Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Säg inte något till kungen om att jag lånar hans övernattningsbostad baraFörstår att du tagit en bild av ditt hus när du går hemifrån för att åka till jobbet.
Skaplig villa du har!![]()
Vin tycker kag brukar bli sådär. Men blanda upp med lite rabarb eller varför inte vinbär och gör sylt? Lite whidky i för att skapa spänning?Kände att den här behöver lite handledstid, den är ju ändå "ny", en av mina lite dyrare ryssar.
![]()
Känns som om bevattningssystemet gör sitt jobb! Fasen vad man får kapa i år!
![]()
Druvorna börjar mogna, får se vad man skall hitta på med dem?
![]()
Vin tycker kag brukar bli sådär. Men blanda upp med lite rabarb eller varför inte vinbär och gör sylt? Lite whidky i för att skapa spänning?
Bilden av Ryssland 1879... och nej, jag har inte fullt upp precis...
![]()
Lunch.
Tar emot att säga men det verkar vara fellöst här?![]()
![]()
Håller på att byta batteri i en Slava-klocka men verkar fattas en skruv enligt bild. Någon som vet var jag kan få tag på en? (bilden är snodd från internet)
![]()
Åh vilken hjälte! Plastbrickan har jag konstigt nogJag kan kolla i lådorna. Skall även vara plastbricka till med också. Har du plastbrickan? Skall se vad jag har.
Åh vilken hjälte! Plastbrickan har jag konstigt nog![]()
Har en skruv i ett verk som ändå inte fungerar, kan ta den eller som om jag har en liknande skruv som passar! Dra ett pm.
Skickat PMHar en skruv i ett verk som ändå inte fungerar, kan ta den eller som om jag har en liknande skruv som passar! Dra ett pm.
Men får du bara lite svarta vinbär så lägg dem i Vodka. Låt stå till jul så får du en fin Kurant till julmaten.Jo, vin är ju rätt svårt, har bara försökt ett par gånger.
Gjorde ett sommarvin på bla egna druvor, egna äpplen, vattenmelon etc, men det blev inget bra.
Det som blev ok var ett rent äppelvin som jag sedan råkade glömma i frysen ett par gånger. Efter att slängt bort isen och tillsatt extra socker blev det en helt ok äppellikör
Sylt kanske ja, eller marmelad! Har rababer med, fast de kanske är lite väl beska nu. Har ju även några få svarta vinbärsbuskar, vet inte hur mycket som är kvar dock...
Sylt eller marmelad blir det nog, dricker ändå inte alkohol nu för tiden... Tack för tipset!
KlockrentJag saknar en blå zissou till min skruv om någon har
Klockrent![]()
Jag har minst 5st blåa Zissou-tavlor men behöver alla själv![]()
Värsta acid bandet! Dags för rave!!Klockbyte!
Har man för få bundband kan man ju alltid själv göra egna
Del av ett gammalt 80/90-tals hängsle...
![]()
![]()
![]()
Värsta acid bandet! Dags för rave!!![]()
Det finns ju en Vostok urtavla som påminner om den där faktiskt.. Hittar ingen bild på den nu dock
Kanske hade passat bättre till denna?
![]()
Sunt. Själv har jag andra planer. Satte en mixad flaska direkt. Så lätt att man glömmer och så får det bli rent köbebränne till jul. Så kan vi inte ha det.Jo, vin är ju rätt svårt, har bara försökt ett par gånger.
Gjorde ett sommarvin på bla egna druvor, egna äpplen, vattenmelon etc, men det blev inget bra.
Det som blev ok var ett rent äppelvin som jag sedan råkade glömma i frysen ett par gånger. Efter att slängt bort isen och tillsatt extra socker blev det en helt ok äppellikör
Sylt kanske ja, eller marmelad! Har rababer med, fast de kanske är lite väl beska nu. Har ju även några få svarta vinbärsbuskar, vet inte hur mycket som är kvar dock...
Sylt eller marmelad blir det nog, dricker ändå inte alkohol nu för tiden... Tack för tipset!
Snyggt. Är det herrns egna hängselen från den tiden?Klockbyte!
Har man för få bundband kan man ju alltid själv göra egna
Del av ett gammalt 80/90-tals hängsle...
![]()
![]()
![]()
Den där är rätt läcker, går nog lägga till en aån på min lista!Ett par dagar har denne goding fått vara med och leka.
Desert Shield Series 1.
På rejält ”Vietnam-kanvas”.![]()
Här är den jag menade
Kanske hade passat bättre till denna?
![]()
Köpebrännvin? Är det dom där flaskorna som har inplastad kork??Sunt. Själv har jag andra planer. Satte en mixad flaska direkt. Så lätt att man glömmer och så får det bli rent köbebränne till jul. Så kan vi inte ha det.
![]()