• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Hemma igen. God eftermiddag.
20220801_170610.jpg
 

MAz_666

Rolex
Någon som har en desert shield för mycket? :)
Mitt tips är att göra ett rejält inläsningsjobb innan ev. inköp, och sedan tänka 1. 2 och 3 ggr.
Sedan en rejäl marknadsundersökning vad som finns på bukten och andra ställen, och vad man egentligen vill ha i slutändan.
Det blir lätt så att man köper en MED Vostok-B:et och utan Vremirbaksidan etc.
Sedan sitter man ändå där och sneglar på de korrekta, och "småprick-bezelen", riktiga 420-boetten och "21 jewelsrotorn" ...
 

Utvisaren

Patek
Mitt tips är att göra ett rejält inläsningsjobb innan ev. inköp, och sedan tänka 1. 2 och 3 ggr.
Sedan en rejäl marknadsundersökning vad som finns på bukten och andra ställen, och vad man egentligen vill ha i slutändan.
Det blir lätt så att man köper en MED Vostok-B:et och utan Vremirbaksidan etc.
Sedan sitter man ändå där och sneglar på de korrekta, och "småprick-bezelen", riktiga 420-boetten och "21 jewelsrotorn" ...
Har inte läst något om 420. Är den annorlunda än senare? Eller snarast hur skiljer den sig?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Mitt tips är att göra ett rejält inläsningsjobb innan ev. inköp, och sedan tänka 1. 2 och 3 ggr.
Sedan en rejäl marknadsundersökning vad som finns på bukten och andra ställen, och vad man egentligen vill ha i slutändan.
Det blir lätt så att man köper en MED Vostok-B:et och utan Vremirbaksidan etc.
Sedan sitter man ändå där och sneglar på de korrekta, och "småprick-bezelen", riktiga 420-boetten och "21 jewelsrotorn" ...

Korrekt o korrekt, här är iallafall min Desert Shield Desert storm cadet, ingen himla klumpig 420-boett här inte! 😃

20220801_175731.jpg
 

MAz_666

Rolex
Har inte läst något om 420. Är den annorlunda än senare? Eller snarast hur skiljer den sig?
Jag kan bara relatera till mig. Jag köpte "in the sprit of:s" av NVCh30, men insåg senare att jag då skulle ha köpt originalen. Det hade blivit billigare i längden.
På samma sätt kan en Series 2 eller 3 av Desert Shield mätta många magar, men några klockers känner nog (som jag) att man skulle köpt Series 1 från början.
Det var det jag menade med "att tänka rejält före köp".
 

Utvisaren

Patek
Det jag avsåg var att Series 1 hade 420. Sedan finns det uppgifter om att senare modeller nyttjade 020, Kadetter, men även Komandirskie-boetter.
EDIT: vissa är nöjda med olika varianter/serier; vissa letar förstasläppet. Smaken är som baken ...
Jaja. Trodde de gjort nån mindre variation på 420 och att jag missat något stt glo efter.
Har sett med tavla av första sort men i 34 mm hus. Så kom den väl aldrig?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag kan bara relatera till mig. Jag köpte "in the sprit of:s" av NVCh30, men insåg senare att jag då skulle ha köpt originalen. Det hade blivit billigare i längden.
På samma sätt kan en Series 2 eller 3 av Desert Shield mätta många magar, men några klockers känner nog (som jag) att man skulle köpt Series 1 från början.
Det var det jag menade med "att tänka rejält före köp".

Fördelen med att göra tvärt om är att man lägger mindre pengar flrst och ser om det räcker, i värsta fall skulle man bara få fler klockor och det kan man ju överleva 😇
 
Topp