• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Man ser dem lätt på den skumma gröna lumen...
Det finns undantag i lumen men det är andra saker som ser galet ut med oftast :)

1659466743686.png

1659466786760.png

1659466843811.png
 
Va var det jag sa, jag skulle ju beställa en zissou via en vän i israel.
Det var dock strul med hans paypal, så han skulle lösa det, har inte hört av han på ett par veckor. Blir såklart otålig o idag beställer jag en via usa för dubbla priset.
Strax efter skriver han "tja ledsen vart mycket studier, skulle jag beställa klockan" 😵
 
Vi kollar på två till!

En Rula, det är ju nästan Sovjet, tja, fast gdr då, dvs Östtyskland.

Rula de luxe, antimagnetic, made in gdr

20220802_213917.jpg


Verkligen ett de luxe-urverk i den här! Hela 0 juveler! Vill nästan gå, kanske går efter rengörning och oljning, vem vet...

20220802_213849.jpg


Och en liten koll på Poljot:en.

Poljot 2609H, 17 juveler SU-märkt. Går vid uppdrag, saknar dock krona. Sitter en del av en avbruten bom i verket, får se om jag lyckas vaska fram någon bom (tror inte jag har någon) .

20220802_214028.jpg


Satt något svart mög längs glaset, fick polera bort det.

20220802_214234.jpg


Får ta och slipa glaset med...
20220802_220006.jpg
 
Varför kämpa emot? Den här lådan är väl mer lagom stor om man bara skall ha några få ryssar?

images (13).jpeg
Jag har egentligen bestämt mig för en viking begraving där de skickar ut mig på båt och skjuter eld pilar. Men den där skulle kunna bli en schysst open casket! Inte helt fel att begravas med alla dinkor som de gamla faraoerna!
 
Va var det jag sa, jag skulle ju beställa en zissou via en vän i israel.
Det var dock strul med hans paypal, så han skulle lösa det, har inte hört av han på ett par veckor. Blir såklart otålig o idag beställer jag en via usa för dubbla priset.
Strax efter skriver han "tja ledsen vart mycket studier, skulle jag beställa klockan" 😵

Han beställer säkert direkt från Ryssland? F*n, man borde flytta till den fria världen...
 
Va var det jag sa, jag skulle ju beställa en zissou via en vän i israel.
Det var dock strul med hans paypal, så han skulle lösa det, har inte hört av han på ett par veckor. Blir såklart otålig o idag beställer jag en via usa för dubbla priset.
Strax efter skriver han "tja ledsen vart mycket studier, skulle jag beställa klockan" 😵
Alltså livet tar en inte bara på sängkanten. Utan även "i trappen, i hissen, i hallen".

Men det var en fin demonstration av "säljarens bästa kund är i tidsnöd."
 
Tillbaka
Topp