Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror Mischka i Kiev ska vara bra.Hur gör ni när det är dags på service på era Poljot? Min Poljot traveller 3133 börjar slira vid uppdragning. Var lämnar man in dessa?
Försök att hitta en privat urmakare som inte är "uppbokad" av någon leverantör. Jag använder mig av Björkmans Ur i Reftele. En liten oberoende urmakare med extremt bra priser på service. Tyvärr tar han inte emot kronografer! De enklare verken som 2414 eller 2416 är inga problem.
Lycka Till med ditt sökande 4cie!
Tror inte att jag postat här innan, men detta är min favorit av de Ryska klockor som jag har i min begränsade samling. Också den första ryss som jag köpt. Går hur bra som helst och sitter skönt på armen.
Samma här. Har kollat lite på ebay. Finns några bra ex, runt 300-600 kr. Har dock aldrig köpt från ebay.Grym klocka! Hur tjock är den? Funderar på att leta reda på en liknande själv.
Ebay är enligt min erfarenhet sjyst. Titta på försäljarens omdömen så ska du kunna avgöra om det är klokt eller inte att köpa av henSamma här. Har kollat lite på ebay. Finns några bra ex, runt 300-600 kr. Har dock aldrig köpt från ebay.
Samma här. Har kollat lite på ebay. Finns några bra ex, runt 300-600 kr. Har dock aldrig köpt från ebay.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Hmm.. den äkte iväg som ett pris här på forumet. Men den var ganska tunn, ca 10mm, jävligt skön att ha på handen.Grym klocka! Hur tjock är den? Funderar på att leta reda på en liknande själv.
Lite sugen på en sån här .Men verkar finnas olika modeller .Är jag ute och cyklar .Äkta ryss eller kopia . Hade ett par stycken s.k BURAN Poljot 3133 Russian mechanical watch Gold Fliegeruhr Aviator watch men tiden gick ut . Är det att slänga pengarna i sjön ?
Båda dessa klockor baseras på Urofaverken som ryssarna "stal" från Tutima! Buran är ju relativt nytillverkade klockor!
Är du ute efter en vintage ligger priserna runt 30.000-40.000 tusen för ett ok ex!
Personligen skulle jag hellre köpa en 3133 med mer historiskt riktig bakgrund!
Nu ska den i alla fall vara skickad.Om allt går som det ska så finns snart ännu en ryss på forumet..
Likadan?Har oxå en på ingång...
Nu ska den i alla fall vara skickad.
Har väntat på en sån här sedan jag såg en i den här tråden. Tänkte byta band på den, vad tror ni skulle passa. Tänker mig något läderband, svart eller brunt. Kom gärna med tips!
Nytt armband från Meyhofer på Komandirskin. Känner mig som en befälhavare i 3rd Shock Army (http://en.wikipedia.org/wiki/3rd_Shock_Army).
Och föresten - sista NATO-bandet är taget ur tjänst. Så jäkla skönt.
Varför? Känns plastigt och bara dåligt..Du måste spara Gagarinbandet!
Grattis!
Kul att du gillar den!
Kultdinka!