• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Hej, har precis köpt en Vostok av Tim ur länk och undrar om du kan berätta något om den? Vatten 200m? Auto? Stöt? ALhGeVw.jpg
Att den är moddad förstår jag, men hur mycket? Vilket årtal kan den ha tror du?

Tror inte alls den är moddad! Det är en Vostok amphibia automat med den nya boetten!
Den berömda "Scuba Duden" fortsätter i ny tappning. Som du säger 200m. Klockan är helt ny eller bara något år gammal! Brukar dock vara en lyspunkt på ringen! Men har sett dykare utan på de nyare modellerna
Klarar rätt hårda tag! Tycker det är mycket klocka för pengarna!

Här är första generationen "Scuba Dude". Såg ljuset i mitten av 80-talet!
DSCF1175.JPG

Här är min motsvarande amphibia! (Denna tog vi fram på forumet WUS för några år sedan)
DSCF1428.JPG

Tror inte alls den är moddad! Det är en Vostok amphibia automat med den nya boetten!
Den berömda "Scuba Duden" fortsätter i ny tappning. Som du säger 200m. Klockan är helt ny eller bara något år gammal! Brukar dock vara en lyspunkt på ringen! Men har sett dykare utan på de nyare modellerna

DSCF1175.JPG

Här är min motsvarande amphibia! (Denna tog vi fram på forumet WUS för några år sedan)
DSCF1428.JPG
Stort tack för så utförligt svar Fixoflex :). Trodde den var moddad för jag kände inte igen vridringen riktigt, hade för mig att dom såg ut som på din översta bild. Låter som goda nyheter för mig :cigar:. Kommer en bild i morgon, Tim ur länk har satt på en jäkligt fin länk på den, tror det kommer att bli en favvo faktiskt. Tusen tack!

DSCF1175.JPG

DSCF1428.JPG
Ps. Din på nedre bild ser jävlit hård it :happyhappy:

Fick hem denna för en dryg vecka sedan. Den är allt lite rolig men den kommer troligtvis inte få särskilt mycket handledstid.
image.jpg

Köpte en likadan till min son när han fyllde 5 - han tycker den är skitcool. Gav $0.99 för den, så går den i bitar är det ingen större förlust. :)

Dessert Storm-tavlorna är lite roliga, faktiskt. Enjoy!

Fick hem denna för en dryg vecka sedan. Den är allt lite rolig men den kommer troligtvis inte få särskilt mycket handledstid.
image.jpg

nagge!

Kul junior Desert Shield! Den tillverkades med både lysspunkt i sekundvisaren och som din klocka, rak sekundvisare!
Dessa tillverkas fortfarande! Det finns många franken av denna modell! Tror dock att din är ok! Som du ser är det endast Vostok
loggan och inte "MADE IN USSR" som brukligt är!

nagge!

Kul junior Desert Shield! Den tillverkades med både lysspunkt i sekundvisaren och som din klocka, rak sekundvisare!
Dessa tillverkas fortfarande! Det finns många franken av denna modell! Tror dock att din är ok! Som du ser är det endast Vostok
loggan och inte "MADE IN USSR" som brukligt är!
Tack för infon!
Fastnade bara för den i förbifarten på ebay.
Har absolut ingen aning om ursprung eller liknande men hoppas då att allt är som det ska med den. Några utmärkande saker man ska hålla utkik efter på eventuella frankens?

Tack för infon!
Fastnade bara för den i förbifarten på ebay.
Har absolut ingen aning om ursprung eller liknande men hoppas då att allt är som det ska med den. Några utmärkande saker man ska hålla utkik efter på eventuella frankens?

Det svåra med Vostok är att många delar är Original men monteras till någonting annat! Många delar är mycket lätt att byta ut då de passar verken som sitter i. Oftast är det tavlan som är ny eller moddad. Bredara text vitare bakgrund osv. Här under ser du hur originalet ser ut! Ursprungsmärkning vid klockan 6! Detta är amphibia varianten!

DSCF1220.JPG

Min senaste tysk-ryss.

Alexander Shorokhoff Vintage 1. Limiterad serie om 54 gröna och 54 blåa tavlor.

ImageUploadedByTapatalk1407227253.661178.jpg

Fint dekorerat Poljot 31670-verk. En variant av Poljot 3105, men med 24-timmars indikator. 3105 var en variant av 3133 utan kronografdelen. 31670 är ett ovanligt verk, som endast tillverkades i några tusen ex fram till 1996, då produktionen stoppades.

ImageUploadedByTapatalk1407227483.797311.jpg

Läcker Malakim!

Tycker visarna är fulsnygga på ett bra sätt!

Tycker den kräver en egen tråd i diskussionsdelen!

Grattis!

Läcker Malakim!

Tycker visarna är fulsnygga på ett bra sätt!

Tycker den kräver en egen tråd i diskussionsdelen!

Grattis!

Tack - råkar ha en blå liggande här hemma också (bra med generösa säljare som inte drar sig för att skicka flera klockor för påseende). Håller med om visarna - dom är typiska för AS, tillsammans med den stora "60" markeringen.

ImageUploadedByTapatalk1407261593.495797.jpg

Får se om jag vågar mig över till Diskussion... ;)

Tillbaka
Topp