• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

I början på sommaren vill jag minnas att vi hade uppe en diskussion ang om vi äger klockor som vi aldrig använder. Jag var snabb med att lista ett antal klockor som jag definitivt aldrig skulle bära, bara för att jag är så himla rädd som dem. Sedan har jag tänkt lite granna (ja, det händer...) och inser att det där är ganska korkat. Klockor är ju till för att bäras och användas.
Av den anledningen har jag idag Poljot Kapitan på handleden. Dessutom i kombination med nyanländ NOS Poljot-stål-länk. Klockmodellen är hyfsat ovanlig, så ovanlig att om man googlar (jag vill påpeka att det även finns även andra sökmotorer) så får man i stort sett inga relevanta träffar alls. Det finns nytillverkade silverfärgade tavlor som sitter i ett antal olika modeller, men den svarta tavlan tycks milt uttryckt vara ganska sällsynt.
Det finns några smårepor om man kikar noga, men ändå hyfsat skick, skulle jag påstå :)
1660110161047.png

1660110196231.png

Länken är fortfarande lite styv och omedgörlig och drar lite hår, men det kan jag leva med... Underbart tajt passning mellan länkarna.
1660111014545.png

1660111030527.png

På Polmax sajt finns en flik som beskriver modellen:
Alltså det här ämnet är nog värt en tråd i sig självt på hela KS. Just ryska har jag nog ingen jag inte använder men i alla fall 2 jag är rädd om och väljer mina tillfällen när jag bär dem.

Har 3 kronografer ute på vift och de borde varit här för 2 veckor sedan.Iinte fått tag i avsändaren och varit milt... orolig? Paketet har inte gått att tracka heller...

Men, så har han bara varit på semester och hann inte få paketet på lådan. PUUUUH.... Lättnad...

Har tre sådan men sambon har förbjudit mig att använda dem då hon anser dem allt för gubbiga... :woot:

Så en punkt till på gubbelistan - du använder flexband till din klocka...
Jag vill ha fört till protokollet att jag har en klocka som HADE ett flexband när jag fick den, men att jag OMEDELBART monterade bort det och ALDRIG har använt det. (Hmm... och då är jag ändå i praktiken lite av en gubbe... 🤔 )

I början på sommaren vill jag minnas att vi hade uppe en diskussion ang om vi äger klockor som vi aldrig använder. Jag var snabb med att lista ett antal klockor som jag definitivt aldrig skulle bära, bara för att jag är så himla rädd som dem. Sedan har jag tänkt lite granna (ja, det händer...) och inser att det där är ganska korkat. Klockor är ju till för att bäras och användas.
Av den anledningen har jag idag Poljot Kapitan på handleden. Dessutom i kombination med nyanländ NOS Poljot-stål-länk. Klockmodellen är hyfsat ovanlig, så ovanlig att om man googlar (jag vill påpeka att det även finns även andra sökmotorer) så får man i stort sett inga relevanta träffar alls. Det finns nytillverkade silverfärgade tavlor som sitter i ett antal olika modeller, men den svarta tavlan tycks milt uttryckt vara ganska sällsynt.
Det finns några smårepor om man kikar noga, men ändå hyfsat skick, skulle jag påstå :)
1660110161047.png

1660110196231.png

Länken är fortfarande lite styv och omedgörlig och drar lite hår, men det kan jag leva med... Underbart tajt passning mellan länkarna.
1660111014545.png

1660111030527.png

På Polmax sajt finns en flik som beskriver modellen:
Ja du får ju räkna med att det kommer väcka uppseende på pendeltåget. Du vet när folk får se att du har en så ovanlig Poljot, du kommer knappast kunna arbeta på tåget. Alla vill titta. Och tågvärden bjuder på kaffe, lokföraren kommer också ut i tåget för att titta.
Bara så du är lite förberedd.😉

Ja du får ju räkna med att det kommer väcka uppseende på pendeltåget. Du vet när folk får se att du har en så ovanlig Poljot, du kommer knappast kunna arbeta på tåget. Alla vill titta. Och tågvärden bjuder på kaffe, lokföraren kommer också ut i tåget för att titta.
Vi har alla upplevet det. Gratiskaffet, ryggdunket och alla groupies. Good times.

