• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Kände att den här behöver lite handledstid, den är ju ändå "ny", en av mina lite dyrare ryssar.

20220801_113648.jpg


Känns som om bevattningssystemet gör sitt jobb! Fasen vad man får kapa i år!

20220801_113717.jpg


Druvorna börjar mogna, får se vad man skall hitta på med dem?

20220801_113800.jpg
 

Utvisaren

Patek
Kände att den här behöver lite handledstid, den är ju ändå "ny", en av mina lite dyrare ryssar.

20220801_113648.jpg


Känns som om bevattningssystemet gör sitt jobb! Fasen vad man får kapa i år!

20220801_113717.jpg


Druvorna börjar mogna, får se vad man skall hitta på med dem?

20220801_113800.jpg
Vin tycker kag brukar bli sådär. Men blanda upp med lite rabarb eller varför inte vinbär och gör sylt? Lite whidky i för att skapa spänning?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vin tycker kag brukar bli sådär. Men blanda upp med lite rabarb eller varför inte vinbär och gör sylt? Lite whidky i för att skapa spänning?

Jo, vin är ju rätt svårt, har bara försökt ett par gånger.

Gjorde ett sommarvin på bla egna druvor, egna äpplen, vattenmelon etc, men det blev inget bra.

Det som blev ok var ett rent äppelvin som jag sedan råkade glömma i frysen ett par gånger. Efter att slängt bort isen och tillsatt extra socker blev det en helt ok äppellikör 😇

Sylt kanske ja, eller marmelad! Har rababer med, fast de kanske är lite väl beska nu. Har ju även några få svarta vinbärsbuskar, vet inte hur mycket som är kvar dock...

Sylt eller marmelad blir det nog, dricker ändå inte alkohol nu för tiden... Tack för tipset!
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Utvisaren

Patek
Jo, vin är ju rätt svårt, har bara försökt ett par gånger.

Gjorde ett sommarvin på bla egna druvor, egna äpplen, vattenmelon etc, men det blev inget bra.

Det som blev ok var ett rent äppelvin som jag sedan råkade glömma i frysen ett par gånger. Efter att slängt bort isen och tillsatt extra socker blev det en helt ok äppellikör 😇

Sylt kanske ja, eller marmelad! Har rababer med, fast de kanske är lite väl beska nu. Har ju även några få svarta vinbärsbuskar, vet inte hur mycket som är kvar dock...

Sylt eller marmelad blir det nog, dricker ändå inte alkohol nu för tiden... Tack för tipset!
Men får du bara lite svarta vinbär så lägg dem i Vodka. Låt stå till jul så får du en fin Kurant till julmaten.

Edit: en sockerbit brukar vara bra att ha med. Smakförstärkare.
 

Utvisaren

Patek
Jo, vin är ju rätt svårt, har bara försökt ett par gånger.

Gjorde ett sommarvin på bla egna druvor, egna äpplen, vattenmelon etc, men det blev inget bra.

Det som blev ok var ett rent äppelvin som jag sedan råkade glömma i frysen ett par gånger. Efter att slängt bort isen och tillsatt extra socker blev det en helt ok äppellikör 😇

Sylt kanske ja, eller marmelad! Har rababer med, fast de kanske är lite väl beska nu. Har ju även några få svarta vinbärsbuskar, vet inte hur mycket som är kvar dock...

Sylt eller marmelad blir det nog, dricker ändå inte alkohol nu för tiden... Tack för tipset!
Sunt. Själv har jag andra planer. Satte en mixad flaska direkt. Så lätt att man glömmer och så får det bli rent köbebränne till jul. Så kan vi inte ha det.
20220801_165915.jpg
 
Topp