och tar den med... 😂
🤪
 

MAz_666

Rolex
Ingen jla aning. Lurar på att lägga upp den i något forum och fråga. Tänker att det ser ut som en zilant så jag har trott det står Kazan etc fast med udda typsnitt. Helt oläsligt för mig... trots att jag i alka fall kan tyda ryska som en 5 åring. Bokstav för bokstav...
Kom så långt att texten kunde vara "Шмок 50" eller möjligen "хчмок 50" - men fick ändå inga kloka napp.
Tänk om texten betyder "mikropenis 50mm"?
Bäst att söka hjälp i ngt klockforum (för klocktexten!) 🤔 🤣 🤣
 

Utvisaren

Patek
Kom så långt att texten kunde vara "Шмок 50" eller möjligen "хчмок 50" - men fick ändå inga kloka napp.
Tänk om texten betyder "mikropenis 50mm"?
Bäst att söka hjälp i ngt klockforum (för klocktexten!) 🤔 🤣 🤣
Mina vänner brukar iofs hävda att jag borde söka hjälp. Att stövla in till en urolog kan ju vara en spännande upplevelse på många sätt, plus att jag då kan hävda att jag faktiskt har sökt hjälp! 🤪
 

Utvisaren

Patek
Kom så långt att texten kunde vara "Шмок 50" eller möjligen "хчмок 50" - men fick ändå inga kloka napp.
Tänk om texten betyder "mikropenis 50mm"?
Bäst att söka hjälp i ngt klockforum (för klocktexten!) 🤔 🤣 🤣
Det är kanske från jiddish? Schmuk betyder ju i original bokstavligen penis. Men används ju som ord för idiot idag. oavsett vilket låter det som en klocka för mig. :hungry:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Första intrycken av Kina-bilen? 🤩

Grym! Billig o köra!!! Typ 30 öre milen 😇
Bekväm och mycket roligare än en bensin/disel. Största problemet med bilen är att när jag kör vår andra bil tror jag det är fel på den, tar ju lite tid innan gasen svarar på den!!!

Ända stora minus är lite varm, skall nog tona rutorna lite inför nästa år.

Ett annat minus är filhållaren, kan bli lite ryckigt, har stängt av den nu. Hoppas på en uppdatering av programvaran.
 

Vostok

Audemars
Grym! Billig o köra!!! Typ 30 öre milen 😇
Bekväm och mycket roligare än en bensin/disel. Största problemet med bilen är att när jag kör vår andra bil tror jag det är fel på den, tar ju lite tid innan gasen svarar på den!!!

Ända stora minus är lite varm, skall nog tona rutorna lite inför nästa år.

Ett annat minus är filhållaren, kan bli lite ryckigt, har stängt av den nu. Hoppas på en uppdatering av programvaran.
Hur många kWh per mil drar den?
 

Delgada

Patek
Grym! Billig o köra!!! Typ 30 öre milen 😇
Bekväm och mycket roligare än en bensin/disel. Största problemet med bilen är att när jag kör vår andra bil tror jag det är fel på den, tar ju lite tid innan gasen svarar på den!!!

Ända stora minus är lite varm, skall nog tona rutorna lite inför nästa år.

Ett annat minus är filhållaren, kan bli lite ryckigt, har stängt av den nu. Hoppas på en uppdatering av programvaran.
Jag har missat. Elbil förstår jag.
Får man se en bild på bilen?
 
Topp