• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Det var jag som väntar.
Typ 98,9% av alla som kör cleansing, snabbnedgångar etc. är sedan tillbaka på sin startvikt, och inte sällan lite högre än starten.
Vissa snabbare än andra.
Man måste ju lägga om livet (ofta kosten) for ever, annars kommer ju ditt normala leverne just ta dig tillbaka till ”normalläget”.
Om inte tanken är ”vad coolt det är att ha det jävligt i veckor/månader” så brukar jag lite till mans undra ’varför?’
Så det var jag som sa ”berätta när du väger som vanligt igen”. 😂😂😱😂😂⌚️ (Klocka för att inte vara OT … 😉 )
Jag hade ingen apelsin, så det blev Manhattan. Gubbdrink. Gott.
Du har helt rätt. Tänker jag skall köra ordentligt en gång till. Vill ner 5kg till. Men nu provar vi att hålla detta en månad eller två.
Har haft en osund relation till sötsaker sedan jag small i väggen. Socker triggar belöningssytemet och ja, då sopas stress och de flesta andra dämoner i huvudet undan i ett nafs. Har behövt för att överleva helt enkelt. Sprit är ännu bättre men jag såg inte det som en hållbar lösning... Så, jag betalar fakturan för rehab kan vi säga. En bit i taget.
 

Delgada

Patek
Godmorgon. Vi startar dagen sent, men vi startar bra. Dvs med Amphibia och kaffe.
20220903_094832.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det var jag som väntar.
Typ 98,9% av alla som kör cleansing, snabbnedgångar etc. är sedan tillbaka på sin startvikt, och inte sällan lite högre än starten.
Vissa snabbare än andra.
Man måste ju lägga om livet (ofta kosten) for ever, annars kommer ju ditt normala leverne just ta dig tillbaka till ”normalläget”.
Om inte tanken är ”vad coolt det är att ha det jävligt i veckor/månader” så brukar jag lite till mans undra ’varför?’
Så det var jag som sa ”berätta när du väger som vanligt igen”. 😂😂😱😂😂⌚️ (Klocka för att inte vara OT … 😉 )
Jag hade ingen apelsin, så det blev Manhattan. Gubbdrink. Gott.

Gäller bara o hålla vikten i ca 7 år, så är det lugnt, den tid det tar för en utsvulten fettcell och dö. En av anledningarna till att det är svårt o inte gå upp igen.

Själv borde jag skrapa av minst 10-15kg, gick också upp i samband när jag mådde kass, kan skylla en del på uppgången på medicin som gjorde att man var hungrig hela tiden, tror det var +19kg på kort tid.

Nåja, fynderar på denna, lagom rostig och något kul o leka med 😀

image (39).jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Idag var det dags för mitt lilla Desert Shield-projekt.
Tidigare i år köpte jag en oerhört märklig Scuba-Dude-Amphibian. Dels var tavlan milt uttryck skum, men även resten av klockan var mystisk, eftersom den tycktes ha samma attribut som en Desert Shield från den första serien.
1662208406457.png

Demonteringen startade. Bakstycket stämmer till 100%. femsiffrigt serienummer, men inte högre nummer än 10000, bra. Insidan på bakstycket döljer en antimagnetisk sköld, vilket även det är korrekt.
1662208589232.png 1662208628978.png

Rotorn har rätt text och verket är SU-stämplat.
1662208702435.png


Tavlan är verkligen underlig. Dykaren ser på ett sätt handmålad ut, men linjerna är samtidigt lite för tunna för det. Index-markeringarna ser ju ut som skrot. Den blå färgen är även väldigt grynig, vilket inte känns så produktionsmässigt. En prototyp? Baksidan avslöjar ingenting som jag kan se.
1662208897886.png 1662208971351.png

Rätt tavla på rätt klocka och plötsligt har jag en ganska mint Desert Shield S1!
1662209086582.png

1662209113581.png
 

MAz_666

Rolex
Idag var det dags för mitt lilla Desert Shield-projekt.
Tidigare i år köpte jag en oerhört märklig Scuba-Dude-Amphibian. Dels var tavlan milt uttryck skum, men även resten av klockan var mystisk, eftersom den tycktes ha samma attribut som en Desert Shield från den första serien.
1662208406457.png

Demonteringen startade. Bakstycket stämmer till 100%. femsiffrigt serienummer, men inte högre nummer än 10000, bra. Insidan på bakstycket döljer en antimagnetisk sköld, vilket även det är korrekt.
1662208589232.png 1662208628978.png

Rotorn har rätt text och verket är SU-stämplat.
1662208702435.png


Tavlan är verkligen underlig. Dykaren ser på ett sätt handmålad ut, men linjerna är samtidigt lite för tunna för det. Index-markeringarna ser ju ut som skrot. Den blå färgen är även väldigt grynig, vilket inte känns så produktionsmässigt. En prototyp? Baksidan avslöjar ingenting som jag kan se.
1662208897886.png 1662208971351.png

Rätt tavla på rätt klocka och plötsligt har jag en ganska mint Desert Shield S1!
1662209086582.png

1662209113581.png
GRYMT! 👍🏽👍🏽👍🏽
 

Utvisaren

Patek
Någon som har gått en Photoshop-kurs, men som bestämde sig för att hoppa över kapitlet om maskning... 🤔

Idag var det dags för mitt lilla Desert Shield-projekt.
Tidigare i år köpte jag en oerhört märklig Scuba-Dude-Amphibian. Dels var tavlan milt uttryck skum, men även resten av klockan var mystisk, eftersom den tycktes ha samma attribut som en Desert Shield från den första serien.
1662208406457.png

Demonteringen startade. Bakstycket stämmer till 100%. femsiffrigt serienummer, men inte högre nummer än 10000, bra. Insidan på bakstycket döljer en antimagnetisk sköld, vilket även det är korrekt.
1662208589232.png 1662208628978.png

Rotorn har rätt text och verket är SU-stämplat.
1662208702435.png


Tavlan är verkligen underlig. Dykaren ser på ett sätt handmålad ut, men linjerna är samtidigt lite för tunna för det. Index-markeringarna ser ju ut som skrot. Den blå färgen är även väldigt grynig, vilket inte känns så produktionsmässigt. En prototyp? Baksidan avslöjar ingenting som jag kan se.
1662208897886.png 1662208971351.png

Rätt tavla på rätt klocka och plötsligt har jag en ganska mint Desert Shield S1!
1662209086582.png

1662209113581.png
Madda f*cker!!! :wideyed::wideyed::wideyed:
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
@branting


Något för dig kanske? Vuxenstorlek på bund.
Den där säljs sannolikt även som en lädergördel på en SM-sajt för de som är lagda åt det hållet. Jag dömer ingen, jo kanske lite de som kör med bund... 😉😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
@branting


Något för dig kanske? Vuxenstorlek på bund.

@Rikala

Letade du en sån här?

Trevlig kväll grabbar!




Kan tänka mig alla tre ovan, men inte just nu. Köpt för mycket o i veckan skall jag betala för fyra däck med fälg...

Får nog spara lite samt inför vintern när man får en elräkning på 50.000:- eller så 😀
 
Topp