Samt Eulit perlon!
Vet inte vad det är, men låter ju bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samt Eulit perlon!
Jobb är härligt, främjar hälsan!Det hjälper inte att man har ett jobb man trivs med. Jobbångesten kommer krälande nu när sommarsemestern definitivt är slut.
Syftar du på klockan eller bandet, eller är det min arm som ger dig dylika associationer?Porr!!!
Syftar du på klockan eller bandet, eller är det min arm som ger dig dylika associationer?
Vi har alla olika böjelser. Även armen har sin.
Armén har sinn?Vi har alla olika böjelser. Även armen har sin.
Är det en klocka, en våg eller en telefon?Oleg har vart kreativ igen!
Ett utomjordiskt monster!Är det en klocka, en våg eller en telefon?
Eller ett självporträtt?Är det en klocka, en våg eller en telefon?
Ministry måndag med fel datum it is!Godmorgon. Ministry-måndag.
Man struntar i att köpa klockan istället köper två kakor?Hur gör man om vill ha både ha o äta kakan?
Verkar faktiskt som att balansaxeln på urverket jag arbetar på är utbytt felaktigt. Då balansen stannar när den skruvas åt. Kommer försöka lägga en metallshims mellan balansbryggan och boetten och försöka lösa det den vägen. Det hade redan tidigare urmakare gjort men den räcker inte längre.Ah, najs klocka! Skall bli kul o se resultatet! Har inte gett mig på o serva någon 24h än, men kommer säkert göra det inom snar framtid..
Säg till om du skulle behöva någon del, kan ha det (dock inga balanser då de brukar gå åt).
Det ska ligga ett "shims" mellan balansbrygga och urverk, åtminstone på Vostoks urverk...Verkar faktiskt som att balansaxeln på urverket jag arbetar på är utbytt felaktigt. Då balansen stannar när den skruvas åt. Kommer försöka lägga en metallshims mellan balansbryggan och boetten och försöka lösa det den vägen. Det hade redan tidigare urmakare gjort men den räcker inte längre.
Jasså! Då kanske det inte är fel balansaxel trots allt. Hmm kan det vara något annat då? Felvänd rubin eller något kanske?Det ska ligga ett "shims" mellan balansbrygga och urverk, åtminstone på Vostoks urverk...
Yep visst kan man styra humör med färg.På tal om färg... Nu är artikeln låst, men man kan alltid titta på filmen!
Därför är vita väggar inte så rätt som du tror
Kan färgen på väggarna påverka hur du mår? Ja, menar inredningsdesignern Sara Garanty. Egentligen inte, säger inredningsarkitekten Marie Dreiman.www.dn.se
Jasså! Då kanske det inte är fel balansaxel trots allt. Hmm kan det vara något annat då? Felvänd rubin eller något kanske?
Jag har varit med om urverk där det legat fler än ett shims så det kanske är för tunt det som ligger där?Jasså! Då kanske det inte är fel balansaxel trots allt. Hmm kan det vara något annat då? Felvänd rubin eller något kanske?
Det ska ligga ett "shims" mellan balansbrygga och urverk, åtminstone på Vostoks urverk...
Killgissar sliten axel? Hur ser hålet ut?
Edit: och tapparna?