Helt orelaterat till klockor men det här måste väl ändå vara de ultimata gubbtofflorna?
Borde ligga högt på listan kan jag tycka 😂 (måste fanken ta och köpa mig ett par) 🤣
1660117548991.png

Skulle rekommendera Birkenstock!

20220810_095553.jpg

Grymt sköna och formar hälen så att fettkudden blir mer samlad i hälen. Det är bra om man börjar bli äldre (fettkudden tunnas ut med åldern) eller om man som jag fått läckande hälkudde.

20220810_095553.jpg

Grymt sköna och formar hälen så att fettkudden blir mer samlad i hälen. Det är bra om man börjar bli äldre (fettkudden tunnas ut med åldern) eller om man som jag fått läckande hälkudde.
Ska man inte bära strumpor i dem? Min sambo älskar när jag gör det ;) 😂
Fast det där är väl inte riktigt "göbbtöffler" ändå :)

Ska man inte bära strumpor i dem? Min sambo älskar när jag gör det ;) 😂
Fast det där är väl inte riktigt "göbbtöffler" ändå :)

Haha, jo brukar ha det men vart för lat idag. Nej, kanske inte riktiga gubbatofflor, men en riktigt sköna! Kan inte gå i vanliga tofflor längre (eller skor heller för den delen utan ortopediska inlägg), får för ont i foten då ☹️

Jo, det blev lite stökigt. När folk började be om autografer kände jag nog allt att min gräns var nådd. Lite stolthet vill man ju ha kvar. Jag får nog åka bil till jobbet i fortsättningen, men då kommer ju å andra sidan polisen stanna mig och vilja ha svar på tusen frågor om amplitud, frekvens, antal juveler och urverkets utveckling från Valjoux 7734 fram till idag. Nä, man får låsa in sig hemma och skaffa dubbla larmsystem, taggtråd, svinarga hundar och kanske även gräva ner en och annan mina.
Men, vill man vara fin får man allt lida pin. Byta ner mig till Patek kommer jag dock aldrig att sänka mig till att göra, så det så! :cool:

20220810_095553.jpg

Birkenstock är INTE gubbatofflor. (Längre). Ni med ungdomar/unga vuxna vet att helt o-ironiskt går 20-30-åringar runt i dessa; även på stan!
Min dotter (28) bär dom. Jag inte ...

Ingen större fara så länge jag använder mina birkenstock inomhus och inte springer längre än 5km max 1 ggr på vecka. Springer jag oftare eller t.ex. en mil får jag extra ont, men det går över på några dagar.

Tror det blir som blåmärken på hälbenet inne i hälen då fettkudden under är för tunn.
Lider av samma sak och har soecial sulor i jobb skorna!

Roar mig med lite bandbyte.
Det gröna åker av tunnan och på med ett svart scuba.
20220810_135440.jpg
20220810_135447.jpg

Det gröna hamnar nu istället på Pamphibian som hittills varit utan sommargummi.
20220810_135814.jpg
20220810_135810.jpg

Det blev väl inte så rasande tokigt.
Nu har faktiskt alla mina Amphibior sommar- och badanpassade gummiarmband.
Får nästan bli en gruppbild på det. Återkommer.

Roar mig med lite bandbyte.
Det gröna åker av tunnan och på med ett svart scuba.
20220810_135440.jpg
20220810_135447.jpg

Det gröna hamnar nu istället på Pamphibian som hittills varit utan sommargummi.
20220810_135814.jpg
20220810_135810.jpg

Det blev väl inte så rasande tokigt.
Nu har faktiskt alla mina Amphibior sommar- och badanpassade gummiarmband.
Får nästan bli en gruppbild på det. Återkommer.

Ja, en groupie please!!!

På tal om gummi kommer här ett tappert försök att hindra att klockorna förökar sig..

20220810_142342.jpg

Ha en bra onsdag "gubbar" 😇

Tillbaka
Topp