• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Själv kör jag compressor idag:D!
15423550968111659874836619611563.jpg

Vostok Admiralskie:
20181116_oversized.jpg

Med lite hjälp ( tack @Vostok ! ) hittade jag den här för några veckor sen.
Boetten ser ut som en klassisk 420 boett i rostfritt stål men det är en oversized boett i titan. Automatiskt 2416b-urverk. Urtavlan saknar ursprungsmärkningen i urtavlans nederkant och indikerar att det är en transitional watch. Alltså från tiden mellan Sovjet och Ryssland. Klockan ser ganska oansenlig ut men den är lite speciell och gjordes i en liten upplaga. Det finns liknande klockor i den här boetten med Scuba dude urtavlan och en annan urtavla med Valentina Tereshkova ( Första kvinnan att flyga ut i rymden. Fortfarande den enda kvinnan som flygit ut i rymden ensam.).
Tyvärr slutade klockan att fungera strax efter att jag tog emot den men skicket avslöjade att klockan är nästan oanvänd. Eftersom den troligen är från början av 1990-talet och är oanvänd så hjälpte @Beo mig att serva den. Nu går den perfekt igen! Tack Beo!

Senast ändrad:
Vostok Admiralskie:
20181116_oversized.jpg

Boetten ser ut som en klassisk 420 boett i rostfritt stål men det är en oversized boett i titan. Automatiskt 2416b-urverk. Urtavlan saknar ursprungsmärkningen i urtavlans nederkant och indikerar att det är en transitional watch. Alltså från tiden mellan Sovjet och Ryssland. Klockan ser ganska oansenlig ut men den är lite speciell och gjordes i en liten upplaga. Det finns liknande klockor i den här boetten med Scuba dude urtavlan och en annan urtavla med Valentina Tereshkova ( Första kvinnan att flyga ut i rymden. Fortfarande den enda kvinnan som flygit ut i rymden ensam.).
Tyvärr slutade klockan att fungera strax efter att jag tog emot den men skicket avslöjade att klockan är nästan oanvänd. Eftersom den troligen är från början av 1990-talet och är oanvänd så hjälpte @Beo mig att serva den. Nu går den perfekt igen! Tack Beo!
Tack själv för att jag fått fingra på den:poch att fått se till att den får ett långt liv:)!
Grattis till en härlig klocka.:D

Senast ändrad:
Vostok Admiralskie:
20181116_oversized.jpg

Den där är riktigt cool!! Måste jaga fler till mig själv, men ska hitta en åt @Beo med först! :)

Slänger väl in en bild på min nya klocka!
Känner att vi kommer att uppleva en hel del äventyr tillsammans! :)
Ska skaffa fler band (i 22mm...)!
image.jpg
Men snygg är den, nästa blir nån med lite mer urflippad tavla, har en granne som HATAR Sovjet :)
Det där ser ut som min gamla, med avslagen lumeplupp o allt. Är det den så är den trycktestad oldschool, dvs jag har dykt med den.:)

Jag orkade inte vänta på meranom!så nu har jag fått ihop NVCh-30'an generation 2 och byter packningar när de kommer,för övrigt är jag nöjd med resultatet efter putsning,servat verk och omlumade visare och tavla eller vad sägs?!:D
20181121_164536.jpg
20181121_164713.jpg
20181121_164618.jpg
20181121_164545.jpg

Tillbaka
Topp