• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Inser att själva väntan på att en ny klocka ska levereras är typ halva tjusningen för min del med att köpa nya klockor. Sitta och trycka uppdatera flera gånger varje timme för att förhoppningsvis se att den kommit ännu ett steg på sin resa till mitt postombud är beroendeframkallande. Nu är helgens inköp inlämnad av säljaren och ritualen kan börja 🙂

A87C19B4-DE0C-48F0-8552-9820527F6876.gif
Vad blev det... Eller rättare sagt. Vad kommer vi få se?

Ha! Funderade just var mitt senaste spontaninköp var någonstans. Beställdes helgen innan den senaste. Kollade lådan idag runt 16, ingen post... Drog iväg ett mejl till säljaren, jo postat i måndags förra veckan, borde kommit!

Var ute och gick en promenad ikväll efter middagen, kollade lådan efteråt och...

Där låg den! En lite ovanligare (i denna tråden iallafall) Vostok med militärgrön-ish tavla ifrån cccp-tiden.

20220809_202647.jpg

Hittade en instansad 6:a brevid kronhalsen på boetten, aldrig sett något liknande förut, har ni sett det någon gång?

20220809_202047.jpg
Riktigt läcker klocka 😍

Inser att själva väntan på att en ny klocka ska levereras är typ halva tjusningen för min del med att köpa nya klockor. Sitta och trycka uppdatera flera gånger varje timme för att förhoppningsvis se att den kommit ännu ett steg på sin resa till mitt postombud är beroendeframkallande. Nu är helgens inköp inlämnad av säljaren och ritualen kan börja 🙂

A87C19B4-DE0C-48F0-8552-9820527F6876.gif
Ritualen...

1660074894050.png

Mörk karibisk rom gjord av exil-dansk. AH Riise. Har två andra: grymma! Denna är gjord som en hommage till de danska ”grodmännen” dvs danska försvarsmaktens kustjägare/attackdykare. 60-procentig. Ingen lek!
Men det är väl en mörk och söt rom i alla fall? Man blir ju sugen... får ta en tur till Helsingör i helgen och botanisera. Plantation och Q vad den nu heter är väl annars bolagets standards?

Ha! Funderade just var mitt senaste spontaninköp var någonstans. Beställdes helgen innan den senaste. Kollade lådan idag runt 16, ingen post... Drog iväg ett mejl till säljaren, jo postat i måndags förra veckan, borde kommit!

Var ute och gick en promenad ikväll efter middagen, kollade lådan efteråt och...

Där låg den! En lite ovanligare (i denna tråden iallafall) Vostok med militärgrön-ish tavla ifrån cccp-tiden.

20220809_202647.jpg

Hittade en instansad 6:a brevid kronhalsen på boetten, aldrig sett något liknande förut, har ni sett det någon gång?

20220809_202047.jpg
Va*an, nu måste jag ju titta under kronan på alla mina äldre Komandirskies! 🤬

Senast ändrad:
QRM och Diplomatico är två favoriter.
Plantation har bra, men har svämmat över marknaden så man numer knappt ser skogen för alla träd …
Diplomatico... hm... måste provas. Ser att den finns på mitt lokala stammishak. Skall ändå dit och fylla på bourbon-förrådet lite grann. Kanske skall kolla priserna i Danmark med men det brukar inte vara värt besväret. Hven whisky kan man dock spara 200 kr flaskan på. ELler ja senast jag handlade den när det nu var...

Diplomaticos reserva har de på andra sidan sundet... 350 kr.

Edit: de verkar dock gå hårt åt landets bönner...

1660110830419.png

Senast ändrad:
Jag kan skicka över en länk som får dig att ändra dig angående länkar. 😉

Har minst en som rätt snabbt gör att man blir av med allt hår! 😇
Kanske rent av skall gå med i klubben Länkarna? :woot:

Står inte ifall de kan hjälpa till med klockoholism men det har säkert en madrasserad cell för den som vill.

1660111207791.png

Senast ändrad:
Diplomatico... hm... måste provas. Ser att den finns på mitt lokala stammishak. Skall ändå dit och fylla på bourbon-förrådet lite grann. Kanske skall kolla priserna i Danmark med men det brukar inte vara värt besväret. Hven whisky kan man dock spara 200 kr flaskan på. ELler ja senast jag handlade den när det nu var...

Lord Calvert?

I början på sommaren vill jag minnas att vi hade uppe en diskussion ang om vi äger klockor som vi aldrig använder. Jag var snabb med att lista ett antal klockor som jag definitivt aldrig skulle bära, bara för att jag är så himla rädd som dem. Sedan har jag tänkt lite granna (ja, det händer...) och inser att det där är ganska korkat. Klockor är ju till för att bäras och användas.
Av den anledningen har jag idag Poljot Kapitan på handleden. Dessutom i kombination med nyanländ NOS Poljot-stål-länk. Klockmodellen är hyfsat ovanlig, så ovanlig att om man googlar (jag vill påpeka att det även finns även andra sökmotorer) så får man i stort sett inga relevanta träffar alls. Det finns nytillverkade silverfärgade tavlor som sitter i ett antal olika modeller, men den svarta tavlan tycks milt uttryckt vara ganska sällsynt.
Det finns några smårepor om man kikar noga, men ändå hyfsat skick, skulle jag påstå :)
1660110161047.png

1660110196231.png

Länken är fortfarande lite styv och omedgörlig och drar lite hår, men det kan jag leva med... Underbart tajt passning mellan länkarna.
1660111014545.png

1660111030527.png

På Polmax sajt finns en flik som beskriver modellen:

Edit: de verkar dock gå hårt åt landets bönner...

1660110830419.png
"Vidunderpris" tycker jag låter som en bra idé!

• Like
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp