• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Vertol 44 är den senaste jag känner till att vi har 😇
Den här tror jag dom hade när jag låg inne..

1661595266036.png
 

Vostok

Audemars
På tal om spioner... Har ni sett några ryska spionklockor?

Den här har jag sett med kamera som tydligen användes av KGB, vet ej om den är Rysktillverkad?
1661612794682.png



Sen har vi klockor som kan skjuta, vet dock ej om det är någon efterproduktion eller om de verkligen har använts?

1661613003523.png
1661612934731.png
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Coolt och också lite skrämmande!

Har nog några foto någonstans ifrån östtyskland med lite spionsaker, kommer ihåg spionkamera men inte om någon satt i en klocka, får ta o leta i arkivet lite...
Va väldigt uppfinningsrika kreationer som KGB använt måste jag säga.. Läppstift som kan skjuta och nå slags cyanidbössa som man dolde i en tidning bland annat..

1661614851803.png

1661614866956.png
 

Delgada

Patek
Min första encounter med B-52:an.
Rätt pampigt flygetyg får arméknekten erkänna.
Men då passar helsvart militär Komandirskie på svart ryskt bund. Amerikanskt 50-tal möter ryskt 60-tal.
D8B6B18C-492C-4CEC-88CF-5F5FB55B5C31.jpeg

51E4056C-AF51-4FE0-BCB3-0B7CEE69AA1E.jpeg
Ja när B-52:an kommer mullrande kan jag tänka mig att det känns skönt att vara på rätt sida om överenskommelsen, så att säga...
Vad fint av dig att ha klätt upp dig med bund och allt. Du känner dig inte överklädd ändå hoppas jag, även om det så klart måste vara på gränsen.😊
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Ja när B-52:an kommer mullrande kan jag tänka mig att det känns skönt att vara på rätt sida om överenskommelsen, så att säga...
Vad fint av dig att ha klätt upp dig med bund och allt. Du känner dig inte överklädd ändå hoppas jag, även om det ändå måste vara på gränsen.😊
Får erkänna att när B52:an släppte sin last så var fortf. 350:an påtagen. Denna är kvällsklockan hemma, och för att tillse att flygbilder inte blir OT!
😂😂😂
image.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Min första encounter med B-52:an.
Rätt pampigt flygetyg får arméknekten erkänna.
Men då passar helsvart militär Komandirskie på svart ryskt bund. Amerikanskt 50-tal möter ryskt 60-tal.
D8B6B18C-492C-4CEC-88CF-5F5FB55B5C31.jpeg

51E4056C-AF51-4FE0-BCB3-0B7CEE69AA1E.jpeg

Trevlig klocka, den andra grejen kunde dock verkligen hålla sig på sin sida av Atlanten... Fruktansvärt att de släpps in över Sverige.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nu går den, dock fungerar inte uppdraget ok, trots delar från klockan som fungerar.

Verkar som plattan är för sliten, får kanske ta och serva donatururverket och använda det istället (trots att det har datum) eller skaffa fler urverk...

20220827_192146.jpg


Ok, bommen är lite lång, men har en som jag skall kapa till.
 
Topp