• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
Jag har bland annat en Strela 3017 "Alexey Leonov" som jag gillar mest av mina äldre ryska klockor. De börjar bli lite svårare att få tag på nu och priset sticker iväg.

Kul artikel här:

Https://wornandwound/watches-in-space-alexey-leonov/
20181121_205910.jpg
Grattis!riktigt fin och trevlig klocka där!:)
 

Beo

Patek
Vad anser man/Ni om en vostok gaz 14 limousine?
Hej:)!man/jag måste säga att jag tycker det ser ut som en trevlig klocka och den verkar ju finnas i olika varianter både quartz och mekanisk och båda ser trevliga ut så det är ju efter tycke och smak,jag har ju bara erfarenhet av deras mekaniska verk och de tycker jag är bra och trevliga och quartz'en bör ju inte vara sämre skulle jag tro.:)
 

Vostok

Audemars
Grattis!mycket fin,riktigt läcker tavla och fint skick ju:),är det en automatare?
Tack tack!! :D Japp en automat är det.
135kr kostade vraket och jag tänkte slakta den från början för den såg för jäklig ut, plockade jag ner den och körde delarna i ultraljuds tvätten och sen fick den en omgång i polermaskinen och då det mesta såg ok ut så skruvade jag ihop den och den får nog leva vidare såhär :)
 

Beo

Patek
Tack tack!! :D Japp en automat är det.
135kr kostade vraket och jag tänkte slakta den från början för den såg för jäklig ut, plockade jag ner den och körde delarna i ultraljuds tvätten och sen fick den en omgång i polermaskinen och då det mesta såg ok ut så skruvade jag ihop den och den får nog leva vidare såhär :)
Ja den blev ju skitfin ju!kanon jobb av dig:D!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Två ryssklassiker som är varandras inverser. Vit tavla med svarta index - svart tavla med vita index. Den ena vattentät till 200m, den andra blir fuktskadad när man tittar på ett glas vatten. Den ena automat, den andra manuell.
Raketa big zero, och vostok amphibia.
B4D88024-F235-4D03-9D62-BB2ADE939845.jpeg
 

Beo

Patek
Vostok blir nästan inte finare än så där Beo. Wire lugs. Paddlar. Den runda kronan, Lysmassan som lagts av den där lätt alkoholiserade killen på verkstan en måndagmorgon. :) Urverket är väl kanske inte det mest fantastiska urverk som patenterats men det är stabilt och har funkat ute i rymden.
Så jävla grym klocka.
Ja den klockan och den tavlan är svårslagen!en av mina favoriter så jag är tacksam att du släppte den till mig:D!och din nya bezel du har tagit fram gjorde ju inte den sämre heller:p!
 

Samlarn

Rolex
Ja den klockan och den tavlan är svårslagen!en av mina favoriter så jag är tacksam att du släppte den till mig:D!och din nya bezel gjorde ju inte den sämre heller:p!
Tänk om klockor kunde berätta sin historia. Wire lugs säger ju att det är en militär upplaga i någon form. Patinan säger att den har varit med. Jag skulle lyssna om klockan kunde tala.
 
Senast ändrad:
Topp