• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Lyfali

Cartier
IMG_20181114_151409_056.jpg
 

zuute

Breitling
Någon som vill pilla med ett par blåtavlade vrak? Istället för att lägga upp dem som skrotklockor på tradera så donerar jag dessa till någon intresserad. PM.a namn o adress så lägger jag dem i bubbligt kuvert till dig.
blåisar.jpg
(ingen rek, jag snålar o kör rysk roulette:))

Vet du vad det är för märke på den vänstra? Brukar inte gilla ryssar men denna tilltalade mig.
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
Hallo gott folk.
Tänkte slänga ut en fråga ang värde på en klocka om man skulle släppa iväg den.
Tankarna finns osv...
En klassisk NVcH 30atm med godis i form av "box" och papper daterat till 1973.
Bifogar bild
IMG_1745.JPG

@Beo @Samlarn @Fixoflex och alla ni andra.
Ujujuj:hungry:!fin är den men gissning vågar jag mig inte på,det är mer Samlarns och Vostoks eller Fixoflex avdelning:).
 

Samlarn

Rolex
Hallo gott folk.
Tänkte slänga ut en fråga ang värde på en klocka om man skulle släppa iväg den.
Tankarna finns osv...
En klassisk NVcH 30atm med godis i form av "box" och papper daterat till 1973.
Bifogar bild
IMG_1745.JPG

@Beo @Samlarn @Fixoflex och alla ni andra.
Enligt obekräftade rykten tillverkades det bara några hundra exemplar av den där klockan. Den är väldigt speciell i sig. Att du har dokument - match eller inte - är ännu mera speciellt. Det har jag inte sett så ofta.
Rund, fin krona. Orginalbezel i fint skick. Hur ser glaset ut? Tjockt välvt glas? Hur ser bakboetten ut?
 

Samlarn

Rolex
Så om allt stämmer med nr så ligger cashen utomlands då?
Skulle numrena stämma så blir den väldigt unik. Tror aldrig att jag har sett det på den första generationens NVCh-30. Utan att ha sett hela klockan eller vet hur den går så utgår jag från att den går starkt och bra. Jag tippar på 8000 kr för klockan ensam. Med papperena ( oavsett match ) 9 000 - 10 000 kr kanske? Man måste se på papprena att de tillhör en NVCh-30.
Jag tycker att du ska försöka sälja den här i Sverige. En köpare skulle ju slippa trassla med att spåra en försändelse från utlandet och genom tullen - med allt vad det kan innebära. Antagligen behöver du ha lite tålamod med att sälja den här i Sverige eftersom klockan inte är så känd här.
Det är en militär upplaga endast. Enligt vad jag har läst tillhörde den dykutrustningen på ubåtar.
Jag har aldrig sett en annan klocka som liknar den där. Helt unik klocka.
 

Simpatico

Rolex
Skulle numrena stämma så blir den väldigt unik. Tror aldrig att jag har sett det på den första generationens NVCh-30. Utan att ha sett hela klockan eller vet hur den går så utgår jag från att den går starkt och bra. Jag tippar på 8000 kr för klockan ensam. Med papperena ( oavsett match ) 9 000 - 10 000 kr kanske? Man måste se på papprena att de tillhör en NVCh-30.
Jag tycker att du ska försöka sälja den här i Sverige. En köpare skulle ju slippa trassla med att spåra en försändelse från utlandet och genom tullen - med allt vad det kan innebära. Antagligen behöver du ha lite tålamod med att sälja den här i Sverige eftersom klockan inte är så känd här.
Det är en militär upplaga endast. Enligt vad jag har läst tillhörde den dykutrustningen på ubåtar.
Jag har aldrig sett en annan klocka som liknar den där. Helt unik klocka.

Tack för utförligt svar. Får ta mig en funderare och det ligger mkt i det du säger.
 
Någon som vill pilla med ett par blåtavlade vrak? Istället för att lägga upp dem som skrotklockor på tradera så donerar jag dessa till någon intresserad. PM.a namn o adress så lägger jag dem i bubbligt kuvert till dig.
blåisar.jpg
(ingen rek, jag snålar o kör rysk roulette:))
En intressent har hört av sig så nu åker de till ny ägare. Ingen ide att skicka mig PM om dessa länge alltså. :)
 

Samlarn

Rolex
Idag firar jag att denna har varit exakt en månad i Postnords moms/tull deklarations cirkus...
Köpte den för 59kr och har sedan betalat importmoms 44,25 kr och deklarationsavgift 75 kr (inkl. moms 15 kr) men fortfarande ej sett röken av den.
Så, hipp hipp hurra!! :grumpy:

s-l1600.jpg
Menar du att de startade en utredning på den där "klockan"? :facepalm::nailbiting::meh: Skönt att veta att mina skattepengar kommer till väl användning. :facepalm:
 
Topp