MAz_666
Guld
Det där måste vara Folke! LINKAN!!! (1991-1997)Förmiddag med promenad. Var?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där måste vara Folke! LINKAN!!! (1991-1997)Förmiddag med promenad. Var?
![]()
![]()
Det är han som kastrerar föl med sina tänder. herr Filbyter (Fölbitare).Förmiddag med promenad. Var?
![]()
![]()
Linköping? Dit åker man väl inte frivilligt?Förmiddag med promenad. Var?
![]()
![]()
Citerar mig själv då jag råkat köpa ännu en klockaBörjar få ordning på nyförvärvet. Visade sig att balansfjädern hade en liten böj. Lätt fixat med andra ord men nu börjar jag fundera vad jag ska göra av den. Segelbåten känns ganska trist. Så det blir sälja, byta mot nått roligare eller modda.
Tråkig segelbåt
![]()
Baklocket är onödigt högt. Jag tror det skulle gå att ha ett slankare lock och ändå ha frigång för rotorn
![]()
Och vilken tavla ska man välja isåfall? Vit scuba no date skulle nog kunna passa om man byter sekundvisaren. Märks det att jag gillar scuba dude? Jag har redan fyra stycken i olika utföranden men ingen vit ännu
![]()
![]()
![]()
![]()
Bonusbild, som ni ser saknas det flera scuba dudes tex en blå cccp med integrerad länk![]()
Citerar mig själv då jag råkat köpa ännu en klockaså jag undrar jag om nån vill ta över segelbåten här i tråden innan jag lägger ut den på K&S? PM:a så tar vi det därifrån
![]()
![]()
Känn er blåsta på denna.Citerar mig själv då jag råkat köpa ännu en klockaså jag undrar jag om nån vill ta över segelbåten här i tråden innan jag lägger ut den på K&S? PM:a så tar vi det därifrån
![]()
![]()
Det klassiska valet för ensamseglaren.Tack för erbjudandet, men har redan för många segelbåtar, bla den här...
![]()
Alltså, ubåtar är också båtar... trir nog du har ett par tillSkepp o hoj!
Från en seglare till en annan, den här kommer avsluta mitt flotta havstema!
Kommer nog smyga in två till på halvtema. Ni får se...
Hoppas ni har en riktigt fin söndag kamrater!!!
![]()
Alltså, ubåtar är också båtar... trir nog du har ett par till![]()
Lugnt. Du har ju hela natten på dig!Jo, men jag har redan haft på dem inom temat. Har nog iofs säkert någon mer tavla (med ubåt) och får i så fall bygga en till, men orkar nog inte det ikväll...
Lugnt. Du har ju hela natten på dig!
Frågan är ju hur man kastrerar föl?Åter hemma i glesbygden där folk saknar personnummer och idkar byteshandel.
Känns tryggt.
![]()
Alltså, ubåtar är också båtar... trir nog du har ett par till![]()
De e bar å kör!Var tvungen o titta... Serva några urverk så hade jag kunnat fortsätta några dagar till...
![]()
Edit: och den här...
![]()
Skönt att höra! Tror förmiddagens inlägg var ett rop på hjälp. Vi finns här om du behöver stöttning.Åter hemma i glesbygden där folk saknar personnummer och idkar byteshandel.
Känns tryggt.
![]()
Skönt att höra! Tror förmiddagens inlägg var ett rop på hjälp. Vi finns här om du behöver stöttning.
![]()
Var och besökte norra Småland idag. 32 mil på hojen och öm i baken. Märks att åldern gör sig påmind. Körde 110 mil i en sittning för ca 10 år sedan utan att ens märka av det efteråtSälja hojen och köpa fler klockor?
![]()
Efter att ha fått hojen stulen 2 gånger så blev det inte ytterligare en. Ligger ställ och allt i källaren men oklart om det blir en hoj till.Skönt att höra! Tror förmiddagens inlägg var ett rop på hjälp. Vi finns här om du behöver stöttning.
![]()
Var och besökte norra Småland idag. 32 mil på hojen och öm i baken. Märks att åldern gör sig påmind. Körde 110 mil i en sittning för ca 10 år sedan utan att ens märka av det efteråtSälja hojen och köpa fler klockor?
![]()
Den här är ju onekligen lite fullumad.Blev inte så tokigt. Lite mörkt band men det är vad jag har. Måste köpa fler band.
Btw damernas final. Jävlar vad det smäller och inte en massa filmande. Herrarna har en del att lära.
![]()
Oj! Snacka om otur att få hojen stulen 2 ggr. Lider med dig broderEfter att ha fått hojen stulen 2 gånger så blev det inte ytterligare en. Ligger ställ och allt i källaren men oklart om det blir en hoj till.
Det kostar ju några klockor som sagt.
Den här är ju onekligen lite fullumad.
Något bra sätt att ta bort lumen utan att sabba tavlan?
Är det metall urtavla brukar jag bara peta bort dom med nageln sen blandar jag ny lume till lämplig tjocklek och lägger på med en olier eller en tillspetsad tandpetare..Den här är ju onekligen lite fullumad.
Jag brukar försiktigt ta min 1mm eller 0.8 mejselnoch försiktigt peta bort lume dottarna och det har gått jätte smidigt,sedan är det bara att dotta dit nya.Den här är ju onekligen lite fullumad.
Får kolla närmare.Är det metall urtavla brukar jag bara peta bort dom med nageln sen blandar jag ny lume till lämplig tjocklek och lägger på med en olier eller en tillspetsad tandpetare..
Men jag tror den där urtavlan är i något tryckt material så risken finns nog att du pajjar den om du försöker ta bort lumeprickarna?