I början på sommaren vill jag minnas att vi hade uppe en diskussion ang om vi äger klockor som vi aldrig använder. Jag var snabb med att lista ett antal klockor som jag definitivt aldrig skulle bära, bara för att jag är så himla rädd som dem. Sedan har jag tänkt lite granna (ja, det händer...) och inser att det där är ganska korkat. Klockor är ju till för att bäras och användas.
Av den anledningen har jag idag Poljot Kapitan på handleden. Dessutom i kombination med nyanländ NOS Poljot-stål-länk. Klockmodellen är hyfsat ovanlig, så ovanlig att om man googlar (jag vill påpeka att det även finns även andra sökmotorer) så får man i stort sett inga relevanta träffar alls. Det finns nytillverkade silverfärgade tavlor som sitter i ett antal olika modeller, men den svarta tavlan tycks milt uttryckt vara ganska sällsynt.
Det finns några smårepor om man kikar noga, men ändå hyfsat skick, skulle jag påstå
Länken är fortfarande lite styv och omedgörlig och drar lite hår, men det kan jag leva med... Underbart tajt passning mellan länkarna.
På Polmax sajt finns en flik som beskriver modellen:
www.mfkrlives.com