• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Watchvintage

Cartier
Tada!

20221216_135525.jpg

20221216_135616.jpg


Lite kul o putsa o serva när man mår bättre! Ingen aning on någon fungerar, men alla var sålda som renoveringsobjekt

20221216_135822.jpg

20221216_135837.jpg

Fick också ett Ukraina paket idag🤗
Men med EN klocka...😅

Gillar den skarpt, fint skick vad jag kan bedömma.

Snart kanske jag kan byta klocka lite oftare, en per dag i veckan för att hänga med er andra, kan vara en start😅

20221216_172459.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Wow! Är det en helikopter på den blåtavlade? Syns inte så bra... spikpistol, grävmaskin? I vilket fall ser de extremt coola ut allihop. Får du igång på de där så... jädrars vilka kul klockor.

Japp, det är en helikopter. Skall ta bättre bilder sedan när jag packat upp resten 😀

Alla kommer och fungera så småningom, har rätt ok med delar (förutom just balanser), så är det bara mindre fel på dem lär man lätt få igång dem. Skall nog kolla på o köpa in lite fler gamla verk dock.

Fick också ett Ukraina paket idag🤗
Men med EN klocka...😅

Gillar den skarpt, fint skick vad jag kan bedömma.

Snart kanske jag kan byta klocka lite oftare, en per dag i veckan kan vara en start😅

20221216_172459.jpg

Ah, najs, en sniper! Det har jag också minst en av. 😃
 

Watchvintage

Cartier
Japp, det är en helikopter. Skall ta bättre bilder sedan när jag packat upp resten 😀

Alla kommer och fungera så småningom, har rätt ok med delar (förutom just balanser), så är det bara mindre fel på dem lär man lätt få igång dem. Skall nog kolla på o köpa in lite fler gamla verk dock.



Ah, najs, en sniper! Det har jag också minst en av. 😃

"Minst en av"...😂😂😂

Hurusom, kul att höra att du gillar den då jag förstått att du verkligen kan ryska klockor.😀
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Watchvintage

Cartier
Nu verkar Compressorn jag såg på chrono24 ligga ute på eBay. Om det nu är samma, den på Chrono24 var i Italien den här verkar vara i Rumänien.

Får vi se vad som händer med den prismässigt.

Därmot klurar jag lite på sekundvisaren jämfört med min egen.

Utifrån den som är till salu och Marc Gordons på fotot så är det inte en röd Amphibia med liten plut på. Marc Gordons verkar ha samma röda som jag.

Så klurar på om min kanske är korrekt från från fabriken ändå?

Att den gröna klockan 12 varianten har en smal visare utan plupp. Bara en tanke, någon annan tanke i sällskapet runt det?

Alternativt är min en blekt röd med fel visare eftersom jag har en automatisk och den gröna ser ut att vara manuell?

 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Nu verkar Compressorn jag såg på chrono24 ligga ute på eBay. Om det nu är samma, den på Chrono24 var i Italien den här verkar vara i Rumänien.

Får vi se vad som händer med den prismässigt.

Därmot klurar jag lite på sekundvisaren jämfört med min egen.

Utifrån den som är till salu och Marc Gordons på fotot så är det inte en röd Amphibia med liten plut på. Marc Gordons verkar ha samma röda som jag.

Så klurar på om min kanske är korrekt från från fabriken ändå?

Att den gröna klockan 12 varianten har en smal visare utan plupp. Bara en tanke, någon annan tanke i sällskapet runt det?

Alternativt är min en blekt röd med fel visare eftersom jag har en automatisk och den gröna ser ut att vara manuell?

Men 10 000 euro?

Har farbron lekt med jazztobak? 🤔

1671268121462.png
 

Utvisaren

Patek
Inget dåligt lager det där!!! 🥰

Tycker mig skymta "min" Raketa där nere till vänster...
Det är just vad det är 😂

Onekligen en av de mer omständiga att få hemfraktad.

Jo det är väl en "keeper" låda generellt. Även klockorna är helt ok. Men jag behöver faktist en låda till för det är ett gäng keepers som inte får plats.
Nån 3017 till och "Ukraini Aeromobilny Vojne" / "pang pang från luften" klockan och Gazprom som jag skall bygga och ett par fint krackade Amfibias och lite annat gott. Man kanske får unna sig någon till i julklapp. :hungry:

😂
 

Utvisaren

Patek

Utvisaren

Patek
Helt bombad klocka. Helt j-kla underbar. Kanske behöver denna. Vem vet? :hungry:

1671273158395.png
Trots antalet ryska klockor har faktiskt inte någon tunna... konstigt men så är det. Samtidigt kan man ju fråga sig om man behöver fler lik att reparera mht att jag har reparerat typ 0 hittills. Och de jag de facto har reparerat har jag ju egentligen mest förstört. 🤔
🥴
 

Watchvintage

Cartier
Inte hitta det här tidigare...

Jag har ju den som benämns som 0700 är min bedömning, svårt att tänka mig att det röda har bleks så mycket så det är en 0345.
Men jag har det automatiska originalverket 2416b i min.

Men, den har samma visar som jag har. Fasiken vet om det inte är så det ska vara. Dumt kanske att byta då till en Amphibia visare som jag tänkt. Vad säger ni andra?

 

Utvisaren

Patek
Inte hitta det här tidigare...

Jag har ju den som benämns som 0700 är min bedömning, svårt att tänka mig att det röda har bleks så mycket så det är en 0345.
Men jag har det automatiska originalverket 2416b i min.

Men, den har samma visar som jag har. Fasiken vet om det inte är så det ska vara. Dumt kanske att byta då till en Amphibia visare som jag tänkt. Vad säger ni andra?

Det är du som bär den. Skaver det så byt. Jag hade själv inte lagt besvär på det utan möjligen sparat jobbet tills något annat större måste göras. OM det hade stört mig. Den är fin som den är tycker jag.

Edit: förstår helt att man vill ha "rätt" delar. Det kan klia något vansinnigt när man inser att en del kanske inte är original. Har tex en Omega Constellation där jag insett att minutvisaren är fel. Det kliade rejält först men det släpper efter ett tag.

Klockor är som folk, man får delar utbytt över tid och ett och annat ärr. Men man älskar dem likaväl.
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Knappt någon skillnad?

Innan
20221217_110654.jpg


Efter
20221217_124012.jpg


Boett-tvätt, nytt glas, ny bakpackning, ny fjädertrumma med ny fjäder, saknades en skruv i verket så det har jag tagit en gammal jag hade.

Balandsfjädern var lite kass, så den pillade jag lite på, den är nu mindre kass, men verket är svårruckat. Lär väl behöva en service.

Innan ruckning
20221217_121432.jpg


Efter ruckning
20221217_123211.jpg



Ha en bra lördag kamrater! 😃
 

Utvisaren

Patek
Knappt någon skillnad?

Innan
20221217_110654.jpg


Efter
20221217_124012.jpg


Boett-tvätt, nytt glas, ny bakpackning, ny fjädertrumma med ny fjäder, saknades en skruv i verket så det har jag tagit en gammal jag hade.

Balandsfjädern var lite kass, så den pillade jag lite på, den är nu mindre kass, men verket är svårruckat. Lär väl behöva en service.

Innan ruckning
20221217_121432.jpg


Efter ruckning
20221217_123211.jpg



Ha en bra lördag kamrater! 😃
Den ja! En tapp på balansen av?
 
Topp