• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Precis: stulen/borta, Ahhhhh fick tillbaka den! Stulen igen!
Trist!
Boven gav sig fan inte! :mad:
Jo men man får se det positivt. Hojen fick en del nya upplevelser. Icke att förglömma att sopgubbarna slog den i backen en gång. Men de skrev bara att intyg på att de dabbat sig och så blev hojen reparerad och nylackad. De rundade av det hela rätt snyggt också.
"Sånt här händer hela tiden. Du skulle sett Porchen vi backade in i förra veckan."

Tror fn att sophämtningen blir dyr med såna killar. 😁
 

Rooster91

Panerai
Jo men man får se det positivt. Hojen fick en del nya upplevelser. Icke att förglömma att sopgubbarna slog den i backen en gång. Men de skrev bara att intyg på att de dabbat sig och så blev hojen reparerad och nylackad. De rundade av det hela rätt snyggt också.
"Sånt här händer hela tiden. Du skulle sett Porchen vi backade in i förra veckan."

Tror fn att sophämtningen blir dyr med såna killar. 😁
Här är bilen brevid min bil på parkeringen för några år sen 👀
 

Delgada

Patek
Sådär nu blir det att ta kväll.
20220731_221125.jpg

Morgondagen som innebär ämbete och samhällstjänst.
Vad gäller morgondagens klocka tror jag att jag har en liten överraskning på gång.
 

Utvisaren

Patek
Hade en polo på den tiden 🤫
Jo, jag menar inte så. Men om det är så kärvt ekonomiskt att man inte har råd att hålla sig med bil utan att stjäla reservdelar... då skall man kanske inte ha bil?
Just Malmö, och troligen andra städer, är det ju allt för många som skaffar sig en Mercedes/Bmw men har inte råd att underhålla dem -> då får man stjäla delar från andras bilar. Har lite för många kollegor på jobbet som tröttnat. Inte ens i garage får man ha bilen ifred.
 

Utvisaren

Patek
Jo, jag menar inte så. Men om det är så kärvt ekonomiskt att man inte har råd att hålla sig med bil utan att stjäla reservdelar... då skall man kanske inte ha bil?
Just Malmö, och troligen andra städer, är det ju allt för många som skaffar sig en Mercedes/Bmw men har inte råd att underhålla dem -> då får man stjäla delar från andras bilar. Har lite för många kollegor på jobbet som tröttnat. Inte ens i garage får man ha bilen ifred.
Samtidgt är det ju amatörerna som tar lysen här och några däck där.

Ligorna kommer ju och sveper ett område, tar alla rattar, datorenheter, airbags och katalysatorer. De struntar i kameror etc. Maskerade och går in genom bakrutan som oftast inte har larm.

Positivt dock, de gör minst åverkan på bilen i övrigt.
 

Delgada

Patek
Inte mycket kneg här. 1 timme och bara uppdateringar till datorn som skall in.
En kasse bärs hade lättat upp stämningen.

Får väl kolla vad klockan är. Ah fikadags. Med mig själv... 😮‍💨
20220801_085544.jpg
Är det en lume-plupp som ligger i datumfönstret, eller har du gömt undan lite proviant där för säkerhets skull?
Cool tavla för övrigt. Är det textil av något slag?
 

Utvisaren

Patek
Är det en lume-plupp som ligger i datumfönstret, eller har du gömt undan lite proviant där för säkerhets skull?
Cool tavla för övrigt. Är det textil av något slag?
Helt rätt. Det är en lumeplupp på vift. Var rädd att den skulle störa datumövergången men den ligger inte emot. Skall ta bort pluppen när andan faller på.

Kanske i eftermiddag mht hur lite som händer här på jobbet... har sett EN annan människa här. Men hon jobbar i produktionern, dvs den riktiga gruvan.
Antar att hon gått vilse.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Godmorgon!

Bjuder på en bild ifrån den enkla boendet där butlern, köksan och övrigt personal bor i. Själv bor man ju i ett större och finare hus.

Gatchina-Palace-Gatchina-400x267.jpg


Idag, kör jag en övergångsklocka ifrån mitt flotta tema. Se vågorna i tavlan!

Om övergången skall bli något nytt tema är inte bestämt ännu eller om jag bara skall freebasa...


20220801_091206.jpg
 

MAz_666

Rolex
Godmorgon!

Bjuder på en bild ifrån den enkla boendet där butlern, köksan och övrigt personal bor i. Själv bor man ju i ett större och finare hus.

Gatchina-Palace-Gatchina-400x267.jpg


Idag, kör jag en övergångsklocka ifrån mitt flotta tema. Se vågorna i tavlan!

Om övergången skall bli något nytt tema är inte bestämt ännu eller om jag bara skall freebasa...


20220801_091206.jpg
"Men Oleg, skall du inte använda linjal när du drar linjerna?"
"Äsch, linjal är för nybörjare. Dessutom har jag tagit en rejäl klunk vodka som stabiliserar handen ..."
 

Rikala

Patek
2-Faktor
"Men Oleg, skall du inte använda linjal när du drar linjerna?"
"Äsch, linjal är för nybörjare. Dessutom har jag tagit en rejäl klunk vodka som stabiliserar handen ..."

Det roliga i sammanhanget är att schweiziska Walter hade druckit när mycket Abricotine när han designade denna tavlan... 😇

Screenshot_20220801-094836_Chrome.jpg
 
Topp