Vostok
Guld
Det är ju väldigt bra men vart bor du om du betalar 30 öre för 1,8kWh??Typ 1.8. Men då kör jag motorväg och inte speciellt ekonomiskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju väldigt bra men vart bor du om du betalar 30 öre för 1,8kWh??Typ 1.8. Men då kör jag motorväg och inte speciellt ekonomiskt
Självklart! Att man inte såg den kopplingen direkt!Med lite fantasi har jag räknat ut hur det förhåller sig.
Det är en motsvarighet till den amerikanske rapparen 50 cent. Den rysk-israeliske rapparen Schmuk 50 rappar på jiddisch. Typ 50 cm utan förhud...
(Det ballar ur)
Trerikesröset troligen. Elområde minus 40.Det är ju väldigt bra men vart bor du om du betalar 30 öre för 1,8kWh??
Där bor ju nästan jagTrerikesröset troligen. Elområde minus 40.
Pris per timme om man har avtal där man får aktuella priset per timme gör skillnad.Där bor ju nästan jag
Själv är man så gammal att första sommarstugan familjen hade, hade vatten från klassisk vattenpump typ 300 m från stugan, och ”kylskåp” som var ett djupt grävt hål i marken som fodrats med frigolit. ”Hål-i-mark-kylen” byttes 1974 ut till lyxigt gasoldrivet (!) kylskåp då stugan aldrig fick el.Själv väntar jag på gasol-tv men det verkar aldrig komma? Vore bra i vall-stugan då det ej existerar ström där
Själv väntar jag på den första el ladan
Pump!! Jäklar vad lyxigt!! Jag har en kall-bäck som rinner genom vallen bakom stugan den fungerar både som kylskåp och vattenkälla Dock får man ha en låda med en sten på locket om man har kött där för annars kommer järven eller räven och snor käket för enSjälv är man så gammal att första sommarstugan familjen hade, hade vatten från klassisk vattenpump typ 300 m från stugan, och ”kylskåp” som var ett djupt grävt hål i marken som fodrats med frigolit. ”Hål-i-mark-kylen” byttes 1974 ut till lyxigt gasoldrivet (!) kylskåp då stugan aldrig fick el.
Vätgas!! Vågar man röka pipa i den??Äh, beställ en Aurus!
Som en chrysler i fronten men bakänden måste de allt jobba med. Passar inte ihop med resten av bilen tycker jag. Känns som en Volkswagen bakände vilket jag inte menar som något positivt.Äh, beställ en Aurus!
Alla hipsters gräver ju hål i trädgården och skall kyla sin öl där... tillbaka till mormors tid. varför inte om man skall spara energi?Själv är man så gammal att första sommarstugan familjen hade, hade vatten från klassisk vattenpump typ 300 m från stugan, och ”kylskåp” som var ett djupt grävt hål i marken som fodrats med frigolit. ”Hål-i-mark-kylen” byttes 1974 ut till lyxigt gasoldrivet (!) kylskåp då stugan aldrig fick el.
Jag har jordkällare i huset... Är jag en hipster nu??Alla hipsters gräver ju hål i trädgården och skall kyla sin öl där... tillbaka till mormors tid. varför inte om man skall spara energi?
Under förytsättning att du även föddes i denna källare så är svaret ja. Urhipster. Eller lite bonnig som vi andra säger?Jag har jordkällare i huset... Är jag en hipster nu??
Nog för att jag är gammal men huset är från 1923 och riktigt så gammal är jag ju inteUnder förytsättning att du även föddes i denna källare så är svaret ja. Urhipster. Eller lite bonnig som vi andra säger?
Har också gammal kåk, 1903, och på gamla ritningarna ser man ju att det är jordkällare där vi nu har gästrum. Vilket den tokbranta källartrappen/stegen vittnar om. Det var enbart starka och viga käringar som skulle springa där uppenbarligen?Nog för att jag är gammal men huset är från 1925 och riktigt så gammal är jag ju inte
Lite så när vi är i svärfars brors stuga i Norge. Vill man ha vatten går men ner till älven med en spann. Eller får man dra ner en pump och 100 meter slang. Det orkar man ju aldrig. El finns om man startar ett dieselverk och laddar upp 5 ihopkopplade bilbatterier. Räcker ju att köra en 20w slinga med belysning utan problem men det orkar man ja fn inte heller hålla på med. Brasa och lyktor blir ju alldeles prima. En ren befrielse att vara ifrån allt elhittepå ibland.Själv är man så gammal att första sommarstugan familjen hade, hade vatten från klassisk vattenpump typ 300 m från stugan, och ”kylskåp” som var ett djupt grävt hål i marken som fodrats med frigolit. ”Hål-i-mark-kylen” byttes 1974 ut till lyxigt gasoldrivet (!) kylskåp då stugan aldrig fick el.
Kan bara hålla med dig där! Vedspis, stearinljus och ett rejält pipstopp är klart underskattat!!Lite så när vi är i svärfars brors stuga i Norge. Vill man ha vatten går men ner till älven med en spann. Eller får man dra ner en pump och 100 meter slang. Det orkar man ju aldrig. El finns om man startar ett dieselverk och laddar upp 5 ihopkopplade bilbatterier. Räcker ju att köra en 20w slinga med belysning utan problem men det orkar man ja fn inte heller hålla på med. Brasa och lyktor blir ju alldeles prima. En ren befrielse att vara ifrån allt elhittepå ibland.
Det är ju väldigt bra men vart bor du om du betalar 30 öre för 1,8kWh??
Kung!! Ja då är det ju bara att gratulera!Bara rena elkostnaden (inklusive alla avgifter), inte elnätet. Tibber, timme för timme. Kan vara lägre än så med, 5-6 öre t.ex.
Kung!! Ja då är det ju bara att gratulera!
Gengas o kamin
Hemkommen och nöjd så svidar vi om med en god kopp jawa!
Kan bara hålla med dig där! Vedspis, stearinljus och ett rejält pipstopp är klart underskattat!!
Läste förresten på Aftonbladet en stor skräcknotis om att elen kan stängas av i vinter – ”Inte skett i modern tid”