• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Grymt! Tack för hälpen.

Hade gärna köpt därifrån för att stödja dem, men de har inte polished versioner. :( Vet du om det fortfarande går att frakta grejer därifrån? :)
Oh ja. Har fått minst 10 paket sedan kriget startade. Så länge de inte är i ockupperade territorier går det fint.

One second closer har en del i Polen men inte den du söker tyvärr.

 
Mina enda klockor i över 15 år var 2 certina, gillar märket starkt :)
Cetrina=jobbklocka!👍😊


image.jpg
 
Grymt! Tack för hälpen.

Hade gärna köpt därifrån för att stödja dem, men de har inte polished versioner. :( Vet du om det fortfarande går att frakta grejer därifrån? :)
Jag har köpt en hel del både klockor och armband från Ukraina efter att kriget startade och det har inte varit några problem. Transporten tar något längre tid nu iom att jag tror att paketen går med bil ut ur Ukraina från Kiev.
 
Inser att själva väntan på att en ny klocka ska levereras är typ halva tjusningen för min del med att köpa nya klockor. Sitta och trycka uppdatera flera gånger varje timme för att förhoppningsvis se att den kommit ännu ett steg på sin resa till mitt postombud är beroendeframkallande. Nu är helgens inköp inlämnad av säljaren och ritualen kan börja 🙂

A87C19B4-DE0C-48F0-8552-9820527F6876.gif
 
Inser att själva väntan på att en ny klocka ska levereras är typ halva tjusningen för min del med att köpa nya klockor. Sitta och trycka uppdatera flera gånger varje timme för att förhoppningsvis se att den kommit ännu ett steg på sin resa till mitt postombud är beroendeframkallande. Nu är helgens inköp inlämnad av säljaren och ritualen kan börja 🙂

A87C19B4-DE0C-48F0-8552-9820527F6876.gif

Ha! Funderade just var mitt senaste spontaninköp var någonstans. Beställdes helgen innan den senaste. Kollade lådan idag runt 16, ingen post... Drog iväg ett mejl till säljaren, jo postat i måndags förra veckan, borde kommit!

Var ute och gick en promenad ikväll efter middagen, kollade lådan efteråt och...

Där låg den! En lite ovanligare (i denna tråden iallafall) Vostok med militärgrön-ish tavla ifrån cccp-tiden.

20220809_202647.jpg


Hittade en instansad 6:a brevid kronhalsen på boetten, aldrig sett något liknande förut, har ni sett det någon gång?

20220809_202047.jpg
 
Inser att själva väntan på att en ny klocka ska levereras är typ halva tjusningen för min del med att köpa nya klockor. Sitta och trycka uppdatera flera gånger varje timme för att förhoppningsvis se att den kommit ännu ett steg på sin resa till mitt postombud är beroendeframkallande. Nu är helgens inköp inlämnad av säljaren och ritualen kan börja 🙂

A87C19B4-DE0C-48F0-8552-9820527F6876.gif
Under tiden har Deutsche post fibblat bort en klocka för mig. Alltså INNAN Posthord kunde göra detsamma. Jag anar en sammansvärjning.

Pacta improbus et turpis maximus. (Äkta kökslatin ;))
 
Tillbaka
Topp